Τέμπη: Νέα πρόσωπα στο «κάδρο» της ποινικής έρευνας - Τι κατέθεσαν μάρτυρες
Την Παρασκευή η απόφαση για το εάν η υπόθεση θα ανατεθεί σε ειδικό εφέτη ανακριτή
Οι έρευνες για τα αίτια της σύγκρουσης τρένων στα Τέμπη, που άφησε πίσω της 57 νεκρούς, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, τη στιγμή που η κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα νέα μέτρα για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και των τρένων.
Η ανακρίτρια Λάρισας, μετά την εντολή για προσωρινή κράτηση του 59χρονου σταθμάρχη, Βασίλη Σαμαρά, συνεχίζει να λαμβάνει καταθέσεις από εν ενεργεία και συνταξιούχους σιδηροδρομικούς προκειμένου να διαπιστωθεί τι προκάλεσε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην ιστορία της χώρας.
Μάλιστα, νομικοί κύκλοι δεν αποκλείουν μέσα στις προσεχείς ημέρες να υπάρξουν καταιγιστικές εξελίξεις στο «μέτωπο» της δικαστικής έρευνας, καθώς το ενδιαφέρον της ανάκρισης φαίνεται να έχει στραφεί και σε άλλα πρόσωπα τα οποία πιθανότατα έχουν ποινικές ευθύνες για όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ της 29ης Φεβρουαρίου.
Οι ίδιοι κύκλοι υπογραμμίζουν πως είναι πιθανό να διευρυνθεί ο κύκλος των ανθρώπων που θα αντιμετωπίσουν τις ίδιες κατηγορίες οι οποίες βαρύνουν ήδη τον προφυλακισμένο, Βασίλη Σαμαρά. Και στηρίζουν αυτή την εκτίμησή τους στα όσα έχουν πει μάρτυρες απαντώντας σε συγκεκριμένες ερωτήσεις της ανακρίτριας.
Τι κατέθεσαν οι μάρτυρες για τη μοιραία νύχτα
Χθες κατέθεσε ο συνταξιούχος σταθμάρχης, Γιάννης Κολλάτος, ο οποίος είπε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης δούλεψε από τον ίδιο στον σταθμό της Λάρισας. Το λειτούργησε ο ίδιος από το 2007 μέχρι το 2009 και -όπως είπε- αν υπήρχε το ηλεκτρονικό σύστημα και αν λειτουργούσαν οι φωτεινοί σηματοδότες, τότε τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά.
Σε ό,τι αφορά τον δεύτερο σταθμάρχη, σύμφωνα με πληροφορίες, οι συνάδελφοί του φέρονται να έχουν καταθέσει στην ανακρίτρια ότι διαχειρίστηκε πάρα πολλά τρένα το ίδιο απόγευμα, ότι έφυγε μισή ώρα με 20 λεπτά νωρίτερα και ότι σε κάθε περίπτωση, δεδομένου ότι η αμαξοστοιχία Intercity 62 έφτασε στον σταθμό της Λάρισας στις 11:05, δεν θα μπορούσε να είχε βοηθήσει, γιατί στις 11 έληγε η βάρδιά του.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως λίγες ημέρες πριν ο προϊστάμενος Επιθεώρησης, μετέβη αυτοβούλως στην ανακρίτρια και κατέθεσε το βαρδιόχαρτο στο οποίο φαινόταν ότι οι βάρδιες εκείνη τη μοιραία ημέρα, ήταν τρεις. Όπως είπαν και οι συνάδελφοί του δεύτερου σταθμάρχη είναι δύο στην πρωινή, δύο στην απογευματινή, αλλά μόνο ένας στη βραδινή βάρδια.
Την Παρασκευή η απόφαση για το εάν η υπόθεση θα ανατεθεί σε ειδικό εφέτη ανακριτή
Στο μεταξύ, όπως έγινε γνωστό σήμερα, την ερχόμενη Παρασκευή (10-3) συγκαλείται η Ολομέλεια Εφετών Λάρισας προκειμένου να αποφασίσει για το εάν θα ανατεθεί ή όχι η υπόθεση του δυστυχήματος των Τεμπών σε ειδικό εφέτη ανακριτή.
Υπενθυμίζεται, ότι τη σύγκληση της Ολομέλειας των 21 εφετών έχει ζητήσει ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών της Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ζητώντας η υπόθεση να ανατεθεί σε ειδικό εφέτη ανακριτή.