Ελλάδα

«Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω» ακούγεται να λέει ο πιλότος λίγο πριν τη συντριβή του Antonov

Η συνομιλία του πιλότου του Antonov με τον Πύργο Ελέγχου

«Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω» ακούγεται να λέει ο πιλότος λίγο πριν τη συντριβή του Antonov
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Στο φως ήρθε η επικοινωνία που είχε ο πιλότος του μοιραίου αεροσκάφους Antonov με τον Πύργο Ελέγχου, λίγα λεπτά πριν τη συντριβή.

Το αεροσκάφος μπήκε στο ελληνικό FIR λίγο μετά τις 10 βράδυ, περίπου μισή ώρα αργότερα ενημέρωσε πως έχει πρόβλημα με τον κινητήρα και τελικά 13 λεπτά πριν τις 23:00 συνετρίβη έξω από την Καβάλα παρασύροντας στο θάνατο το 8μελές πλήρωμά του.
Μάλιστα οι αρχές τις χώρας τέθηκαν σε συναγερμό εξαιτίας του 11,5 τόνων επικίνδυνου φορτίου (πυρομαχικά) που έγινε γνωστό πως μετέφερε από τη Σερβία στο Μπαγκλαντές.

Τα τελευταία λόγια του πιλότου του Antonov πριν τη συντριβή

Το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star αποκάλυψε το δραματικό διάλογο του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους με τον Πύργο Ελέγχου.

Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τον σβήσω
Πύργος Ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;
Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.
Πιλότος Antonov: Ενημέρωσέ μας
Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο

Η πορεία που ακολούθησε το μοιραίο αεροσκάφος
Στο flightradar24.com καταγράφηκε η πορεία του αεροσκάφους Antonov, το οποίο μετά από φωτιά που ξέσπασε στον δεξί κινητήρα του, συνετρίβη έξω από την Καβάλα.

Οπως έχει καταγραφεί το αεροσκάφος με 8 μέλη πληρώματος, κάνει στροφή 180 μοιρών ενώ πετούσε πάνω από τη θάλασσα κοντά στο όρος Αθως με κατεύθυνση προς τη Χρυσούπολη.
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά στις 22:48 ο πιλότος του Antonov εξέπεμψε σήμα κινδύνου στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου Χρυσούπολης.

Τελικά το αεροσκάφος δεν έφτασε έως το αεροδρόμιο και το σήμα του χάθηκε από το ραντάρ πριν καταφέρει να φτάσει στο αεροδρόμιο, καθώς κατέπεσε φλεγόμενο πέριξ του οικισμού Παλαιοχωρίου Καβάλας.

Το χρονικό της τραγωδίας με το Antonov
Σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) παρουσιάζονται περισσότερες λεπτομέρειες για την πορεία του μοιραίου αεροσκάφους.

Το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν), την Σαουδική Αραβία (Ριάντ) και την Ινδία (Αχμενταμπάντ).

Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήρθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

«May Day, φωτιά στον κινητήρα 4»

Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).

Οι εργασίες για την «αποψίλωση» του χώρου, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος, συνεχίστηκαν με αμείωτο ρυθμό και στη διάρκεια της χθεσινής νύχτας, ώστε η περιοχή να απολυμανθεί όσο το δυνατόν συντομότερα, αλλά και να καταστεί προσβάσιμη για τους κατοίκους, οι οποίοι δηλώνουν ακόμη και τώρα ανάστατοι από την συντριβή του αεροσκάφους.

Δείτε επίσης