Ελλάδα

Βασίλης Προφυλλίδης: «Επιβάλλεται να αποκαλυφθούν τα αίτια του δυστυχήματος»

«Θα διερευνηθεί ο,τιδήποτε έχει μερίδιο συμμετοχής στην τραγωδία», υπογράμμισε

Σύγκρουση τρένων-Τέμπη: Επιβάλλεται να αποκαλυφθούν τα αίτια του δυστυχήματος
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Ο καθηγητής και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Βασίλης Προφυλλίδης, υπόσχεται πως θα διερευνηθεί κάθε λεπτομέρεια προκειμένου να εξακριβωθεί τι συνέβη και πως φθάσαμε στην εθνική τραγωδία της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη.

Συγκεριμένα, μιλώντας στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» αναφέρθηκε στο πολύνεκρο δυστύχημα και στο τι θα πράξει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων σχετικά με τη διερεύνηση των αιτίων.

Την ίδια στιγμή νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τα μοιραία λάθη που φέρεται πως έκανε ο σταθμάρχης Λάρισας και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τουλάχιστον 57 άνθρωποι όταν συγκρούστηκε μία επιβατική και μία εμπορική αμαξοστοιχια κοντά στη σήραγγα των Τεμπών.

Ειδικότερα, ο κ. . Προφυλλίδης αναφέρθηκε στο τι θα αναζητήσει η επιτροπή εμπειρογνωμόνων, τονίζοντας ότι:

«Δεν μπορώ να μπω στην ουσία της υπόθεσης γιατί τώρα αρχίζουμε και την διερευνούμε. Η ιδιότητα μου όμως ως πανεπιστημιακός καθηγητής, μου επιβάλει να διερευνήσουμε κάθε λεπτομέρεια ώστε να διακριβωθεί πλήρως το τι συνέβη και να αποτυπωθούν και αποκαλυφθούν τα αίτια που μας οδήγησαν σε αυτή την τραγωδία. Οτιδήποτε έχει μερίδιο συμμετοχής στην τραγωδία».

Συνεχίζοντας ο κ. Προφυλλίδης υπογράμμισε ότι:

«Ενώ ξοδεύονται τα κονδύλια που ξοδεύονται, έχουμε έναν σιδηρόδρομο το 2023, που είχαν οι άλλες χώρες το 1960. Δεν είχε φωτεινή σηματοδότηση, δεν είχε κεντρικό έλεγχο της ασφάλειας, το ETCS, σύμφωνα με το οποίο εάν για οποιονδήποτε λόγο ένας συρμός δεν πειθαρχήσει στον κανονισμό ασφαλείας – όρια ταχύτητας κτλ – ακινητοποιείται αυτόματα. Οτιδήποτε έχει συμβάλει στο να γίνει αυτή η τραγωδία θα διερευνηθεί».

Αναφορικά με την αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα» τόνισε πως, «θα με πάτε 30χρόνια πίσω. Όταν οι ευρωπαϊκές επιτροπές αποφάσισαν να σπάσουν τον ενιαίο σιδηρόδρομο σε κομμάτια και όταν κάναμε τον διαχωρισμό χωρίς να υπάρχει η αμοιβαία συνεννόηση ότι αυτοί που διαχειρίζονται τις γραμμές και τα τρένα να μην έχουν έναν διαρκή δίαυλο επικοινωνίας; Το σύστημα στηρίζεται στην αλληλεπίδραση εδάφους – κινουμένου οχήματος. Άρα υπάρχουν αισθητήρες και το έδαφος και στο κινούμενο όχημα, προφανώς πρέπει να υπάρχει συμβατότητα».

Δείτε επίσης