Ελλάδα

Τέμπη: Η εγκληματική αδιαφορία και το «μπαλάκι» των ευθυνών για τη μοιραία νύχτα

Το «γαιτανάκι» των αλληκατηγοριών ανάμεσα σε σταθμάρχες και επιθεωρητή με επίκεντρο τον νεκρό μηχανοδηγό

Σύγκρουση τρένων – Τέμπη: Το μπαλάκι των ευθυνών συνεχίζεται
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Δύο εβδομάδες μετά το έγκλημα των Τεμπών με τους 57 νεκρούς, με την δικαιοσύνη να ψάχνει τα αίτια του που οδήγησαν στην φονική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών το βράδυ της 28ης Σεπτεμβρίου, την Αρχή Καταπολέμησης Βρώμικου χρήματος να έχει εμπλακεί για να «ξεσκονίσει» τα οικονομικά του ΟΣΕ και των θυγατρικών της, τον Εισαγγελία του Αρείου Πάγου να δίνει εντολή για διερεύνηση όλων των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων την τελευταία 15ετία, στο επίκεντρο συνεχίζουν να βρίσκονται τέσσερις άνθρωποι.

Είναι οι τρεις σταθμάρχες εκ των οποίων ο ένας είναι της Λάρισας και έχει προφυλακιστεί, δύο άλλοι συνάδελφοι του που φέρονται να έφυγαν νωρίτερα από τα πόστα τους παρότι γνώριζαν την απειρία του συναδέλφου τους και ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ, ο οποίος έχει τεθεί σε αργία και είναι το άτομο το οποίο ουσιαστικά φέρεται να τοποθέτησε τον 59χρονο Βασίλη Σαμαρά στο νευραλγικό πόστο της Λάρισας.

Αυτά τα τέσσερα πρόσωπα, ο καθένας από την δική του σκοπιά επιχειρούν να αποποιηθούν των ευθυνών τους και να τις ρίξουν στους άλλους αλλά και στον νεκρό μηχανοδηγό της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας.

Αποποίηση ευθυνών, επιχείρηση μετακύλησης λαθών, παραλείψεων από τους τέσσερις εμπλεκόμενους οι οποίοι επιδιώκουν να αποφύγουν τις βαριές συνέπειες του νόμου.

Οι δηλώσεις, καταθέσεις, μαρτυρίες τους δείχνουν ότι στόχος τους είναι να μην βρεθούν και αυτοί πίσω από τα κάγκελα όπως ο 59χρονος συνάδελφος τους σταθμάρχης της Λάρισας. Αλλά και ο Βασίλης Σαμαράς με στόχο να ελαφρύνει την θέση του, ρίχνει τις ευθύνες στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

«Δεν ξέρω πώς έγινε και μπήκε στη γραμμή καθόδου, ούτε με ενημέρωσε σχετικά ο μηχανοδηγός της 62 αμαξοστοιχίας. Αν με είχε ενημερώσει θα του είχα πει ότι είναι σε λάθος γραμμή. Ο μηχανοδηγός επιβαίνει μπροστά στην αμαξοστοιχία, έχει ορατότητα και θα μπορούσε να είχε αντιληφθεί ότι το κλειδί δεν ήταν στην κύρια και ότι έμπαινε από διαγώνιο σε γραμμή καθόδου», δήλωσε ο σταθμάρχης.

Ευθύνες στον νεκρό από τον 59χρονο Σταθμάρχη

Ο σταθμάρχης της Λάρισας που βρίσκεται ήδη προφυλακισμένος, επέρριψε ευθύνες κυρίως στον νεκρό μηχανοδηγό του Intercity που δεν ειδοποίησε ως όφειλε βάσει του κανονισμού.

«Δεν θεωρώ πιθανό από λάθος χειρισμό δικό μου να γύρισε το κλειδί από την άνοδο στην κάθοδο. Ο μηχανοδηγός δεν μου ανέφερε ότι από την άνοδο πήγε στην κάθοδο και έγινε ότι έγινε. Ο μηχανοδηγός έπρεπε να μου πει γιατί τα κλειδιά είναι σε διαγώνιο και όχι σε ευθεία. Εάν μου έλεγε ότι μπήκε σε γραμμή από την άνοδο στην κάθοδο, δεν θα γινόταν τίποτα. Αυτό το επιβεβαιώνει και ο προϊστάμενός μου».

Και ο Επιθεωρητής ΟΣΕ στην ίδια γραμμή

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ Δημήτρης Νικολάου σε ότι αφορά το ποιος ή ποιοι έφταιγαν για την δολοφονική σύγκρουση των Τεμπών.

Και ο επιθεωρητής (προιστάμενος του σταθμάρχη Λάρισας), ρίχνει τις ευθύνες στον νεκρό μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας.

«Αν ο μηχανοδηγός της 62 έκανε εκφώνηση μέσω ραδιοτηλεφώνου ότι κινούνταν σε μονή γραμμή καθόδου αντίθετα, όπως και όφειλε να εκφωνήσει, ίσως να μπορούσε να αποφευχθεί το ατύχημα. Είναι σίγουρο ότι ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε ότι εισήλθε σε αντίθετη γραμμή καθόδου. Αλλά και ο σταθμάρχης υπηρεσίας όφειλε να εκδώσει υπόδειγμα 1001».

Στο «κάδρο» και οι δύο σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα από την υπηρεσία τους

Την ίδια στιγμή όμως το μπαλάκι των ευθυνών (από τον προφυλακισμένο και τον επιθεωρητή) πετιέται και στους σταθμάρχες της προηγούμενης βάρδιας, που ενώ θα έπρεπε να παραμείνουν ως τις 11 τουλάχιστον, εκείνοι έφυγαν αρκετά νωρίτερα.

«Περί τις 22:10 με 22:15 ο αρχαιότερος σταθμάρχης Χ.Π. αναχώρησε. Λίγο μετά περί ώρα 22:20 με 22:25 αναχώρησε και ο ενισχυτικός Κ.Π. Από τις 22:25 περίπου μένω μοναδικός σταθμάρχης στον σταθμό της Λάρισας. Δε ξέρω εάν κάθονταν και οι άλλοι σταθμάρχες έως τις 23:00, ίσως να μη γινόταν ό,τι έγινε, εάν αποδειχθεί δική μου αμέλεια. Ο επιθεωρητής είχε δώσει εντολή στους δύο να καθίσουν μέχρι τις 23:00 ενώ και ο κεντρικός σταθμάρχης Λάρισας Γεώργιος Ζήντρος, έδωσε εντολή στον αρχαιότερο Κ.Π. να καθίσει, μέχρι να περάσει και η αμαξοστοιχία 62, το οποίο δεν συνέβη», είπε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης.

Μια εντολή την οποία επιβεβαιώνει περιγράφοντας τα γεγονότα και ο κατηγορούμενος επιθεωρητής σταθμαρχών Λάρισας.

«Μετά το συμβάν ενημερώθηκα από τον σταθμάρχη Β.Σ. ότι από τις 22:00 ήταν μόνος του, διότι ο αρχαιότερος σταθμάρχης Κ.Π. είχαν αποχωρήσει. Γνωρίζω επίσης ότι και ο κεντρικός σταθμάρχης Λάρισας Γεώργιος Ζήντρος, είχε δώσει εντολή στον Κ.Π. να παραμείνει μέχρι την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας της 62 που είχε καθυστέρηση. Επικοινώνησα με τον Κ.Π και μου είπε ότι παρέδωσε κανονικά. Στη 01:15 συναντήθηκα με τον σταθμάρχη βάρδιας Β.Σ. και τον ρώτησα ξανά και μου είπε ότι ο Κ.Π παρέδωσε γύρω στις 21:45 με 21:50. Ρώτησα ξανά τον Κ.Π. και αυτός μου απάντησε και πάλι ότι παρέδωσε κανονικά. Θεωρώ ότι εάν ο Κ.Π. εξασφάλιζε έστω την αμαξοστοιχία 2597 ίσως να είχε αποφευχθεί το ατύχημα».

Τι είπε ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων Κώστας Ζήνδρος

Ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου, στην κατάθεσή του, αναφέρει τον τρόπο που του απάντησε ο αρχαιότερος σταθμάρχης ο οποίος φέρεται να αποχώρησε νωρίτερα, όταν τον ρώτησε γιατί.

«Όταν αναχώρησε το τρένο από τον Παλαιοφάρσαλο, μίλησα με τον σταθμάρχη Λάρισας. Είναι άπειρος και υπάρχει μια δυσκολία στη συνεργασία όταν υπάρχουν ανωμαλίες στην κυκλοφορία. Αφού μίλησα μαζί του, μετά από λίγο κάλεσα τον Κ.Π. στο κινητό του περί ώρα 22:45 και τον ρώτησα πού βρίσκεται και μου απάντησε ότι είχε φύγει. Και τον ρώτησα γιατί έφυγε και μου απάντησε ‘’πόσο να καθίσω; Αυτόν θα φυλάω;’’», είπε ο Κωνσταντίνος Ζήνδρος.

Ώρες οι οποίες διορθώθηκαν με… μπλάνκο, όπως φαίνεται στο βιβλίο παράδοσης – παραλαβής της βάρδιας.

«Μετά το συμβάν, η ώρα παράδοσης παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο στο βιβλίο που τηρείται στο γραφείο του σταθμάρχη. Εκείνο που είναι βέβαιο είναι ότι στο τραγικό αυτό δυστύχημα έπαιξαν σημαντικό ρόλο οι ελλείψεις στις υποδομές και στην παλαιωμένη λειτουργία του συστήματος».

Φταίει ο σταθμάρχης Λάρισας

Ο σταθμάρχης Παλαιοφάρσαλου ήταν ξεκάθαρος για τις ευθύνες του σταθμάρχη βάρδιας το μοιραίο βράδυ.

«Όταν ένα τρένο αναχωρεί από τον σταθμό, το αποτύπωμά του φαίνεται στον πίνακα ελέγχου για 5 χιλιόμετρα, καθώς στον πίνακα ανάβουν οι αντίστοιχες κόκκινες λυχνίες. Για περίπου 5 λεπτά. Εάν ο σταθμάρχης κοιτούσε τον ηλεκτρικό πίνακα ελέγχου σε αυτό το διάστημα, θα μπορούσε να διαπιστώσει ότι το τρένο κινείται αντίθετα».

Δείτε επίσης