Τραγωδία στα Τέμπη - Νέα πρόσωπα στο στόχαστρο των ερευνών
Σύμφωνα με τα στοιχεία που προέκυψαν από μαρτυρικές καταθέσεις της περασμένης εβδομάδας, θα κληθούν συγκεκριμένα στελέχη από τις ανακριτικές αρχές
Νέα «πρόσωπα» φέρεται να έχουν τεθεί στο στόχαστρο των ανακριτικών αρχών για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που εξελίχθηκε σε εθνική τραγωδία στα Τέμπη καθώς η μετωπική σύγκρουση των αμαξοστοιχιών είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή συνολικά 57 επιβάτες.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Mega, προέκυψαν σημαντικά στοιχεία για τις συνθήκες που επικρατούσαν τόσο στην περιοχή που έγινε το δυστύχημα όσο και γενικότερα στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο από τις καταθέσεις μαρτύρων στον αρμόδιο ανακριτή που έγιναν την περασμένη εβδομάδα και αναλύθηκαν διεξοδικά. Τα συγκεκριμένα πρόσωπα όπως αναφέρουν πληροφορίες κατέθεσαν όσα στοιχεία γνώριζαν για την υπόθεση αλλά και τις προσωπικές εμπειρίες, έχοντας γνώσεις εκ των έσω.
Ανεπισήμως ο εφέτης ανακριτής έχει εξετάσει - εκτός από τους δύο σταθμάρχες και τον προφυλακισμένο Βασίλη Σαμαρά- και άλλες μάρτυρες, οι οποίοι είναι εργαζόμενοι και συνδικαλιστές τόσο του ΟΣΕ όσο και της Hellenic Train. Συγκεκριμένα πρόσωπα είχαν εκφράσει υπηρεσιακά τις ανησυχίες του αλλά δεν εισακούστηκαν οι προειδοποιήσεις τους ενώ άλλα είχαν ανάμιξη στην έκδοση ανακοινώσεων που περιέγραφαν τους κινδύνους από τα κενά στην ασφάλεια των τρένων και τις αδυναμίες του «συστήματος».
Όπως ανέφερε το ρεπορτάζ του Mega, με βάση αυτές τις καταθέσεις ανοίγει ένας νέος κύκλος ερευνών, για νέους κατηγορούμενους που δεν έχουν δει ακόμα το φως της δημοσιότητας και πρόκειται για ονόματα τα οποία ως σήμερα δεν έχουν ακουστεί δημοσίως ή διαρρεύσει.
Σύμφωνα με το Mega, με βάση αυτές τις καταθέσεις και τις απολογίες των σταθμαρχών, ο εφέτης ανακριτής θα καλέσει μέσα στις επόμενες ημέρες συγκεκριμένα πρόσωπα να απολογηθούν ως κατηγορούμενους.
Κι αυτό θα ανοίξει την επόμενη φάση των ανακριτικών ερευνών για τους υπεύθυνους για την τραγωδία στα Τέμπη.
Τέλος, όπως αποκάλυψε το Mega, ο επιθεωρητής που πήρε προθεσμία και θα καταθέσει υπόμνημα την επόμενη εβδομάδα - και μάλιστα εξαιρετικά αναλυτικό καθώς θα είναι πάνω από 80 σελίδες - φέρεται να υποστηρίζει πως οι δύο σταθμάρχες δεν τήρησαν το ωράριό τους, ότι ήταν υποχρεωμένος να αξιοποιήσει στο ωράριο εργασίας ακόμα και τους άπειρους σταθμάρχες, διαφορετικά θα είχε υπηρεσιακά συνέπειες και πως κατά την δικές του πληροφορίες δεν είχαν όλοι οι σταθμάρχες την απαραίτητη πιστοποίηση.
Επίσης, φέρεται πως θα επικαλεστεί την ολιγωρία στην εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης ως σημαντικούς παράγοντες για την αλληλουχία των λαθών που οδήγησε στην σύγκρουση των τρένων, χωρίς όμως να «αθωώνει» τον προφυλακισμένο σταθμάρχη για τις επιλογές και τις πράξεις του που είχαν μοιραία αποτελέσματα.