Ελλάδα

Νεκρός και ο σμηναγός του μοιραίου Φάντομ, Ευστάθιος Τσιτλακίδης

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επιβεβαίωσε με ανακοίνωσή του τον θάνατο του κυβερνήτη του μοιραίου αεροσκάφους που συνετρίβη το πρωί της Δευτέρας

Νεκρός και ο σμηναγός του μοιραίου Φάντομ,  Ευστάθιος Τσιτλακίδης
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, με ανακοίνωσή του προχώρησε στην επιβεβαίωση του θανάτου και του κυβερνήτη του μοιραίου Phantom που συνετρίβη νοτίως της Ανδραβίδας.

Με μία λιτή ανακοίνωση του ΓΕΑ ολοκληρώθηκε με τη χειρότερη εκδοχή το θρίλερ της πτώσης του μοιραίου εκπαιδευτικού αεροσκάφους. Και αυτό γιατί μετά τον θάνατο του 29χρονου Υπομηναγού Μάριου Μιχαήλ Τουρούτσικα, επιβεβαιώθηκε και ο θάνατος του 31χρονου Σμηναγού, Ευστάθιου Τσιτλακίδη, η οικογένεια του οποίου ήλπιζε σε ένα θαύμα μέχρι και σήμερα.

Στη σχετική ανακοίνωση του ΓΕΑ, τονίζεται πως σήμερα ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης για τον εντοπισμό του που είχαν ξεκινήσει από τη Δευτέρα με την συγκέντρωση και την ανάλυση των ευρημάτων να επιβεβαιώνουν τον θάνατό του.

Η επιχείρηση για τον εντοπισμό του Ευστάθιου Τσιτλακίδη υποστηρίζονταν από τρία ελικόπτερα, πλωτά σκάφη, άνδρες των ειδικών δυνάμεων της Πολεμικής αεροπορίας, αλλά και ένα υποβρύχιο drone με δυνατότητα έρευνας σε βάθος έως και 100 μέτρων.

Στο μεταξύ, σήμερα το πρωί ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Θεμιστοκλής Μπουρολιάς πήγαν στο χωριό Γρανίτης στο Κάτω Νευροκόπι και συλλυπήθηκαν τους γονείς του νεκρού σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη, 31 ετών, κυβερνήτη του αεροσκάφους που συνετρίβη ανοιχτά από το Κατάκολο ώρα 10:30 το πρωί της Δευτέρας. Οι λεπτομέρειες της κηδείας του σμηναγού Τσιτλακίδη δεν έχουν ακόμη καθοριστεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιβεβαίωση του θανάτου του 31χρονου έγινε μέσω DNA.

Αύριο, Πέμπτη ώρα 10:30 η νεκρώσιμη ακολουθία του υποσμηναγού Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα θα τελεστεί στον ιερό ναό Προφήτη Ηλία στην Τρίπολη Αρκαδίας. Η ταφή του 29χρονου συγκυβερνήτη του Phantom θα γίνει στο χωριό Πικέρνι Αρκαδίας.

Η ανακοίνωση του ΓΕΑ:

Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ανακοινώνει ότι σήμερα Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023, ολοκληρώθηκαν οι επιχειρήσεις έρευνας – διάσωσης για τον εντοπισμό και του κυβερνήτη του αεροσκάφους F-4E Phantom II, Σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη, 31 ετών, που ακολούθησαν το αεροπορικό δυστύχημα της 30ης Ιανουαρίου 2023, 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου της Ανδραβίδας.

Η συγκέντρωση και η ανάλυση των ευρημάτων, επιβεβαίωσαν τον θάνατό του.

Σμήναρχος (Ι) Σωτήριος Μαγκώτσιος
Εκπρόσωπος Τύπου ΓΕΑ

Το χρονικό της πτώσης

Η άσκηση που κατέληξε σε τραγωδία ξεκίνησε στις 10.15 το πρωί της Δευτέρας με την απογείωση, από το στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ανδραβίδας, των δύο μαχητικών αεροσκαφών F-4 Phantom.

Σύμφωνα με το ιδιαίτερα απαιτητικό σενάριο της άσκησης οι πιλότοι έπρεπε να εκτελέσουν χαμηλή πτήση με ελιγμούς στα μόλις 300 πόδια. Για 15 λεπτά τα δύο μαχητικά πετούσαν χαμηλά στα 100 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας με πολύ υψηλές ταχύτητες.

Στις 10:30, το στίγμα του ενός αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ. Αμέσως ξεκίνησε άσκηση έρευνας και διάσωσης με δύο ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας ένα του Πολεμικού Ναυτικού και πλωτά του λιμενικού.

Τα συντρίμια του μαχητικού εντοπίστηκαν γρήγορα. Το αεροσκάφος φάνηκε να έχει διαλυθεί εντελώς από τη βίαιη πρόσκρουση στη θάλασσα.

Λίγη ώρα αργότερα και αφού έχουν ενημερωθεί οι δικοί του, ανακοινώθηκε επίσημα πως ο συγκυβερνήτης του μαχητικού, ο 29χρονος υποσμηναγός Μάριος Μιχαήλ Τουρούτσικας, έχει χάσει τη ζωή του.

Σήμερα Τετάρτη (1-2), ήρθε και η δεύτερη μοιραία ανακοίνωση του ΓΕΑ για τον θάνατο του σμηναγού Ευστάθιου Τσιτλακίδη.

Τα αίτια της συντριβής του Phantom F4

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, το μαχητικό πετούσε σε χαμηλό ύψος στο πλαίσιο άσκησης, με τον αεροναυπηγό Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη να δηλώνει χθες πως «Πετούσαν σε χαμηλό ύψος, πρακτικά στην επιφάνεια του εδαφικού ανάγλυφου – εάν πρόκειται για ξηρά – ή της θάλασσας. Ο λόγος είναι προφανής: αποφεύγεις τα εχθρικά ραντάρ. Αυτά τα αεροπλάνα διεισδύουν στην εθνική ενδοχώρα, είναι αεροπλάνα κρούσης και θα περάσουν απαρατήρητα για να φτάσουν στον στόχο τους και να εκπληρώσουν την αποστολή τους. Όλοι οι αεροπόροι εκπαιδεύονται σαν να είναι πόλεμος, ώστε αύριο το πρωί εάν χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τη δύσκολη και βαριά εκπαίδευση για να πολεμήσουν».

Ο κ. Καραϊωσηφίδης δήλωσε πως όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά όσον αφορά τα αίτια της πτώσης του μαχητικού αεροσκάφους, χωρίς να μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να οφείλεται σε τεχνική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος. «Τα τρία προηγούμενα περιστατικά Phantom δεν είχαν βλάβη, ήταν η δυσκολία της χαμηλής πτήσης που δίνει ελάχιστα περιθώρια στον πιλότο να αντιδράσει εάν γίνει κάτι. Για να σωθεί ένα πλήρωμα ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να χρησιμοποιήσει εκτινασσόμενο κάθισμα. Τα εκτινασσόμενα καθίσματα είναι σχεδιασμένα για να λειτουργούν ακόμα και με μηδενική ταχύτητα και ύψος, εκτινάσσουν τον χειριστή σε ασφαλές ύψος και τον απομακρύνουν από το αεροπλάνο για να ανοίξει το αλεξίπτωτο. Εξαρτάται, όμως, από το ύψος της πτήσης και κυρίως της στάσης του αεροπλάνου», εξήγησε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πιθανό είναι το σενάριο να μην πρόλαβαν ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του Phantom να εκτιναχθούν ή ακόμα και να ξεκίνησαν τη διαδικασία και να μην ήταν επιτυχής.

Δείτε επίσης