Ελλάδα

Πώς ένα ξεχασμένο κλειδί έφερε την τραγωδία-Βαρύ το κατηγορητήριο για τον σταθμάρχη

Απολογείται στον εισαγγελέα, παραδέχτηκε το λάθος του - «Ήταν η κακιά η ώρα», είπε - Αντιμέτωποι ακόμη και με δις ισόβια οι υπαίτιοι του δράματος

Πώς ένα ξεχασμένο κλειδί έφερε την τραγωδία-Βαρύ το κατηγορητήριο για τον σταθμάρχη
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος κατά την προανάκριση παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του το οποίο οδηγησε στην πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών, οδηγείται σήμερα Πέμπτη (2-3) ενώπιον του ανακριτή που ανέλαβε την διερεύνηση της υπόθεσης.

Μετά την ομολογία του για το λάθος του, το οποίο το απέδωσε στην «κακιά ώρα», ο σταθμάρχης συνελήφθη και σε βάρος του, σχηματίστηκε δικογραφία για βαρύτατες πράξεις και συγκεκριμένα για:

  • Διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών από την οποία προήλθε ως αποτέλεσμα θάνατος πολλών ατόμων. Πρόκειται για αδίκημα που είναι κακούργημα το οποίο, με βάση πρόσφατη τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα (άρθρο 291) επισύρει ποινές από 10 έτη κάθειρξη ως και ισόβια καθειρξη
  • Ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή
  • Σωματικές βλάβες από αμέλεια και κατά συρροή.

Για αυτά τα αδικήματα αναμένονται να σκηθούν οι ποινικές διώξεις από τις εισαγγελικές αρχές

Αξίζει να επισημανθεί ότι με εντολή του εισαγγελέα Λάρισας Σταμάτη Δασκαλόπουλου, η προανακριτική απολογία του σταθμάρχη έγινε παρουσία εισαγγελέα, λόγω της μείζονος σημασίας της ερευνώμενης υπόθεσης.

Με εντολή επίσης του κ. Δασκαλόπουλου, εισαγγελέας παρίσταται στον τόπο της τραγωδίας ενόψει της σύνταξης αυτοψίας από την Τροχαία της Λάρισας για τα ευρήματα του τραγικού συμβάντος, αυτοψία που θεωρείται κρίσιμο στοιχείο για την συνολική αξιολόγηση του πολύνεκρου δυστυχήματος (τι και ποιος έφταιξε).

Προβλεπόμενες ποινές

Εισαγγελικές πηγές τόνιζαν πως η ποινική δίωξη δεν θα στρέφεται μόνο κατά του σταθμάρχη Λάρισας, αλλά και κατά παντός άλλου υπυεθύνου.

Πρόσθεταν, μάλιστα, πως η δίωξη για διατάραξη στην ασφάλεια συγκοινωνιών (παρεμβάσεις στη συγκοινωνία μέσων) επιφέρει ποινή κάθειρξης 10 έως 15 ετών, ενώ για τις κατηγορίες για ανθρωποκτονία από αμέλεια και για σωματική βλάβη από αμέλεια προβλέπονται ποινές έως 5 ετών για την κάθε μία.

Παράλληλα, σημειώνεται πως εάν υπάρξει δίωξη και για πρόκληση θανάτου μεγάλου αριθμού ανθρώπων – όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση – η ποινή μπορεί να φτάσει μέχρι την ισόβια κάθειρξη.

Επιπλέον από τις εισαγγελικές και δικαστικές αρχές θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο σύμφωνα με τις ίδιες πηγές να έχει διαπραχθεί ανθρωποκτονία με ενδεχόμενο δόλο. Αν από τα στοιχεία προκύψει κάτι τέτοιο τότε η ποινή για κάποιον που θα κριθεί ένοχος θα είναι επιπλέον ποινή ποινή ισόβιας κάθειρξης, δηλαδή δις ισόβια.

Ο συλληφθείς σταθμάρχης της Λάρισας, στην πολύωρη κατάθεσή του ανέφερε ότι έδωσε εντολή για αλλαγή στην τροχιά αλλά το σύστημα δεν υπάκουσε, σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΙ.

Το όλο ζήτημα θα ξεκαθαριστεί όταν φτάσουν στα χέρια των αρχών που ερευνούν την τραγωδία οι καταγεγραμμένες συνομιλίες στα κρίσιμα λεπτά πριν από την στιγμή της σύγκρουσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον συλληφθέντα σταθμάρχη επιρρίπτονται οι κύριες ευθύνες για την σύγκρουση των δύο τρένων κοντά στη σήραγγα των Τεμπών. Ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη δικογραφία για το πρωτοφανές αυτό σιδηροδρομικό δυστύχημα.

Όπως επισημαίνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι καταθέσεις των επιζώντων, ωστόσο, και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Αυτό που κυρίως ερευνάται είναι εάν πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή για μία σειρά τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα, καθώς και γιατί ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική αμαξοστοιχία.

Δείτε επίσης