Ελλάδα

Όλα χειροκίνητα - Ο σταθμάρχης Σαμαράς δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη

Αποκαλυπτικό έγγραφο επιβεβαιώνει πως δεν γνώριζε την ηλεκτρονική χάραξη των δρομολογίων

Όλα χειροκίνητα - Ο σταθμάρχης Σαμαράς δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις που οδήγησαν στη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, με τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών που άφησαν πίσω τους 57 νεκρούς.

Η ανεπάρκεια του προφυλακισμένου σταθμάρχη έρχεται για μία ακόμη φορά στο προσκήνιο, καθώς, σύμφωνα με έγγραφα που αποκαλύπτει αποκλειστικά το MEGA, η αυτόματη χάραξη της πορείας των τρένων λειτουργούσε κανονικά στο σταθμαρχείο Λάρισας, αλλά ο ίδιος επέλεξε να μην το κάνει.

Το σύστημα που υπάρχουν τα κλειδιά και ρυθμίζει την κυκλοφορία των συρμών, έχει τη δυνατότητα να καταγράφει, ανά λεπτό, τις εντολές που δέχεται από τους σταθμάρχες.

Σε αυτό το σύστημα, φαίνεται ότι μετά το σχόλασμα των έμπειρων συναδέλφων του, ο 59χρονος σταθμάρχης δεν χρησιμοποίησε την αυτόματη χάραξη, με τα τραγικά επακόλουθα.

Eίναι προφανές ότι ο σταθμάρχης δεν είχε τις κατάλληλες γνώσεις και δεν είχε την κατάλληλη εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους πολλά νέα παιδιά. Οι περισσότεροι νεκροί είναι κάτω των 30 ετών.

Αποτύπωση καταγραφής συμβάντων από 28/02.2023, 21:50:36 έως 01/03/2023, 02:39:45:
28/02/2023 21:50:36 – 21:51:15, Διέλευση συρμού με χάραξη προς Θεσ/κη

28/02/2023 21:50:49 – 22:07:05, Χάραξη διαδρομής από το Φ/Σ 2 είσοδος Λάρισας

28/02/2023 21:50:51 – 22:12:09, Χάραξη διαδρομής εξόδου προς Μεζούρλο

28/02/2023 22:07:07 – 22:07:45, Διέλευση συρμού από το Φ/Σ 2 με χάραξη

28/02/2023 22:12:10 – 22:12:50, Διέλευση συρμού με χάραξη προς Μεζούρλο

28/02/2023 22:12:51 – 01:39:38, Δεν καταγράφεται κανένας χειρισμός

01/03/2023 01:39:39 – 02:39:39, Χάραξη διαδρομής από το Φ/Σ 1 είσοδος Λάρισας

01/03/2023 02:39:40 – 02:39:45, Διέλευση συρμού από το Φ/Σ 1 με χάραξη

Τέμπη

Τέμπη

Στα έγγραφα που παρουσιάζει το MEGA, φαίνεται καθαρά, όχι μόνο ότι η αυτόματη χάραξη λειτουργεί κανονικά, αλλά χρησιμοποιήθηκε μάλιστα από τους προηγούμενους σταθμάρχες στις βάρδιες της ίδιας ημέρας.

Από 22:12, ώρα που οι έμπειροι σταθμάρχες εγκατέλειψαν τη θέση τους, μέχρι και τις 01:39, χρόνος στον οποίο έγινε το δυστύχημα, δεν υπάρχει καμία καταγραφή για χάραξη πορείας στο σύστημα.

Η επόμενη καταγραφή που εμφανίζεται στα έγγραφα ντοκουμέντο, είναι δοκιμαστική από την αστυνομία που βρίσκεται στο σταθμαρχείο, προκειμένου να διαπιστώσουν αν το σύστημα λειτουργεί κανονικά.

Δείτε επίσης