Ελλάδα

Τέμπη: Στο «στόχαστρο» των ερευνών δύο ανώτερα υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ

Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για δύο νέα «πρόσωπα-κλειδιά», τα οποία είναι ιεραρχικά πάνω από τον επιθεωρητή και τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας 

Τέμπη: Στο στόχαστρο των ερευνών δύο ανώτερα υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Δύο ανώτεροι επιχειρησιακά στελέχη και μόνιμοι υπάλληλοι του ΟΣΕ φέρεται να μπαίνουν πλέον στο «στόχαστρο» της εισαγγελικής έρευνας για την τραγωδία των Τεμπών, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ.

Όπως αναφέρει το σχετικό ρεπορτάζ που μεταδόθηκε και στο δελτίο ειδήσεων του σταθμού τα δύο συγκεκριμένα «πρόσωπα- κλειδιά» για το πολύνεκρο δυστύχημα είναι ιεραρχικά πάνω από τον Επιθεωρητή Λάρισας Δημήτρη Νικολάου και το σύνολο των σταθμαρχών της Θεσσαλίας και φέρονται να έχουν εγκρίνει το πρόγραμμα βαρδιών και κυρίως την τοποθέτηση του μοιραίου σταθμάρχη στην Λάρισα, τον τρίτο σημαντικότερο «κόμβο» στην Ελλάδα και μάλιστα σε μία θέση υψηλών απαιτήσεων και ευθύνης, παρά την έλλειψη εμπειρίας.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο επιθεωρητής υποβάλλει την πρόταση για τις βάρδιες στο σταθμαρχείο Λάρισας, συμπεριλαμβάνοντας και τον συγκεκριμένο σταθμάρχη και το έγγραφο καταλήγει στα δύο συγκεκριμένα πρόσωπα, λαμβάνοντας την έγκριση με διαδικασίες-εξπρές.

Αποτελεί αντικείμενο έρευνα αν ελέγχθηκε το έγγραφο, αν έγιναν οι απαραίτητες διαδικασίες, ειδικά σε σχέση με τον μοιραίο σταθμάρχη ή αν οι εγκρίσεις δόθηκε άνευ ελέγχου για το τυπικό μέρος της υπόθεση πριν αποσταλεί ως εγκεκριμένο.

Ανεπισήμως είναι μια τυπική διαδικασία και οι...υπογραφές μπαίνουν σε όλα τα έγγραφα για να υπάρχουν απλώς στο αρχείο. Όπως υποστηρίζουν νυν και τέως υπάλληλοι του ΟΣΕ υπάρχει η γραφειοκρατική νοοτροπία, την οποία ευνοούν και οι τυπικοί ως χαλαροί κανονισμοί του ΟΣΕ και δεν υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος.

«Οι κανονισμοί ήταν.. λάσκα. Χαλαροί. Δεν φοβόταν κανείς ότι θα περάσει από πειθαρχικό. Δεν ανησυχούσε ότι θα λογοδοτήσει» υποστήριξε στον ΣΚΑΙ στέλεχος του ΟΣΕ υπό καθεστώς ανωνυμίας.

Ουσιαστικά όμως αν είχαν ελέγξει τα συγκεκριμένα έγγραφα- όπως και πολλά άλλα- με το γράμμα του νόμου και σύμφωνα με τις διατάξεις του κανονισμού λειτουργίας, σχολαστικά και μεθοδικά, θα απαιτούσε αρκετές ώρες εργασίας αλλά θα μπορούσε να είχε αποτραπεί το πολύνεκρο δυστύχημα.

Αντ' αυτού όπως όλα δείχνουν μπήκαν τυπικά οι υπογραφές για να είναι υπηρεσιακά κατοχυρωμένο το έγγραφο με τις βάρδιες αλλά ουδείς έκανε τον παραμικρό έλεγχο. Σε διαφορετική περίπτωση, ενδεχομένως να είχαν αλλάξει οι βάρδιες, ο σταθμάρχης να είχε δεύτερο πιο έμπειρο στέλεχος δίπλα του ή να είχε αφαιρεθεί εντελώς από τις βάρδιες τουλάχιστον για την περίοδο Φεβρουαρίου-Μαρτίου μέχρι να αποκτήσει περισσότερη εξοικείωση και εμπειρία σε μικρότερους σταθμούς του δικτύου της Θεσσαλίας και όχι στον «κόμβο» της Λάρισας.

Ήδη έχουν επικοινωνήσει οι ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές με τα δύο στελέχη, ένας εκ των οποίων είναι ο φυσικός προϊστάμενος του Επιθεωρητή Λάρισας και αναμένεται να κληθούν σε απολογία.
Στην παρούσα φάση είναι όλα τα έγγραφα και οι ενέργειες των δύο προσώπων «υπό διερεύνηση».

Επίσης, στη δικογραφία φέρεται να υπάρχουν ακόμα σημαντικές για την υπόθεση καταθέσεις, νυν και πρώην υπαλλήλων του ΟΣΕ, καθώς και αστυνομικών που έσπευσαν άμεσα στο σημείο της σύγκρουσης, από τις οποίες αντλούνται στοιχεία και πληροφορίες τόσο για τα δύο συγκεκριμένα πρόσωπα όσο και για άλλους εμπλεκόμενους στην τραγωδία των Τεμπών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ έχουν ήδη συγκεντρωθεί στοιχεία από μαρτυρίες, καταθέσεις αλλά και έγγραφα, τα οποία αξιολογούνται από τις εισαγγελικές αρχές και θα υπάρξουν σύντομα ραγδαίες εξελίξεις.

Σύραγγα των Τεμπών υπό πλήρη εγκατάλειψη

Είναι ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια στο δίκτυο και στις υποδομές του ΟΣΕ πως ακόμα και βασικές εργασίες, όπως η συντήρηση του φωτισμού και ο καθαρισμός των τούνελ είχαν...ξεχαστεί εντελώς.

Όπως έδειξε η αυτοψία του ΣΚΑΪ στη σιδηροδρομική σήραγγα των Τεμπών υπάρχει εικόνα πλήρους εγκατάλειψης και παντελούς έλλειψης συντήρησης.

Στη σιδηροδρομική σήραγγα των Τεμπών, λίγες εκατοντάδες μέτρα από το σημείο του πολύνεκρου δυστυχήματος οι πυροσβεστικές φωλιές, ο φωτισμός υποτυπώδης (με ελλείψεις, φθορές και απουσία λαπτήρων) ενώ...απουσιάζουν και οι ανιχνευτές φωτιάς. Ακόμα πιο επικίνδυνο: στις περισσότερες οδούς διαφυγής δεν υπάρχουν ούτε πυράντοχες πύλες!

Αν είχε συμβεί το δυστύχημα μέσα στο τούνελ μήκους 5 χιλιομέτρων και όχι λίγα μετά από αυτό, τότε οι συνθήκες θα ήταν εντελώς διαφορετικές και οι προσπάθειες των επιβατών να επεγκλωβιστούν και να διαφύγουν θα έβρισκαν απέναντί τους συνθήκες πυρκαγιάς, εμπόδια και δυσκολίες διαφυγής.

Μοναδική αιτιολογία για την άθλια και επικίνδυνη εικόνα της σύραγγας των Τεμπών φέρεται να είναι ότι «έχει κηρυχθεί έκπτωτη η εταιρεία που είχε αναλάβει τη συντήρηση του εξοπλισμού» και εξαιτίας των διαδικασιών του οργανισμού «επί χρόνια δεν κατέστη δυνατόν να αναλάβει άλλη»....

Δείτε επίσης