Business

Στο απαιτητικό Ουγγρικό Grand Prix, κυριάρχησε ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen

Στο απαιτητικό Ουγγρικό Grand Prix, κυριάρχησε ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen
Αρθρογράφος: Γιάννης Χαλκιαδάκης
Από Γιάννης Χαλκιαδάκης

Εκκινώντας από τη 10η θέση, ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen, κέρδισε στο Ουγγρικό Grand Prix ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών, καθώς ξεκινώντας με την κόκκινη/ μαλακή γόμα P Zero, μετά έβαλε δυο φορές την κίτρινη /μέση γόμα P Zero και ακολούθησε τη στρατηγική που είχε προκριθεί ως ταχύτερη.

Οι δυο Mercedes τερμάτισαν στη 2η και 3η θέση, ακολουθώντας ο καθένας διαφορετική στρατηγική, που δεν έμοιαζε με του Verstappen, αφού υπήρχαν τρεις διαφορετικές στρατηγικές στην πρώτη τριάδα.

Μάλιστα, υπήρχαν πολλές διαφορετικές στρατηγικές σε όλους τους οδηγούς, οι μισοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα και οι άλλοι μισοί με τη μαλακή γόμα.

Ωστόσο, ο καιρός περιέπλεξε πολύ τις συνθήκες στο Ουγγρικό Grand Prix: o αγώνας διεξήχθη σε συνθήκες χαμηλής θερμοκρασίες (περίπου 20 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 25 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα).

Έβρεξε πριν τον αγώνα αλλά και στους τελευταίους δυο γύρους του αγώνα. Επίσης μερικές ισχυρές ριπές ανέμου επηρέασαν την αεροδυναμική ισορροπία των μονοθεσίων.

Η Pirelli παραμένει στην Ουγγαρία Τρίτη και Τετάρτη, για δοκιμές των slick πρωτότυπων ελαστικών του 2023 με τις Aston Martin και Mercedes.

Σημειώνεται πως ο κρύος καιρός δεν διευκόλυνε τη χρήση της Σκληρής γόμας C2, αλλά αποτέλεσε καθοριστικό εργαλείο για την υλοποίηση της στρατηγικής ενός pit stop των οδηγών της Alpine, αμφότεροι τερμάτισαν στους βαθμούς.

Ο οδηγός της Alfa Romeo, Valtteri Bottas επίσης επιχείρησε να τερματίσει στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα.

Όσον αφορά τη Μέση C3, η βέλτιστη γόμα για τον αγώνα, ήταν πολύ καλά ισορροπημένη σ’ αυτές τις συνθήκες και επέτρεψε να διανυθούν μεγάλες αποστάσεις με περισσότερους από 30 γύρους, έχοντας ισορροπημένη συμπεριφορά και διαχειρίσιμη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.

Αναφορικά με τη Μαλακή C4, αυτή χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια του αγώνα και επέδειξε πολύ καλή συμπεριφορά στις χαμηλές θερμοκρασίες. Μπόρεσε να αποδώσει και πρόσφυση και ταχύτητα όπως έδειξε ο George Russell που τη χρησιμοποίησε στην αρχή του αγώνα όταν οδηγούσε την κούρσα.

Όσον αφορά το πως συμπεριφέρθηκε η κάθε Γόμα, για τη σκληρή C2, ο κρύος καιρός δεν διευκόλυνε τη χρήση της αλλά αποτέλεσε καθοριστικό εργαλείο για την υλοποίηση της στρατηγικής ενός pit stop των οδηγών της Alpine, καθώς αμφότεροι τερμάτισαν στους βαθμούς.

Ο οδηγός της Alfa Romeo, Valtteri Bottas επίσης επιχείρησε να τερματίσει στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής χρησιμοποιώντας τη σκληρή γόμα.

Η Μέση C3, ήταν η βέλτιστη γόμα για τον αγώνα, καθώς ήταν πολύ καλά ισορροπημένη σ’ αυτές τις συνθήκες και επέτρεψε να διανυθούν μεγάλες αποστάσεις με περισσότερους από 30 γύρους, έχοντας ισορροπημένη συμπεριφορά και διαχειρίσιμη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης.

Η Μαλακή C4, χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια του αγώνα και επέδειξε πολύ καλή συμπεριφορά στις χαμηλές θερμοκρασίες, αφού μπόρεσε να αποδώσει και πρόσφυση και ταχύτητα όπως έδειξε ο George Russell που τη χρησιμοποίησε στην αρχή του αγώνα όταν οδηγούσε την κούρσα.

Αναφερόμενος στον αγώνα, ο Mario Isola, δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί οι εκατοντάδες χιλιάδες θεατές που βρέθηκαν στην πίστα αλλά και όλοι όσοι παρακολούθησαν τον αγώνα από την τηλεόραση είδαν τρεις ομάδες να δίνουν μια αμφίρροπη μάχη για νίκη, πρώτη φορά φέτος. Αυτή είναι μια μεγάλη νίκη ειδικά για τη Formula 1.

Ήταν σπουδαίο ότι είδαμε 10 διαφορετικές στρατηγικές κατά τη διάρκεια του αγώνα – χρησιμοποιήθηκαν όλες οι γόμες – και όλες συνετέλεσαν στην δημιουργία ενός συναρπαστικού grand prix, ανάλογο όσων έχουμε δει φέτος.

Η Βουδαπέστη αποτελεί και την απαρχή του καλοκαιρινού διαλείμματος, αλλά όχι αμέσως για μας: Τρίτη και Τετάρτη παραμένουμε στο Hungaroring για να συνεχίσουμε το πρόγραμμα εξέλιξης του 2023.

Είναι η τελευταία μας προσπάθεια πριν τις διακοπές. Όλοι οι εργαζόμενοι στην Pirelli τόσο στην πίστα όσο και στη βάση μας πίσω στο Μιλάνο κατέβαλαν πολλές προσπάθειες για να έχουμε την ασφάλεια της γνώσης που μας επιτρέπει να ξεκουραστούμε».

Όσον αφορά τη Formula 2, υπήρξαν διαφορετικές στρατηγικές στον κανονικό αγώνα των 37 γύρων, καθώς οι μισοί οδηγοί της πρώτης δεκάδας εκκίνησαν με την P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα και οι άλλοι μισοί με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα.

Αποδείχτηκε πως η στρατηγική νίκης ήταν από μαλακή σε μέση γόμα. Όλοι όσοι εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα εκμεταλλεύτηκαν την ταχύτητα της στις χαμηλές θερμοκρασίες.

Ο νικητής του αγώνα Theo Pourchaire (ART Grand Prix) άλλαξε από μαλακή σε μέση γόμα στον 7ο γύρο ενώ απ’ όσους εκκίνησαν με μέση γόμα πιο ψηλά τερμάτισε ο άλλος οδηγός της ART, Frederik Vesti, στην 4η θέση.

Τέλος, αναφορικά με τη Formula 3, ο οδηγός της MP Motorsport, Alexander Smolyar κέρδισε από την pole σε μεταβαλλόμενες συνθήκες στον αγώνα των 24 γύρων, όπου όλοι εκκίνησαν με τα βρόχινα ελαστικά Cinturato Blue.

Δεν τα κράτησαν όμως όλοι, πολλοί έκαναν αλλαγή σε slick ελαστικά P Zero. Η στιγμή ήταν περίπου στον 20ο γύρο. Ο οδηγός της Carlin, Zak O’Sullivan εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που πρόσφεραν τα slick στο έπακρο και κατάφερε από τελευταίος στην αρχή να τερματίσει 4ος.

Δείτε επίσης