Κόσμος

Κίνα: «Χωρίς αισθήσεις όλοι οι επιβάτες» στην τελική βουτιά του μοιραίου Boeing

Σβήνουν οι ελπίδες για την εύρεση επιζώντων - Πού μπορεί να οφείλεται η συντριβή

Κίνα: «Χωρίς αισθήσεις όλοι οι επιβάτες» στην τελική βουτιά του μοιραίου Boeing
Αρθρογράφος: vradini
Από vradini

Λιγοστεύουν δραματικά οι ελπίδες για την ανεύρεση επιζώντων από το μοιραίο δυστύχημα του Boeing, που κατέπεσε το μεσημέρι της Δευτέρας στη νοτιοδυτική Κίνα.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, στα συντρίμμια του αεροπλάνου δεν έχει βρεθεί κάποιον εν ζωή και οι 132 επιβαίνοντες, εκ των οποίων οι εννέα ήταν το πλήρωμα, θεωρούνται νεκροί.

Επιπροσθέτως, η εταιρεία China Eastern καθήλωσε σήμερα όλα τα αεροσκάφη Boeing 737-800. Το αεροσκάφος, έκανε μια πολύ ξαφνική βουτιά, έπεσε στα 30.000 πόδια μέσα σε δύο λεπτά και χτύπησε στο έδαφος με ταχύτητα που υπολογίζεται στα 563 χλμ./ώρα.

Συγγενείς των μελών του πληρώματος έφτασαν σε ένα γραφείο της China Eastern κοντά στο αεροδρόμιο του Κουνμίνγκ όπου απογειώθηκε το αεροπλάνο, λίγο αφότου έγινε γνωστή η συντριβή, σύμφωνα με τον κρατικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα CCTV. Το ίδιο κανάλι αναφέρει ότι η China Eastern έχει συστήσει εννέα ομάδες για να ασχοληθούν με τη διερεύνηση του δυστυχήματος, την παροχή βοήθειας στην οικογένεια και άλλα επείγοντα ζητήματα. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Κίνας (CAAC) και η China Eastern έχουν στείλει επίσης αξιωματούχους στον τόπο της συντριβής.

Το μοντέλο του Boeing 737-800 είναι ο προκάτοχος του αμφιλεγόμενου μοντέλου 737 Max, αλλά θεωρείται ασφαλές, παρά τη σειρά δυστυχημάτων κατά τη διάρκεια της μακράς ιστορίας του.

Με συνέντευξη της Sun Online, η ειδικός σε θέματα αεροπορίας Σάλι Γκέθιν δήλωσε ότι τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα «διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο» πριν αυτό συντριβεί στο έδαφος. Όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος «θα πρέπει να ήταν αναίσθητοι» κατά την τελική αυτή βουτιά, υποστηρίζει η Γκέθιν.

Και πρόσθεσε: «Οι πιλότοι εκπαιδεύονται σε μεγάλο βαθμό σε προσομοιωτές. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να συγκλονιστούν ή να αποπροσανατολιστούν από ξαφνικά γεγονότα. Αυτό είναι γνωστό ως φαινόμενο φόβου, και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτεί κανείς γι' αυτό. Ακόμη και οι έμπειροι πιλότοι μπορεί να αιφνιδιαστούν και τότε μπορεί να κάνουν κακές κρίσεις. Τώρα γίνονται προσπάθειες να αναγνωριστεί αυτό και να προσφερθεί πρόσθετη εκπαίδευση».

Παράλληλα, δήλωσε πως είναι «πολύ νωρίς για εικασίες» σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή, αλλά ανάμεσα στα σενάρια θα μπορούσαν να είναι μια δυσλειτουργία του πίσω μέρους του αεροσκάφους, ο καιρός ή μια πληθώρα ζητημάτων που μπορεί να επηρέασαν το αεροσκάφος, όπως μια «μικρή φωτιά» ή ένα πρόβλημα καλωδίωσης. Πρόσθεσε ότι είναι «ασυνήθιστο» το γεγονός ότι ο συγκυβερνήτης είχε 30.000 ώρες πτητικής εμπειρίας, ενώ ο πιλότος είχε μόνο 7.000 ώρες στο ενεργητικό του.

Δείτε επίσης