Business

Η Nestlé Ελλάς με Αειφόρο Ανάπτυξη και επενδύσεις ύψους 28 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία

Η Nestlé Ελλάς με Αειφόρο Ανάπτυξη και επενδύσεις ύψους 28 εκατ. ευρώ την τελευταία δεκαετία
Αρθρογράφος: Γιάννης Χαλκιαδάκης
Από Γιάννης Χαλκιαδάκης

Για τις πρωτοβουλίες της Nestlé Ελλάς, οι οποίες δημιουργούν αξία για τον άνθρωπο και το μέλλον, έκανε λόγο, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Νίκος Εμμανουηλίδης, κατά τη συνέντευξη τύπου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Καφέ, στο εργοστάσιο της εταιρίας, στα Οινόφυτα.

Παίρνοντας τον λόγο, ο κ. Εμμανουηλίδης, αναφέρθηκε στο Σχέδιο Nescafe 2030, που στοχεύει στην 100% υπεύθυνη προμήθεια του καφέ, έως το 2025, λέγοντας πως παρά τη δύσκολη διεθνή συγκυρία αλλά και τις μεγάλες προκλήσεις στην αγορά του καφέ η εταιρία, συνεχίζει στον δρόμο της ανάπτυξης.

Συνεχίζοντας, ο επικεφαλής της Nestle Ελλάς, μαζί με τον διευθυντή του εργοστασίου Σοφοκλή Αρβανιτίδη, στο περιθώριο της παρουσίασης των περιβαλλοντικών δράσεων της εταιρείας, σημείωσε πως βρίσκεται σε εξέλιξη ήδη, η κατασκευή νέων αποθηκευτικών χώρων όπου θα φυλάσσονται ως 2.000 τόνοι καφέ.

Μιλώντας για τη συγκεκριμένη επένδυση ύψους 2 εκατ. ευρώ, είπε πως αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργική το 2023 και σε δεύτερη φάση αναμένεται να μπουν σε αυτή νέα ρομποτικά συστήματα, ενώ αναφέρθηκε και στην επένδυση συνολικού ύψους 1 εκατ. ευρώ για την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ.

Συνολικά η Nestle την τελευταία δεκαετία έχει κάνει πάνω από 28 εκατ. ευρώ επενδύσεις στο εργοστάσιο των Οινοφύτων, ενώ όπως τόνισε ο κ. Αρβανιτίδης η τελευταία μεγάλη επένδυση με τις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις καβουρδίσματος ελληνικού καφέ, ήταν συνολικού ύψους 8,5 εκατ. ευρώ προ τετραετίας και η οποία είχε συνοδευτεί με δύο σύγχρονα ρομποτικά συστήματα συσκευασίας, ένα για τον Λουμίδη και ένα για τον Nescafe, συνολικού προϋπολογισμού κάτω του 1 εκατ. ευρώ.

Εστιάζοντας στην ενεργειακή κρίση και τον πληθωρισμό ο κ. Εμμανουηλίδης, στάθηκε ιδιαιτέρως στην αύξηση του κόστους ενέργειας και πρώτων υλών, διαμηνύοντας πως το κόστος του πρασίνου καφέ έχει αυξηθεί κατά 50%, συν 15% στα μεταφορικά, συν την αύξηση στα κόστη συσκευασίας. Μάλιστα, απαντώντας σε ερώτηση του «Vradini.gr», αν υπήρξε οποιαδήποτε μορφή στήριξης από το κράτος, η απάντηση ήταν αρνητική.

Κατόπιν, ο επικεφαλής της Nestle Ελλάς, μίλησε για διαφοροποιήσεις στο κομμάτι κατανάλωσης, που από τα σούπερ μάρκετ που συγκεντρώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επέστρεψε στην εστίαση, ισοσκελίζοντας τις πωλήσεις, τονίζοντας, ότι ο κλάδος κατάφερε να συγκρατήσει το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους, αφού σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen, η μέση αύξηση στα προϊόντα του καφέ δεν ξεπέρασε το 4%.

Στο πλαίσιο των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών που υλοποιεί η Nestlé Ελλάς και ο τομέας του καφέ, εντάσσεται και η συνεργασία με τους οργανισμούς Aegean Rebreath, Staramaki και Εναλεία, οι οποίοι οραματίζονται και αναλαμβάνουν δράση για ένα μέλλον βιώσιμο με ελαχιστοποίηση χρήσης του πλαστικού.

Πιο αναλυτικά, ο ιδρυτής της Aegean Rebreath, Γιώργος Σαρελάκος, που δρα με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης των πλαστικών μιας χρήσης και την ανακύκλωση των θαλάσσιων απορριμμάτων σημείωσε:

«Για δεύτερο χρόνο προχωράμε μαζί με τον καφέ Nescafé στην υλοποίηση σύνθετων εγχειρημάτων για τη μείωση της κατανάλωσης των πλαστικών μιας χρήσης αλλά και την ανακύκλωση ή επαναξιοποίηση των θαλάσσιων απορριμμάτων.

Συνδυάζοντας την καινοτομία με την τεχνολογία, και σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές και κοινότητες, επιδιώκουμε την ανάπτυξη και εφαρμογή πρακτικών που μπορούν να αποτελέσουν μοντέλο σε εθνικό επίπεδο.

Οι συνεργασίες αυτές αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο πως η προστασία του παράκτιου και θαλάσσιου περιβάλλοντος μας αφορά όλους!»

Στη συνέχεια, ο επικεφαλής της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης Staramaki, Στέφανος Καμπέρης, που δημιουργεί καλαμάκια από το στέλεχος του σιταριού, τόνισε τη σημασία της συνεργασίας με το brand του Nescafé, λέγοντας:

«Ο καφές Nescafé υποστηρίζει τη δουλειά που κάνουμε στο Staramaki και μας καθοδηγεί σε αυτά τα πρώτα μας βήματα και στην προσπάθειά μας να δημιουργήσουμε έναν κόσμο χωρίς πλαστικά μιας χρήσης.

Μέσω της συνεργασίας μας στοχεύουμε να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο τις διαδικασίες, την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητά μας προκειμένου να επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας στην ελληνική αγορά, αξιοποιώντας τις πρώτες ύλες του τόπου».

Καταλήγοντας, ο ιδρυτής της Εναλείας Λευτέρης Αραπάκης, που συνεργάζεται με επαγγελματίες αλιείς για τον καθαρισμό θαλασσών από τα πλαστικά, τόνισε:

«Σε συνεργασία με τον καφέ Nescafé, ενδυναμώνουμε τις αλιευτικές κοινότητες του Θερμαϊκου Κόλπου έτσι ώστε να συλλέγουν μέσα από τη θάλασσα το αντίστοιχο ενός φορτηγού γεμάτο πλαστικά, κάθε δέκα μέρες.

Επιπλέον, μέσω της συνεργασίας με τον καφέ Nescafé φροντίζουμε η πλειοψηφία αυτού του πλαστικού να εντάσσεται στην κυκλική οικονομία κα να μετασχηματίζεται σε νέα προϊόντα».

Δείτε επίσης