Ελλάδα

Προθεσμία για τις 24 Μαρτίου έλαβε ο σταθμάρχης που άφησε νωρίτερα το πόστο του

Έμεινε στο γραφείο του ανακριτή για περίπου μισή ώρα - Προθεσμία πήρε και ο δεύτερος σταθμάρχης

Τέμπη: Προθεσμία έλαβε από τον εφέτη ανακριτή ένας από τους δύο σταθμάρχες
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Ο ένας από τους δύο σταθμάρχες που διώκονται για τη σύγκρουση τρένων στα Τέμπη πέρασε σήμερα Παρασκευή (17-03) το κατώφλι του ειδικού εφέτη ανακριτή, Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος χειρίζεται πλέον την υπόθεση.

Πρόκειται για τον σταθμάρχη που έφυγε πριν από τη λήξη της βάρδιας του ο οποίος έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί την επόμενη Παρασκευή, 24 Μαρτίου.

Για τις 24 Μαρτίου έλαβε προθεσμία και ο έτερος σταθμάρχης της απογευματινής βάρδιας της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

Οι δύο κατηγορούμενοι σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας, εργάζονται ο ένας με σύμβαση αορίστου και ο άλλος με σύμβαση έργου. Και οι δύο ζήτησαν την προθεσμία, προκειμένου να προλάβουν να ενημερωθούν οι συνήγοροί τους για τα στοιχεία της δικογραφίας, η οποία εμπλουτίζεται συνεχώς.

Ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ο οποίος υπενθυμίζεται έχει υποχρέωση σε 8ωρη βάρδια, ήταν ο δεύτερος που πέρασε σήμερα το γραφείο του ειδικού εφέτη ανακριτή και δήλωσε «ψύχραιμος, αλλά πολύ στεναχωρημένος». Μιλώντας στην ΕΡΤ Λάρισας ο πατέρας του είπε πως είναι όλοι τους πολύ αγχωμένοι. «Έχουμε να κοιμηθούμε πέντε μέρες, είναι πολύ αγχωμένο και ταραγμένο το παιδί» είπε.

Προθεσμία αναμένεται να ζητήσει και ο Προϊστάμενος Επιθεώρησης Λάρισας.

Και οι τρεις αντιμετωπίζουν τα αδικήματα της διατάραξης ασφάλειας συγκοινωνιών σε βαθμό κακουργήματος, της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή και της βαριάς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή (πλημμελήματα). Πρόκειται για τις ίδιες πράξεις για τις οποίες έχει ήδη απολογηθεί και κριθεί προφυλακιστέος, ο 59χρονος σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος στις 28 Φεβρουαρίου 2023 εκτελούσε τα καθήκοντά του στη νυχτερινή βάρδια.

Ο Προϊστάμενος Επιθεώρησης, Δημήτρης Νικολάου, καταθέτοντας στην ανάκριση,έριξε το φταίξιμο στον νυχτερινό σταθμάρχη Λάρισας και στον μηχανοδηγό της εμπορική αμαξοστοιχίας

Κανείς δεν του μίλησε για ανεπάρκεια του σταθμάρχη

Όπως μετέδωσε το MEGA, ο Δ. Νικολάου αναμένεται να ισχυριστεί ενώπιον του ανακριτή ότι σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.

Μάλιστα, και ο ίδιος ο 59χρονος φέρεται να επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί.

Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.

Σύστημα αυτόματης ρύθμισης πορείας

Ένα ζήτημα που έχει ανακύψει και θεωρείται βέβαιο ότι θα τεθεί κατά την απολογία και από τον ειδικό εφέτη ανακριτή με ανάλογες ερωτήσεις, είναι αν ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης, ήταν εξοικειωμένος με το σύστημα αυτόματης ρύθμισης της πορείας του τρένου.

Ένα άλλο ζήτημα για το οποίο θα ζητήσει διευκρινίσεις ο ειδικός εφέτης ανακριτής είναι αν πράγματι βρίσκεται σε λειτουργία και αν χρησιμοποιείται από τους σταθμάρχες η ηλεκτρονική χάραξη της πορείας των αμαξοστοιχιών, ένα έργο που φέρεται να είχε ολοκληρωθεί στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας.

Σε έγγραφο του ο ΟΣΕ, στις 23/12/2022, αναφέρει: «Οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με την χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτοσήματα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό».

Ήξερε να χρησιμοποιεί το σύστημα;

Το αυτοματοποιημένο αυτό σύστημα επιτρέπει στους σταθμάρχες να χαράσσουν τις διαδρομές των τρένων, ενώ σε περίπτωση λάθους, τους αναγκάζει να φτιάξουν νέα διαδρομή.

Το ζήτημα που μπαίνει είναι αν ο 59χρονος σταθμάρχης ήξερε να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα, στην περίπτωση που αυτό λειτουργεί.

Όπως έχει γίνει γνωστό, όμως, την ημερομηνία που ο ΟΣΕ έστειλε το παραπάνω έγγραφο, η εκπαίδευση των νέων σταθμαρχών είχε σχεδόν ολοκληρωθεί, με το μεγάλο ερώτημα να είναι αν ο 59χρονος είχε εκπαιδευτεί προκειμένου να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα.

Δείτε επίσης