Κόσμος

Νάπολι: «Πίσω» από το κεφάλι του Μαραντόνα υπάρχει… ζωή

Η τοιχογραφία του Μαραντόνα στην ισπανική συνοικία της Νάπολης συμβολίζει τις καλύτερες και τις χειρότερες στιγμές της

Μαραντόνα
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Στις 4 Μαΐου στις 10.37 ακριβώς, ο άνθρωπος που ζει στο κεφάλι του Μαραντόνα άνοιξε το παράθυρο του στην ισπανική γειτονιά της Νάπολης για πρώτη φορά μετά από πολλούς μήνες και έβγαλε μια δυνατή κραυγή.

Ο Σίρο Μάιελο, 50 ετών, χασάπης στο επάγγελμα, μετακόμισε στο συγκεκριμένο διαμέρισμα, που έχει στην πρόσοψη του ζωγραφισμένο το πρόσωπο του Θεού της μπάλας, όταν ακόμη έπεφταν νεκροί όσοι τολμούσαν να κυκλοφορήσουν χωρίς προστασία τη νύχτα.

Η τοιχογραφία ζωγραφίστηκε περίπου μια δεκαετία νωρίτερα, προς τιμή του παίκτη που χάρισε στην ποδοσφαιρική ομάδα της πόλης την πιο επιτυχημένη περίοδο στην ιστορία της, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης της κατάκτησης του τίτλου Serie A, και για τον οποίο η λατρεία που του είχαν οι Ναπολιτάνοι συγκρίνεται μόνο με την αγάπη τους προς τον προστάτη τους, Σαν Τζενάρο.

Νάπολι, Μαραντόνα, τοιχογραφία

Τα παραθυρόφυλλα στο μπάνιο του πέφτουν ακριβώς πάνω στο κεφάλι του Αργεντινού άσου, με αποτέλεσμα από σεβασμό να τα κρατά ερμητικά κλειστά από τον θάνατο του τον Νοέμβριο του 2020 μέχρι νωρίτερα αυτό το μήνα, οπότε η Νάπολη κέρδισε το πρώτο της Serie A μετά από 33 χρόνια.

Η νίκη μιας ολόκληρης πόλης

«Ήταν υπέροχο», δήλωσε ο ίδιος στον Guardian. «Δεν είναι μόνο μια αθλητική νίκη. Είναι η νίκη μιας ολόκληρης πόλης, που μετά από δεκαετίες στο σκοτάδι βγαίνει ξανά στο φως», προσθέτει, εξηγώντας γιατί ένιωσε την ανάγκη να φωνάξει δυνατά ξορκίζοντας το κακό μακριά για πάντα.

Η Νάπολη ζει μια χρυσή εποχή, πιστοποιεί το σχετικό άρθρο της βρετανικής εφημερίδας. Δεν είναι μόνο ότι η ποδοσφαιρική της ομάδα ανύψωσε το ηθικό των ανθρώπων της με τη μεγάλη νίκη της, αλλά και ότι η τοπική στατιστική υπηρεσία προβλέπει ανάπτυξη του ακαθάριστου εθνικού προϊόντος της το 2023 σε επίπεδα ρεκόρ.

Η πόλη επίσης σε ένα ρεκτιφιέ οργανωμένο μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια έδιωξε από τους δρόμους της την απελπιστική κίνηση και αναστήλωσε τα μνημεία της στις προηγούμενες δόξες τους προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους τουρίστες.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι μόνο στους τρεις πρώτους μήνες του έτους η τουριστική κίνηση αυξήθηκε κατά 30%, με πολλούς από τους επισκέπτες της να στέκονται με δέος και να φωτογραφίζονται με τους φίλους τους κάτω από την τοιχογραφία του Μαραντόνα.

Αυτή είχε ζωγραφιστεί το 1990 σε μια ακόμα κατάκτηση του τίτλου Serie A από τον τοπικό καλλιτέχνη Μάριο Φιλάρντι, που πέθανε το 2010. Ωστόσο λίγα χρόνια αργότερα, έχασε τη ζωντάνια της, σχεδόν καταστράφηκε, καθώς η ισπανική γειτονιά βυθιζόταν στο σκοτάδι και την ανυπαρξία.

Η κάτω βόλτα της Νάπολης

«Η τοιχογραφία είναι σύμβολο της Νάπολης», λέει ο συγγραφέας Ρομπέρτο Σαβιάνο, που ζει με αστυνομική συνοδεία μετά τις απειλές που δέχτηκε από τη μαφία της περιοχής, όταν κυκλοφόρησε το βιβλίο «Gomorrah».

«Όπως και η Νάπολη, η τοιχογραφία εγκαταλείφθηκε στην τύχη της και ξέβαψε, καθώς οι διάφορες κλίκες της Καμόρα πάλευαν για να εξαφανίσουν η μία την άλλη, σβήνοντας σχεδόν την πόλη αυτή με τον έντονο χαρακτήρα από τον χάρτη της Ιταλίας».

Εκείνα τα χρόνια μόνο οι κλέφτες μπορούσαν να κυκλοφορούσαν ελεύθερα στους δρόμους της και οι τουρίστες συμβουλεύονταν να την βλέπουν μόνο από καρτ ποστάλ.

«Και ξαφνικά κάτι υπέροχο συνέβη», λέει ο Σαβιάνο στη βρετανική εφημερίδα. «Η Νάπολι σηκώθηκε ξανά και το φως επέστρεψε στην πόλη. Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τα προβλήματα της, και μετρώντας τις αντιθέσεις της, η Νάπολη βγήκε από την απομόνωση και φάνηκε όλη η ομορφιά της.

Γι’ αυτό η τοιχογραφία είναι το σύμβολο της πόλης. Ακριβώς όπως εκείνη ξεχάστηκε και βγήκε λαμπερή ξανά μπροστά, έτσι και ο Μαραντόνα στον τοίχο ξέβαψε για να είναι σήμερα πιο ζωντανός από ποτέ», καταλήγει ο διάσημος Ιταλός συγγραφέας.

Δείτε επίσης