Διεθνή

Διάσημες κινηματογραφικές σκηνές που ήταν… εκτός σεναρίου

Ποιοι είναι οι κορυφαίοι ηθοποιοί, που πρόσθεσαν το δικό τους λιθαράκι σε ταινίες, που τους έκαναν διάσημους

film

Από την οθόνη του υπολογιστή έως το πανί του κινηματογράφου ένα σενάριο υπόκειται σε πολλές και διάφορες αλλαγές. Άλλες φορές αυτό γίνεται γιατί τα λόγια δεν απεικονίζουν επαρκώς τον ψυχισμό του ήρωα, άλλοτε γιατί απλά δεν ταιριάζουν στις πράξεις του και ορισμένες επειδή οι ηθοποιοί αποφασίζουν να δοκιμαστούν και σε άλλα επαγγελματικά χωράφια, γυρίζοντας σκηνές που δεν υπάρχουν και λέγοντας λόγια που κανείς στο σετ δεν διάβασε ποτέ και πουθενά.

Κάποιοι από τους περιβόητους αυτούς αυτοσχεδιασμούς τους έμελλε να χαρακτηρίσουν μερικές από τις πιο αγαπημένες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου, μεταξύ των οποίων και οι ακόλουθες:

Pretty Woman


Σε μια από τις πιο χαρακτηριστικές σκηνές του φιλμ, που όλες οι γυναίκες αγάπησαν, ο Έντουαρντ Λούις, ο σκληρόκαρδος επιχειρηματίας με τον φόβο απέναντι στα ύψη, που υποδύεται μοναδικά ο Ρίτσαρντ Γκιρ, προσφέρει στην πόρνη πολυτελείας, Βίβιαν Γουόρντ, την οποία έχει νοικιάσει για μια εβδομάδα (έναν ρόλο που πραγματικά απογείωσε με τη φρεσκάδα της εκείνη την εποχή η Τζούλια Ρόμπερτς), ένα πανάκριβο κολιέ από διαμάντια και ρουμπίνια.

Την ώρα που της δίνει το κουτί κι εκείνη το κοιτά με περιέργεια και λαχτάρα, εκείνος της το κλείνει απότομα και περιπαιχτικά πιάνοντας της παραλίγο το χέρι. Το γέλιο της Τζούλια Ρόμπερτς στο αστείο του συμπρωταγωνιστή της ήταν τόσο αυθόρμητο και ωραίο, που ο σκηνοθέτης Γκάρι Μάρσαλ αποφάσισε να κρατήσει τη λήψη χωρίς δεύτερη σκέψη.

Ο Νονός


Ο Μάρλον Μπράντο κέρδισε το χειροκρότημα όλων με την έξοχη ερμηνεία του ως ο παντοδύναμος αρχηγός μιας Ιταλο-Αμερικάνικης μαφιόζικης φαμίλιας της Νέας Υόρκης. Και η αλήθεια είναι ότι έσκιαξε άπαντες στη σκηνή που διατάζει τους άνδρες του με εξαιρετικά χαμηλή αλλά υποβλητική φωνή κι ενώ χαϊδεύει τρυφερά έναν γάτο, να ξυλοκοπήσουν κάποιον ως αντίποινα για τη βία, που εκείνος άσκησε στη κόρη ενος άλλου άνδρα.

Ο περιβόητος γάτος δεν περιλαμβανόταν στο σενάριο και οι φήμες λένε είτε ότι τον έβαλε στη σκηνή ο σκηνοθέτης Φράνσις Φορντ Κόπολα κυριολεκτικά το τελευταίο δευτερόλεπτο ή ότι τον ανακάλυψε ο Μάρλον Μπράντο που είχε χωθεί στο πλατό και τον πήρε αγκαλιά για να σταματήσει να νιαουρίζει με παράπονο.

Καζαμπλάνκα


Η συνάντηση του κυνικού Ρικ Μπλέιν, εξόριστου Αμερικανού ιδιοκτήτη ενός κέντρου διασκέδασης στην κατεχόμενη από τους γερμανούς Καζαμπλάνκα, με την πρώην αγαπημένη του Ίλσα, η οποία καταφθάνει στη περιοχή με τον σύζυγο της Τσέχο αρχηγό της Αντίστασης Βίκτορ Λάζλο, αποτελεί τον πυρήνα αυτού του εξαιρετικού φιλμ, που πρωτοστατεί στην πρώτη δεκάδα των καλύτερων ρομαντικών ταινιών όλων των εποχών.

Το απροσμέτρητο πάθος ανταγωνίζεται την ένταση που προκαλούν στον θεατή οι τραγικές συμπτώσεις, που ζουν οι πρωταγωνιστές του, Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και Ίνγκριντ Μπέργκμαν, ενώ οι ατάκες μεταξύ τους βάζουν ακόμα και σήμερα φωτιά στο σελινόιντ. Η διάσημη φράση «Here’s looking at you kid», που λέει εκείνος σε εκείνη τη στιγμή του αποχωρισμού τους, δεν περιλαμβανόταν στο σενάριο, αλλά ειπώθηκε από τον ηθοποιό λόγω συνήθειας, καθώς την απηύθυνε συχνά στη συμπρωταγωνίστρια του, όταν την μάθαινε σκάκι στα διαλείμματα των γυρισμάτων.

Η Σιωπή των Αμνών


Το περιβόητο «χσσσσς», ο ήχος δηλαδή που έβγαλε ως Χάνιμπαλ Λέκτερ ο αξεπέραστος Άντονι Χόπκινς περιγράφοντας στην νεαρή μαθητευόμενη πράκτορα του FBI Κλαρίς Στάρλινγκ πως έφαγε ένα ανθρώπινο συκώτι με φάβα από φασόλια και κρασί Κιάντι, πάγωσε την ανάσα όλων των κινηματογραφόφιλων, που παρακολούθησαν αυτό το εξαιρετικό θρίλερ στο πέρασμα των χρόνων.

Κι όμως αυτός ο τόσο τρομαχτικός ήχος δεν ήταν ιδέα του σκηνοθέτη Τζόναθαν Ντέμι, αλλά του Βρετανού ηθοποιού, ο οποίος συνήθιζε κατά αυτόν τον τρόπο να φοβίζει τη συμπρωταγωνίστρια του, Τζόντι Φόστερ. Ο Τζόναθαν Ντέμι ενθουσιάστηκε από την αντίδραση της ταλαντούχας ηθοποιού και τα υπόλοιπα είναι ιστορία…

Η Λάμψη


Η δεύτερη καλύτερη ταινία τρόμου όλων των εποχών, μετά το Ψυχώ του Άλφρεντ Χίτσκοκ, οφείλει τη διάκριση της αυτή κατά 50% στη σκηνοθετική ιδιοφυΐα του Στάνλεϊ Κιούμπρικ και κατά 50% στο μεγάλο ταλέντο του Τζακ Νίκολσον. Ο τελευταίος στον ρόλο του Τόρανς, του συγγραφέα τρόμου που αποφάσισε να γίνει ο νέος επιτηρητής ενός παλαιού ξενοδοχείου στο Κολοράντο, προκειμένου να ενισχύσει την έμπνευση του, μεγαλουργεί όταν μετατρέπεται σε παρανοϊκό δολοφόνο της συζύγου του Γουέντι και του γιου του Ντάνυ με τις τηλεπαθητικές ικανότητες, ρόλους που ερμήνευσαν επίσης εξαιρετικά η Σέλεϊ Ντιβάλ και Ντάνυ Λόυντ αντίστοιχα.

Ο Τζακ Νίκολσον αποδεικνύει ακόμα περισσότερο το πόσο μεγάλος ηθοποιός είναι όταν την ώρα που καταστρέφει με το τσεκούρι τη πόρτα του μπάνιου στο οποίου έχουν κρυφτεί οι στόχοι του, τους φωνάζει με δική του πρωτοβουλία και όχι κατά σκηνοθετική οδηγία «Here’s Johnny» παγώνοντας το αίμα εκείνων και των κινηματογραφόφιλων απέναντι τους.

Δείτε επίσης