Τέμπη: Νέες αποκαλύψεις για το μοιραίο δρομολόγιο - Το μπέρδεμα πριν την τραγωδία
Γιατί ο μηχανοδηγός πίστευε πως ο σταθμάρχης δεν τον έστελνε σωστά

Το φως της δημοσιότητας βλέπουν νέες αποκαλύψεις για τις αιτίες που οδήγησαν στο φριχτό δυστύχημα στα Τέμπη με τη σύγκρουση των δύο τρένων, που στέρησε τη ζωή από 57 συνανθρώπους μας, στην πλειοψηφία τους νεαρής ηλικίας.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA και του Βασίλη Λάμπρόπουλου, από την κατάθεση του επιθεωρητή Λάρισας, διαπιστώνεται πως η γραμμή ανόδου ήταν κλειστή από το Λιτόχωρο. Έτσι, ο μηχανοδηγός όταν γύρισε, μπήκε στην κάθοδο, όχι από λάθος του σταθμάρχη, αλλά επειδή από εκεί ήταν ο δρόμος καθώς ο άλλος δρόμος ήταν κλειστός.
Τι είπε στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής Λάρισας
«Το απόγευμα αναχώρησε αμαξοστοιχία προαστιακού από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη και δήλωσε αμηχανία περίπου στο ύψος του εργοστασίου Ζαχάρεως. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ. και μου είπε ότι θα χρειαστούμε κλειδούχο στον σταθμό Λιτόχωρου για να γίνεται η κυκλοφορία μεταξύ Λάρισας – Νέων Πόρων – Λιτοχώρου.
Αυτό το ζήτημα διευθετήθηκε λίγο μετά αφού μηχανή εφεδρείας παλινδρόμησε την αμαξοστοιχία στο σταθμό της Λάρισας και αποκαταστάθηκε πάλι η κυκλοφορία διπλής γραμμής ανόδου καθόδου. Αυτό το γνωρίζω διότι στις 19:50 μου τηλεφώνησε ο απογευματινός σταθμάρχης Λάρισας Π.Κ».
Το μπέρδεμα με την ακινητοποιημένη αμαξοστοιχία το απόγευμα της ίδιας μέρας
Όπως έχει γίνει γνωστό, το απόγευμα πριν από τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, ένας συρμός είχε ακινητοποιηθεί λόγω βλάβης στα καλώδια, στο ρεύμα της ανόδου.
Έτσι, ίσως ο μηχανοδηγός είδε σε προηγούμενο δρομολόγιο ότι το ρεύμα της ανόδου ήταν κλειστό και θεώρησε στο μοιραίο δρομολόγιο του Intercity ότι είναι λογικό να μπει στο ρεύμα της καθόδου.