Κόσμος

Balenciaga: Παγκόσμιο σκάνδαλο για διαφημίσεις παιδιών με σαδομαζοχιστικά αρκουδάκια

Ο πολυτελής οίκος μόδας κατηγορείται από οργανώσεις, πολιτικούς και διάσημους σε όλο τον κόσμο για προώθηση της παιδικής πορνογραφίας και της παιδοφιλίας

Balenciaga: Παγκόσμιο σκάνδαλο με διαφημίσεις παιδιών με σαδομαζοχιστικά αρκουδάκια
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Στο επίκεντρο σφοδρής κριτικής για τη νέα διαφημιστική του καμπάνια έχει βρεθεί τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο οίκος πολυτελούς μόδας Balenciaga καθώς κατηγορείται ότι οι φωτογραφίες παραπέμπουν σε παιδική πορνογραφία και προβάλλουν έντονα την σεξουαλική εκμετάλλευση ανήλικων παιδιών, όπως και ότι εμμέσως προωθούν την παιδοφιλία.

Οι δύο από τις βασικές φωτογραφίες της καμπάνιας απεικόνιζαν από ένα μικρό, ελαφρώς θλιμμένο, κορίτσι σε διαφορετικό σκηνικό, με μοναδικό κοινό σημείο ότι καθένα από τα δύο μικρά παιδιά κρατούσαν λούτρινα ζωάκια τα οποία είχαν «διακοσμηθεί» με ...αξουσουάρ σαδομαζοχισμού. Μάλιστα, η μία από τις δύο εικόνες είχε σε κοινή θέα αντικείμενα σαδομαζοχισμού (BDSM) μπροστά από το μικρό κορίτσι!

Επίσης, σε διαφορετικά σημεία της κάθε φωτογραφίας που προωθούσε τη νέα κολεξιόν του οίκου Balenciaga υπήρχαν είδη με το λογότυπο της εταιρείας μαζί με αλυσίδες, χειροπέδες και αντικείμενα που θυμίζουν σεξουαλικά φετίχ.

Balenciaga ad No2

Πολλοί χρήστες των social media από τις πρώτες ημέρες επέκριναν την διοίκηση του οίκου Balenciaga, τον υπεύθυνο δημιουργικού (creative director) και όσους συμμετείχαν στην ανάπτυξη, παραγωγή και προώθηση της διαφημιστικής καμπάνιας, για φωτογραφικό υλικό που σεξουαλικοποιεί παιδιά και παραπέμπει σε παιδική πορνογραφία.

Οι αντιδράσεις στις ΗΠΑ και οι διεθνείς επικρίσεις

Την περασμένη εβδομάδα το θέμα έλαβε μεγάλες διαστάσεις με πολλούς να το επικρίνουν έντονα τόσο στο Twitter και στο Instagram όσο και στο TikTok καθώς η εταιρεία δεν προχωρούσε σε δημόσια ανακοίνωση, ανάκληση και απολογία για λανθασμένη επιλογή στην φιλοσοφία της καμπάνιας.

Μετά την κατακραυγή στις ΗΠΑ και την εξάπλωση των διαμαρτυριών σε άλλες χώρες, από τον Καναδά μέχρι την Ιαπωνία, οι συγκεκριμένες εικόνες και ολόκληρη η καμπάνια...εξαφανίστηκε από τα social media και από το επίσημο website του οίκου Balenciaga με συνοπτικές διαδικασίες.

Λίγο αργότερα την διαγραφή των εικόνων της προκλητικής διαφημιστικής καμπάνιας, έσπευσε να απολογηθεί μέσω των stories στο Instagram, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι «καταδικάζει οποιαδήποτε μορφή κακοποίησης των παιδιών και υπερασπίζεται την ασφάλεια και την ευεξία των παιδιών».

Στην συνέχεια προώθησε μία ολοκληρωμένη και αναλυτική ανακοινώσεων «δημόσιας συγνώμης» και την προώθησε στις μεγαλύτερες εφημερίδες και ενημερωτικές ιστοσελίδες στην Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία.
Παράλληλα, όμως, σε μία προσπάθεια να αποστασιοποιηθούν από το παγκόσμιο σκάνδαλο αρχικά ο φωτογράφος της καμπάνιας, Gabriele Galimberti, με δική του ανακοίνωση δηλώνει ότι «δεν είχε το δικαίωμα να εκφέρει λόγο ως προς την επιλογή των προϊόντων, των μοντέλων ή το συνδυασμό τους» και δεν συμμετείχε στην επιλογή του concept ή της αρχικής ιδέας, και στην συνέχεια η διαφημιστική εταιρεία North Six, τονίζοντας ότι διαχειρίστηκε μόνο την παραγωγή και όχι την ιδέα ή το περιεχόμενο, υπονοώντας ότι ακολούθησε εντολές του πελάτη (Balenciaga) και δεν συμμετείχε στις τελικές αποφάσεις.

Balenciaga apology

Ωστόσο, με νεότερη ανακοίνωσή του ο οίκος Balenciaga γνωστοποιούσε ότι κατέθεσε αγωγή κατά της εταιρείας North Six και του σκηνογράφου Nicholas Des Jardins, για την αμφιλεγόμενη διαφημιστική της καμπάνια με παιδιά, ζητώντας και «αποζημίωση ύψους 25 εκατ. δολαρίων».

Αξίζει να σημειωθεί όμως ότι στις 21 Νοεμβρίου η Balenciaga δημοσίευσε σε άλλη διαφήμιση για την κολεξιόν της Άνοιξης του 2023, υπάρχει μία φωτογράφιση στην οποία φαίνεται καθαρά μια σελίδα από απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ περί προβολής παιδικής πορνογραφίας!

Όλα αυτά τα «στοιχεία» προκάλεσαν την σφοδρή κριτική κατά του οίκου μόδας, αντιδράσεις από πολιτικούς, γνωστούς καλλιτέχνες και influencers σε όλο τον κόσμο, που θεωρούν ότι υπήρξε στρατηγικός σχεδιασμός (και συνεπώς εγκρίσεις σε πολύ υψηλό επίπεδο), εκατομμύρια αρνητικά μηνύματα από απλούς πολίτες που έφθασαν να σκίζουν ή να καίνε πανάκρικα προϊόντα Balenciaga και την δημιουργία του hashtag #cancelbalenciaga.
Και έπεται συνέχεια...

Δείτε επίσης