Antonov: «May Day, φωτιά στον κινητήρα 4» -Τα τελευταία μοιραία 38 λεπτά της πτήσης
Τα κρίσιμα λεπτά της μοιραίας πτήσης, το αρχικό σχέδιο, η πορεία, η αναγκαστική προσγείωση
Στη δημοσιότητα ήρθαν οι τελευταίες μοιραίες στιγμές του αεροσκάφους Antonov που συνετρίβη στην Καβάλα, λίγο πριν της 11 το βράδυ, του περασμένου Σαββάτου, σε γεωργική έκταση του δήμου Παγγαίου, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και τα 8 μέλη του πληρώματος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το αεροσκάφος μπήκε στον Ελληνικό εναέριο χώρο στις 22:09 και σε περίπου 40 λεπτά χάθηκε στο στίγμα του από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας. Λίγο νωρίτερα τα μέλη του πληρώματος είχα αναφέρει στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ότι αντιμετωπίζουν πρόβλημα στον κινητήρα τέσσερα που είχε πιάσει φωτιά.
Από την πτώση του αεροσκάφους, που καταστράφηκε ολοσχερώς, έχασαν τη ζωή τους και τα 8 μέλη του πληρώματος. Όπως έγινε γνωστό το βράδυ της Κυριακής βρέθηκαν και οι 8 σοροί.
Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για τους κατοίκους της περιοχής καθώς στα συντρίμμια του Antonov δεν βρέθηκε κάποια ουσία που θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα.
Το χρονικό της τραγωδίας με το Antonov
Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) παρουσιάζονται περισσότερες λεπτομέρειες για την πορεία του μοιραίου αεροσκάφους.
Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν), την Σαουδική Αραβία (Ριάντ) και την Ινδία (Αχμενταμπάντ).
Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήρθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.
«May Day, φωτιά στον κινητήρα 4»
Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.
Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).
Οι εργασίες για την «αποψίλωση» του χώρου, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος, συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό και στη διάρκεια της χθεσινής νύχτας, ώστε η περιοχή να απολυμανθεί όσο το δυνατόν συντομότερα, αλλά και να καταστεί προσβάσιμη για τους κατοίκους, οι οποίοι δηλώνουν ακόμη και τώρα ανάστατοι από την συντριβή του αεροσκάφους.