Business

Coca Cola HBC: Παρουσίασε αύξηση εσόδων 19,6% στο γ’ τρίμηνο του 2022

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ομίλου, κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις στις αγορές που δραστηριοποιείται εκτός από την Ρωσία και την Ουκρανία

Ο διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Ισχυρές επιδόσεις κατέγραψε η Coca Cola HBC στο γ' τρίμηνο του 2022, με τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας να αυξάνονται κατά 19,6% σε οργανική βάση το τρίτο τρίμηνο του 2022, συνεχίζοντας την ισχυρή δυναμική ανάπτυξης του πρώτου εξαμήνου, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωσή του Ομίλου.

Οι όγκοι πωλήσεων (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 5,7% σε οργανική βάση, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά στο 6,2%, τα ποτά ενέργειας στο 30% και την κατηγορία του καφέ στο 51%.

Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 13,2% σε οργανική βάση λόγω της εστίασης στην αύξηση της αξίας, αξιοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος, ως σημαντικά εργαλεία για τη διαχείριση του πληθωρισμού κόστους.

Η αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία συνεχίστηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 190 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 130 μονάδες βάσης το εννιάμηνο.

Επιπλέον, η αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία συνεχίστηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 190 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 130 μονάδες βάσης το εννιάμηνο.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, ο Όμιλος σημείωσε διψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, η οποία όμως -εν μέρει- αντισταθμίστηκε από τη διακοπή των πωλήσεων εμπορικών σημάτων της The Coca-Cola Company στη Ρωσία.

Επιγραμματικά, τα οικονομικά στοιχεία στο γ' τρίμηνο του 2022 δείχνουν μεταξύ άλλων:
* Τα καθαρά έσοδα απο πωλήσεις ανά κιβώτιο σε επίπεδο Ομίλου αυξήθηκαν κατά 15,0% σε οργανική βάση.
* Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26,9% σε δημοσιευμένη βάση το τρίτο τρίμηνο.
* Η αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση κατά 7,6 ποσοστιαίες μονάδες την ίδια περίοδο, στις οποίες συνέβαλάν οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες των ξένων νομισμάτων.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωση για το γ' τρίμηνο για την Ελλάδα αναφέρεται ότι «Οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, επωφελούμενοι από την εφαρμογή της προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής μας κατά την διάρκεια μίας ισχυρής τουριστικής περιόδου. Είδαμε υψηλή μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω των επιδόσεων των προϊόντων με σήμα Coke, τη Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την ισχυρή εποχιακή προώθηση και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ποτά ενέργειας διατήρησαν τη δυναμική τους, καταγράφοντας ισχυρή διψήφια αύξηση».

Ικανοποίηση για τα εξαιρετικά αποτελέσματα

«Σημειώσαμε ισχυρή επίδοση και συνεχίσαμε να κερδίζουμε μερίδο αγοράς κατά το τρίτο τρίμηνο χάρη στην αποτελεσματική υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά τη διάρκεια αυτού του πολύ σημαντικού εμπορικά τριμήνου και στην εστίασή μας στις κατηγορίες και τα κανάλια όπου μπορούμε να επιτύχουμε την καλύτερη ανάπτυξη. Μέχρι τώρα έχουμε δει πολύ περιορισμένα δείγματα αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς, αλλά παραμένουμε σε εγρήγορση για αυτό το ενδεχόμενο και μπορούμε να προσαρμοστούμε γρήγορα αν χρειαστεί. Έχουμε επίγνωση του αντίκτυπου που έχει το δύσκολο περιβάλλον στους καταναλωτές μας. Παράλληλα προσεγγίζουμε με υπευθυνότητα τις αποφάσεις σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική και το μείγμα προϊόντων στο πλαίσιο διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, ενώ συνεχίζουμε να παρέχουμε αξία στους αγοραστές και στους πελάτες μας. Είναι ενθαρρυντικό ότι, ως αποτέλεσμα αυτής της προσεκτικής προσέγγισης, σημειώνουμε σταθερά ισχυρές επιδόσεις τιμών/μείγματος, παράλληλα με συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς και παραμένουμε πρώτοι στη συνεισφορά αύξησης εσόδων στον τομέα των προϊόντων ταχείας κατανάλωσης σε όλους του πελάτες μας λιανικής πώλησης» δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, Ζόραν Μπογκντάνοβιτς και συμπλήρωσε: «Σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων της περιόδου και έχοντας επίγνωση του ευρύτερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και των γεωπολιτικών κινδύνων στις αγορές μας, ανανεώνουμε τις εκτιμήσεις μας σε σχέση με τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το 2022, τα οποία πλέον αναμένουμε ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 860 και 900 εκατομμυρίων ευρώ.Εξακολουθούμε να έχουμε εμπιστοσύνη στη δυναμική και το εύρος του χαρτοφυλακίου μας και στην ανθεκτικότητα της επιχείρησής μας. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε ευκαιρίες που βελτιώνουν τις προοπτικές μας για το μέλλον, με στόχο να επιτύχουμε βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας και δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας. Αυτή συμπεριλαμβάνει την επίτευξη προόδου σε σχέση με τους περιβαλλοντικούς μας στόχους, που τώρα ενισχύεται περαιτέρω με την έκδοση του πρώτου μας “πράσινου” ομολόγου κατά το τρίτο τρίμηνο. Τέλος, οι επιδόσεις μας αποτελούν απόδειξη της σκληρής δουλειάς των ανθρώπων μας και θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλους τους πελάτες και τους συνεργάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους».

Με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία σε επίπεδο ομίλου στις χώρες που δραστηριοποιείται στην Ευρώπη, η Coca Cola HBC προχώρησε σε αναθεώρηση για τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το σύνολο του έτους, αναμένοντας να κυμανθούν μεταξύ 860 εκατ. ευρώ και 900 εκατ. ευρώ έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης για εύρος λειτουργικών κερδών μεταξύ 740 και 820 εκατ. ευρώ.

Επιχειρηματικές προοπτικές

Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση της Coca Cola HBC,η εταιρεία «επωφελήθηκε από την ισχυρή εμπορική κίνηση του καλοκαιριού και από οικονομικές επιδόσεις καλύτερες από τις αναμενόμενες. Ως εκ τούτου, διατηρώντας πάντα υπόψιν μας τους μακροοικονομικούς και γεωπολιτικούς κινδύνους, αυξάνουμε τις εκτιμήσεις μας σε σχέση με τις οικονομικές μας επιδόσεις. Συνεχίζουμε να εμπιστευόμαστε το ισχυρό μας χαρτοφυλάκιο, τις δυνατότητές μας ως προς τη διαχείριση της αύξησης των εσόδων και τη διανομή, την πελατοκεντρική εμπορική μας στρατηγική, τη δυναμική των διαφόρων αγορών μας και πάνω απ' όλα, τις ικανότητες των ανθρώπων μας».
Επιπλέον, τονίζεται πως για το 2022 αναμένει:
α) Να επιτύχει διψήφια οργανική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε επίπεδο Ομίλου.
β) Να επιτύχει αύξηση του κόστους πωληθέντων ανά κιβώτιο εύρους 14%-16%, αλλά πλέον αναμένουμε ότι η αύξηση αυτή θα κινηθεί στο ανώτερο επίπεδο αυτού του εύρους.
γ) Ότι η επίδραση από τις μεταβολές των συναλλαγματικών ισοτιμιών στα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη σε επίπεδο Ομίλου θα είναι γενικά ουδέτερη.
δ) Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου για το 2022 θα διαμορφωθούν μεταξύ 860 και 900 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό το οποίο περιλαμβάνει την ενοποίηση της Multon από τις 11 Αυγούστου 2022.

Δείτε επίσης