Διεθνή

Επιστήμονες απαντούν τι προκαλεί τις σπάνιες θρομβώσεις στο αίμα με το εμβόλιο της Astrazeneca

astrazeneka
Αρθρογράφος: vradini
Από vradini

Εκπρόσωπος της AstraZeneca είπε ότι η εμφάνιση θρόμβων σε εμβολιασμένους με το σκεύασμα αυτό είναι πιθανότερο να οφείλονται στον ίδιο τον κορωνοϊό και όχι στο σκεύασμα.

Τoυς λόγους της σπάνιας πρόκλησης θρομβώσεων στο αίμα εμβολιασμένων με το σκεύασμα της AstraZeneca ανακάλυψαν Βρετανοί και Αμερικανοί επιστήμονες, που είπαν ότι για αυτό φταίει κάποια πρωτεΐνη στα αιμοσφαίρια που προσελκύεται από ένα βασικό συστατικό του εμβολίου.

Εκπρόσωπος της AstraZeneca είπε ότι η εμφάνιση θρόμβων σε εμβολιασμένους με το σκεύασμα αυτό είναι πιθανότερο να οφείλονται στον ίδιο τον κορωνοϊό και όχι στο σκεύασμα, αλλά και ότι ακόμη δεν έχει βρεθεί ολοκληρωμένη εξήγηση γιατί εμφανίζονται.

«Μολονότι η έρευνα δεν είναι οριστική, προσφέρει ενδιαφέρουσες πληροφορίες και η AstraZeneca εξετάζει τρόπους για να χρησιμοποιήσει τα ευρήματα αυτά ως μέρος των προσπαθειών της για την αφαίρεση αυτής της εξαιρετικά σπάνιας παρενέργειας», ανέφερε η εκπρόσωπος της φαρμακοβιομηχανίας.

Οι θρόμβοι αυτοί έχουν συνδεθεί με 73 θανάτους από τα σχεδόν 50 εκατ. δόσεις του εμβολίου της AstraZeneca που έχουν χορηγηθεί στη Βρετανία.

Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Science Advances, αποκαλύπτει ότι η εξωτερική επιφάνεια του αδενοϊού που χρησιμοποιείται για την παρασκευή του εμβολίου τραβάει μια πρωτεΐνη σαν μαγνήτης, όπως εξήγησε στο BBC ο καθηγητής Άλαν Πάρκερ του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, ένας από τους ερευνητές που συμμετέχουν στην επιστημονική ομάδα.

«Καταφέραμε να αποδείξουμε τη σχέση ανάμεσα στο ένοχο σημείο του αδενοϊού και την πρωτεΐνη», είπε. «Αυτό που έχουμε είναι το στοιχείο που προκαλεί την αντίδραση, αλλά υπάρχουν πολλά βήματα που είναι απαραίτητα στη συνέχεια», πρόσθεσε ο κ. Πάρκερ.

Οι ερευνητές θεωρούν ότι το επόμενο στάδιο είναι η «αποπροσανατολισμένη ανοσία», αλλά αυτό απαιτεί περαιτέρω έρευνα για να επιβεβαιωθεί.