Ελλάδα

Τέμπη: Γρίφος το «μανιτάρι» της φωτιάς-Ακόμη αναπάντητα τα ερωτήματα για την έκρηξη

Μυστήριο με το τι άλλο μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία

Πέπλο μυστηρίου καλύπτει την μεγάλη φωτιά που ξέσπασε μετά την σύγκρουση των τρένων
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά το φριχτό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, με τις έρευνες να συνεχίζονται και να διευρύνονται σε όλα τα επίπεδα, τα ερωτήματα για το πώς προκλήθηκε η μεγάλη φωτιά μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών παραμένουν αναπάντητα.

Ακόμη δεν έχει δοθεί μια ξεκάθαρη απάντηση για το τι προκάλεσε την τεράστια έκρηξη φωτιάς που δημιούργησε και υψηλότατες θερμοκρασίες στο σημείο της σύγκρουσης.

Αν και αρχικά είχε υποστηριχθεί ότι το «μανιτάρι» φωτιάς που δημιουργήθηκε μετά την σύγκρουση της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ήταν αποτέλεσμα ηλεκτρικού τόξου, αλλά και καψίματος λαδιών,δεν φαίνεται να επιβεβαιώνονται.

Την ίδια στιγμή, η Hellenic Train σε δημοσιογραφικό ερώτημα που τέθηκε δεν θέλησε να δώσει καμία απολύτως απάντηση για το αν τελικά εκτός από τα όσα έχουν αναφερθεί ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία (τρόφιμα, μπύρες και λαμαρίνες), μετέφερε και κάτι άλλο.

Παράλληλα, πολλά ερωτήματα γεννώνται για το αν τελικά το φορτίο των λαμαρινών που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μικρότερο σε βάρος από αυτό που αναφέρει η εταιρεία σε προγενέστερη ανακοίνωσή της.

Σύμφωνα με τα επίσημα έγγραφα της Hellenic Train, τα τρία πρώτα βαγόνια της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας μετέφεραν λαμαρίνες που συνολικά ζύγιζαν 148 τόνους.

Μετά το δυστύχημα, όμως, οι λαμαρίνες που βρέθηκαν στο σημείο και μεταφέρθηκαν μαζί με τα υπόλοιπα συντρίμμια, φαίνεται να μην παραπέμπουν σε αυτό το μέγεθος.

Τα χαρτιά έδειχναν ότι η εμπορευματικής αμαξοστοιχία μετέφερε σχεδόν 150 τόνους λαμαρίνες, αλλά η αυτοψία μετά το δυστύχημα έδωσε μια εικόνα διαφορετική.

«Δε φαίνεται αυτή η ποσότητα να είναι οι 150 τόνοι. Η εκτίμηση είναι γύρω στους 50 – 60», λέει ο Βασίλης Παπαδόπουλος, μηχανολόγος μηχανικός.

Το μυστήριο κορυφώνεται καθώς οι ειδικοί εξηγούν πως οι λαμαρίνες ήταν αδύνατον να εξαϋλώθηκαν κατά τη διάρκεια της φωτιάς.

«Είναι σημαντικό να ξέρουμε ποια ήταν η μάζα του τρένου κατά την στιγμή του ατυχήματος», συμπληρώνει ο κ. Παπαδόπουλος.

«Καύσιμη ύλη δεν αναφέρεται ότι υπάρχει, ωστόσο είναι κάτι που πρέπει να διερευνηθεί και θα πρέπει να ασχοληθούν με κάθε πτυχή του δυστυχήματος».

Η απάντηση της Hellenic Train

Με έγγραφο της, η Hellenic Train δίνει απάντηση για το φορτίο της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας:

«Οι πληροφορίες αναφορικά με τα εμπορεύματα που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και τους αποδέκτες αυτών, αποτελούν εμπιστευτικές πληροφορίες, τις οποίες η Εταιρεία οφείλει να προστατεύει και να μην κοινοποιεί σε τρίτους χωρίς την εξουσιοδότηση του αντισυμβαλλόμενου (εκτός εάν υφίσταται εκ του νόμου υποχρέωση της Εταιρείας για αυτό) και σίγουρα όχι στο πλαίσιο δημοσιογραφικής έρευνας».

Το μυστήριο για την ισχυρή έκρηξη παραμένει, ένα 24ωρο πριν συμπληρωθούν τρεις εβδομάδες από την τραγωδία στα Τέμπη που συντάραξε ολόκληρη τη χώρα.

Δείτε επίσης