Ελλάδα

Άρχισαν οι έρευνες στο σημείο συντριβής του Antonov

Στο πλαίσιο της ειδικής επιχείρησης θα γίνει πρώτα λήψη πλάνων με drone

Άρχισαν οι έρευνες στο σημείο συντριβής του Antonov
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Η ειδική επιχείρηση προσέγγισης της ατράκτου του αεροσκάφους Antonov12 ξεκίνησε το πρωί της Κυριακής με την ανατολή του ήλιου.

Υπενθυμίζεται ότι το αεροσκάφος κατέπεσε χθες Σάββατο στις 22.45 σε γεωργική έκταση, ανάμεσα στους οικισμούς Παλαιοχώρι και Αντιφίλιπποι, στο δήμο Παγγαίου Καβάλας.

Στο πλαίσιο της ειδικής επιχείρησης πρώτα θα γίνει λήψη πλάνων με drone, προκειμένου στη συνέχεια να προσεγγίσουν το σημείο ομάδες πυροτεχνουργών των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως ανακοίνωσε τα ξημερώματα ο δήμαρχος Παγγαίου, Φίλιππος Αναστασιάδης.

Στη συνέχεια αναμένεται να επιχειρήσουν και δυνάμεις της Πυροσβεστικής μαζί με τα σωστικά συνεργεία, προκειμένου να αποφευχθεί κάθε ενδεχόμενο νέας ανάφλεξης.

Δεν αποκλείεται η εκκένωση του χωριού Αντιφίλιπποι και η λήψη της σχετικής απόφασης θα εξαρτηθεί από την εκτίμηση των πυροτεχνουργών που βρίσκονται στο σημείο, αλλά και της Πυροσβεστικής.

Ο υποστράτηγος του Πυροσβεστικού Σώματος, Μάριος Αποστολίδης, επικεφαλής της επιχειρησιακής ομάδας, ανέφερε ότι «άνδρες της πυροσβεστικής υπηρεσίας με ειδικό εξοπλισμό και όργανα μέτρησης προσέγγισαν το σημείο της πρόσκρουσης του αεροσκάφους και είδαν από κοντά την άτρακτο και άλλα μέρη του διασκορπισμένα μέσα στα χωράφια».

Υπογράμμισε ότι από την επιτόπια έρευνα «διαπιστώθηκε αστάθεια στο πεδίο καθώς υπάρχουν καπνοί και έντονη θερμότητα αλλά και μια άσπρη ουσία άγνωστης προέλευσης, ωστόσο τα όργανα μέτρησης δεν κατέδειξαν κάτι ανησυχητικό. Το επόμενο στάδιο είναι να σηκωθεί drone ώστε να εξεταστεί όλο το εύρος της περιοχής όπου κατέπεσε το αεροσκάφος. Εφόσον διαπιστωθεί ότι υπάρχει σταθερότητα στο πεδίο και δεν υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια των ανδρών που συνδράμουν στην επιχείρηση, θα ξεκινήσει η όλη διαδικασία».

Επισήμανε ακόμα ότι συνολικά επιχειρούν 13 άνδρες από τη 2η και την 4η ΕΜΑΚ και 26 πυροσβέστες από Ελευθερούπολη, Καβάλα και Δράμα. Τόνισε ότι εξακολουθεί να ισχύει προς τους κατοίκους των οικισμών η χθεσινοβραδινή αυστηρή σύσταση να αποφύγουν την ευρύτερη περιοχή όπου κατέπεσε το αεροσκάφος.

Τόνισε, επίσης, ότι από τις πρώτες εικόνες, φαίνεται ότι πολλά μέρη του αεροσκάφους είναι διάσπαρτα σε διαφορετικά σημεία σε αγροτικές εκτάσεις.

Επέμεινε ότι δεν πρόκειται να προχωρήσει καμία διαδικασία αν πρωτίστως δεν διαπιστωθεί ότι ο χώρος είναι απόλυτα ασφαλής για τους άνδρες που θα επιχειρήσουν εκεί.

Πάνω από μη κατοικημένη περιοχή

Οι αυτόπτες μάρτυρες τόσο από τον νομό Δράμας, όσο και από την ευρύτερη περιοχή της Καβάλας, δηλαδή από τους οικισμούς της Νικήσιανης και της Τούζλας, υποστηρίζουν πως έβλεπαν για περίπου μισή ώρα πριν την πτώση του ένα φλεγόμενο αεροσκάφος στον ουρανό.

Ωστόσο ο πιλότος κατάφερε να το φέρει πάνω από μη κατοικημένη περιοχή, όπου και τελικά συνετρίβη, αποφεύγοντας τα χειρότερα.

Το μοιραίο αεροσκάφος ήταν ουκρανικό cargo και ανήκε στην εταιρία Meridian.

Είχε απογειωθεί χθες το Σάββατο το απόγευμα από την πόλη Νις της Σερβίας, με κατεύθυνση την Ιορδανία. Καθώς ήταν εν πτήση, ωστόσο, εμφάνισε μηχανική βλάβη στο FIR Αθηνών και σύμφωνα με τον διοικητή της ΥΠΑ Γεώργιο Δριτσάκο, ο πιλότος θέλησε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση, αλλά δεν πρόλαβε. Συγκεκριμένα, στην επικοινωνία του με τον Πύργο Ελέγχου, ο πιλότος ενημέρωσε ότι αντιμετωπίζει πρόβλημα, όπως και ότι από τη φωτιά στον κινητήρα του αεροσκάφους δημιουργούνται κι άλλα προβλήματα και δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να προσγειωθεί στην Καβάλα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το αεροσκάφος έχασε τον τέταρτο κινητήρα στον αέρα και έπιασε φωτιά, ενώ η ΥΠΑ αναμένει σχέδιο πτήσης από την αντίστοιχη υπηρεσία της Σερβίας, για να εξακριβώσει τις λεπτομέρειες της μοιραίας πτήσης.

Η τελευταία στροφή πάνω από τη θάλασσα

Όπως φαίνεται, στους τελευταίους ελιγμούς που επιχείρησε ο άτυχος πιλότος ήταν και μια στροφή 180 μοιρών, την ώρα δηλαδή που πετούσε πάνω από την θάλασσα κοντά στο όρος Άθως, με κατεύθυνση της Χρυσούπολη.

Επιχειρώντας να το προσγειώσει με την «κοιλιά», ο πιλότος έστριψε για να κατευθυνθεί στο αεροδρόμιο και να βρει τον διάδρομο προσγείωσης, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε.

Αντίθετα, στις 22:48 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον Πύργο Ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης. Μόνο που δεν προσέγγισε ποτέ τον αεροδιάδρομο, ενώ το σήμα του χάθηκε από το ραντάρ πριν καταφέρει να φτάσει στο αεροδρόμιο, καθώς κατέπεσε φλεγόμενο πέριξ του οικισμού Παλαιοχωρίου Καβάλας.

Στο μοιραίο αεροσκάφος επέβαιναν 8 μέλη του πληρώματος, ενώ κατά πληροφορίες μετέφερε 12 τόνους πυρομαχικών, με αποτέλεσμα της πρόσκρουσης να ακολουθήσει μεγάλη πυρκαγιά και αλυσιδωτές εκρήξεις για περίπου 1-1:30 ώρα μετά το τραγικό συμβάν.

Με δεδομένο ότι το Antonov12 μετέφερε «επικίνδυνο υλικό», διασώστες, πυροσβέστες, αλλά και δημοσιογράφοι κλήθηκαν να φορέσουν μάσκες λόγω της έντονης δυσοσμίας, αλλά και να διατηρήσουν απόσταση ασφαλείας από το χώρο του συμβάντος τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου, καθώς εκτός από τις φλόγες, οι συνεχείς εκρήξεις και η έντονη δυσοσμία βάρυναν κατά πολύ την ατμόσφαιρα.

Για το λόγο αυτό, σε έκτακτη συνεδρίαση του Συντονιστικού οργάνου της περιοχής αποφασίστηκε η αποστολή μηνύματος 112 από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας προς τους κατοίκους των δύο οικισμών, ώστε να κλείσουν τις πόρτες, τα παράθυρα, αλλά και τα κλιματιστικά, για να αποτραπεί κάθε επαφή τους με τον αέρα της περιοχής, καθώς δεν είναι ακόμη γνωστό πόσο υψηλή ήταν η τοξικότητα του φορτίου του αεροσκάφους.

Δείτε επίσης