Ελλάδα

Μετρό Πειραιά: Λιμάνι - Σύνταγμα σε μόλις 13 λεπτά! - Πώς αλλάζει ο συγκοινωνιακός «χάρτης» με τους τρεις νέους σταθμούς

Δείτε φωτογραφίες από τους νέους σταθμούς - Ξεκίνησαν τα πρώτα δρομολόγια - Ποιά η συχνότητα - Μήνυμα «συνέπειας και σταθερότητας» εξέπεμψε ο πρωθυπουργός

Μετρό Πειραιά: Λιμάνι - Σύνταγμα σε μόλις 13 λεπτά! - Πώς αλλάζει ο συγκοινωνιακός «χάρτης» με τους τρεις νέους σταθμούς
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

«Ντεμπούτο» σήμερα, Δευτέρα για τους νέους τρεις σταθμούς του Μετρό Πειραιά, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», καθώς παραδόθηκαν στο επιβατικό κοινό, με τον πρωθυπουργό να εκπέμπει μήνυμα «συνέπειας, συνέχειας και σταθερότητας» και στα μεγάλα έργα υποδομής.

Τα πρώτα δρομολόγια στους τρεις νέους σταθμούς ξεκίνησαν περίπου στις 14:00 και εξυπηρετούν πλέον μεγάλο μέρος του Πειραιά και των όμορων δήμων.

Η διαδρομή Λιμάνι - αεροδρόμιο γίνεται σε 55 λεπτά και το δρομολόγιο Λιμάνι - Σύνταγμα σε 12-13 λεπτά.

Μετρό Πειραιά: Πώς αλλάζει ο συγκοινωνιακός «χάρτης» - Ντεμπούτο για τα πρώτα δρομολόγια στους τρεις νέους θανάτους

Μετρό Πειραιά: Πώς αλλάζει ο συγκοινωνιακός «χάρτης» - Ντεμπούτο για τα πρώτα δρομολόγια στους τρεις νέους θανάτους

Μετρό Πειραιά: Πώς αλλάζει ο συγκοινωνιακός «χάρτης» - Ντεμπούτο για τα πρώτα δρομολόγια στους τρεις νέους θανάτους

Μετρό Πειραιά: Πώς αλλάζει ο συγκοινωνιακός «χάρτης» - Ντεμπούτο για τα πρώτα δρομολόγια στους τρεις νέους θανάτους

Συχνότητα δρομολογίων

Δημοτικό θέατρο – Δουκίσσης Πλακεντίας - ώρες αιχμής (07.30 -11.00 & 13:30 – 17:30) παραμένει στα 4' και τις νυχτερινές ώρες (22:00 – 00:20) μειώνεται στα 9' από 10' - Στο τμήμα Αεροδρόμιο – Δημοτικό θέατρο η συχνότητα διαμορφώνεται στα 36'.

Παρεμβάσεις στα λεωφορεία

Η λεωφορειακή γραμμή 831 Αιγάλεω – Πειραιάς ενισχύεται με επιπλέον δρομολόγια καθ΄ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Η γραμμή 810 Σχιστό – Κορυδαλλός τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός» και θα διασυνδεθεί με την Λεωφόρο Πέτρου Ράλλη.
Η γραμμή 830 Αγία Βαρβάρα – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Κορυδαλλός».
Η γραμμή 846 Νεάπολη – Νίκαια – Πειραιάς τροποποιείται σε τροφοδοτική γραμμή για τον σταθμό του μετρό «Νίκαια».

Η γραμμή 900, η οποία δημιουργήθηκε τα τελευταία 2 χρόνια για να καλύψει την μεταβατική περίοδο μεταξύ της λειτουργίας των σταθμών μετρό «Κορυδαλλός» και «Νίκαια» και των 3 νέων σταθμών του «Πειραιά», καταργείται.

Τα εγκαίνια των τριών σταθμών έγιναν το πρωί παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι τρεις τελευταίοι σταθμοί του μετρό για Πειραιά που εγκαινιάστικαν το πρωί από τον πρωθυπουργό, συμπληρώνουν τον νέο κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης και σφραγίζουν μια δύσκολη και γεμάτη ανατροπές διαδρομή της μεγάλης επέκτασης, η οποία ξεκίνησε να κατασκευάζεται πριν από περίπου δέκα χρόνια.

«Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στα μεγάλα έργα υποδομής»

Νωρίτερα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από τα εγκαίνια των τριών σταθμών, έστειλε το ισχυρό μήνυμα ότι η κυβέρνηση δίνει έμφαση και στα μεγάλα έργα υποδομής.

Κ. Μητσοτάκης για το Μετρό Πειραιά: Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στα μεγάλα έργα υποδομής
Κ. Μητσοτάκης για το Μετρό Πειραιά: Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στα μεγάλα έργα υποδομής
Κ. Μητσοτάκης για το Μετρό Πειραιά: Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στα μεγάλα έργα υποδομής

Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε θερμά όσους εργάστηκαν σκληρά για να ολοκληρωθεί το έργο και να παραδοθεί εντός των χρονοδιαγραμμάτων. Τόνισε πως πρόκειται για έργο το οποίο είχε εξαρχής μεγάλες τεχνικές δυσκολίες, ειδικά όσον αφορά την κατασκευή του κεντρικού σταθμού και κάποιοι υπερέβαλαν εαυτόν ώστε να παραδοθεί σήμερα.

Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το έργο θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας σε 55 λεπτά, και τον Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας σε 20 λεπτά.

«Είναι μiα μόνο απόδειξη το έργο αυτό, της μεγάλης έμφασης την οποία δίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής τα οποία χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από ευρωπαϊκούς πόρους. Να θυμίσω ότι η Ευρώπη στέκεται πάντα στο πλευρό της πατρίδας μας όχι μόνο μέσα από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Να σημειώσω και την πολύ σημαντική δουλειά που έγινε από το υπουργείο πολιτισμού σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό. Έχετε δίκιο να λέτε ότι έχουμε δημιουργήσει σχολή για το πώς μπορεί να κατασκευάζονται τέτοια έργα με ταυτόχρονη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς», συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα είπε ότι στο τέλος του 2023, αρχές του 2024, θα γίνουν τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία 5 σταθμών οι οποίοι θα είναι και μουσεία με πιο εμβληματικό στον σταθμό στη Βενιζέλου. «Και Μετρό και αρχαία, και εδώ στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Μιλώντας για τη σημασία των μέσων σταθερής τροχιάς είπε ότι δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και φιλικές παρεμβάσεις στον πολίτη χωρίς τη σημαντική επέκτασή τους. Ανέφερε ότι το λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο αν δεν υλοποιήσουμε τη γραμμή 4 και τις επεκτάσεις της γραμμής 2 και πως «είμαστε σίγουροι ότι σε 7 με 8 χρόνια η γραμμή 4 θα παραδοθεί προς χρήση».

Επ' αυτού πρόσθεσε πως όταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4 και οι υπόλοιπες επεκτάσεις πάνω από 1 εκατ. Αθηναίοι και επισκέπτες θα χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά.

Απευθυνόμενος στον Αντώνη Σαμαρά ο οποίος ήταν παρών, είπε ότι το έργο ξεκίνησε επί των ημερών της διακυβέρνησής του και στη συνέχεια κάποιες κυβερνήσεις το έτρεξαν πιο γρήγορα και κάποιες άλλες όχι. «Κάποιος παραδίδει πραγματικά έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες. Δεν παραδίδουμε κανένα μουσαμά. Σε λίγες ώρες το Μετρό, και οι τελευταίοι 3 σταθμοί της γραμμής 3 θα τεθούν σε λειτουργία. Σε έναν Πειραιά που αλλάζει, που αναδεικνύεται, που αποκτά νέα δυναμική. Η κυβέρνηση κάνει πράξη το σύνθημα συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής τα οποία έχουν μεγάλο κοινωνικό πρόσημο», συνέχισε ενώ μεταξύ άλλων είπε ότι θα πρέπει να εξεταστεί και το ζήτημα της αντιμετώπισης της εισητηριοδιαφυγής. «Σήμερα όμως είναι μέρα γιορτής για τον Πειραιά , για όλο το λεκανοπέδιο», υπογράμμισε.

Κ. Μητσοτάκης για το Μετρό Πειραιά: Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στα μεγάλα έργα υποδομής
Κ. Μητσοτάκης για το Μετρό Πειραιά: Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στα μεγάλα έργα υποδομής
Κ. Μητσοτάκης για το Μετρό Πειραιά: Συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στα μεγάλα έργα υποδομής

Δείτε επίσης