Οικονομία

Aegean: Σταδιακή επαναφορά του δικτύου και συστηματική προσπάθεια για θωράκιση

«Οι 5 τελευταίοι μήνες ήταν οι πιο επίπονοι στην ιστορία της αεροπορικής εταιρείας»

AEgean

Για τις επιπτώσεις της κρίσης της πανδημίας, τη συστηματική προσπάθεια για θωράκιση και τις πρωτοβουλίες διαχείρισης που ανέλαβε η Aegean, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης, κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του, στην Ετήσια Γενική Συνέλευση των Μετόχων.

«Οι 5 τελευταίοι μήνες ήταν οι πιο επίπονοι στην ιστορία της Aegean, και οι προσπάθειες προσαρμογής εστίασαν τόσο στη διαμόρφωση των απαραίτητων διαδικασιών για την προστασία της υγείας των επιβατών και των πληρωμάτων της εταιρείας, όσο όμως και στην αντιμετώπιση των εμπορικών και οικονομικών προκλήσεων», είπε ο κ. Γερογιάννης στην τοποθέτησή του.

Ο ίδιος έκανε λόγο για τη σταδιακή επαναφορά του δικτύου, η οποία ξεκίνησε από τα μέσα Μαΐου, με την προοδευτική άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις, λέγοντας πως «Τον Ιούλιο η εταιρεία έχει επαναφέρει το 40% της πτητικής της δραστηριότητας, σε σχέση με το 2019, ενώ τον Αύγουστο εκτιμάται ότι το ποσοστό επαναφοράς θα αγγίξει το 50%.

Μέχρι τις αρχές Αυγούστου η Aegean, θα συνδέει την Αθήνα με 73 προορισμούς και αντίστοιχα με 52 προορισμούς αθροιστικά από τις υπόλοιπες βάσεις της σε Ηράκλειο, Ρόδο, Χανιά και Λάρνακα, με συνολικά 1.600 πτήσεις την εβδομάδα.

Με δεδομένες τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της πανδημίας αλλά και την τάση των επιβατών να έχουν μικρό ορίζοντα προγραμματισμού, η εταιρεία θα εξακολουθεί να προβαίνει στις απαραίτητες προσαρμογές στο δίκτυο δρομολογίων με δυναμικό τρόπο».

Συνεχίζοντας, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, έδωσε έμφαση στα 5 νέα αεροσκάφη Airbus A320neo, που έχει ήδη παραλάβει η εταιρία, ενώ άλλα 2 αναμένονται εντός των επόμενων μηνών, μεταξύ αυτών και το πρώτο Α321neo, σημειώνοντας ότι «Το επενδυτικό πρόγραμμα της Aegean, για τη συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών διατηρείται μεν, ωστόσο η εταιρεία επιδιώκει και εργάζεται ώστε να επιτύχει τις προσαρμογές και την ευελιξία που απαιτούνται».

Όσον αφορά το εκτιμώμενο αποτέλεσμα του δεύτερου τριμήνου 2020 (Απριλίου – Ιουνίου), που αφορά δηλαδή το προηγούμενο διάστημα αναστολής του πτητικού έργου, αυτό παραμένει στα επίπεδα που είχε επικοινωνήσει η εταιρεία κατά την ενημέρωση των αναλυτών στις 18/05/2020, δηλαδή σε ζημιές 26-28 εκατ. ευρώ ανά μήνα.

Παράλληλα, υποστήριξε πως οι ταμειακές απώλειες για το ίδιο διάστημα ήταν σημαντικά χαμηλότερες από την αρχική πρόβλεψη των 40 εκατ. ευρώ μηνιαίως και, ως εκ τούτου, τα ταμειακά διαθέσιμα (χωρίς να λογίζεται το προϊόν των νέων γραμμών των τραπεζών) διατηρήθηκαν σε πάνω από 400 εκατ. ευρώ στα τέλη Ιουνίου.

Αναφορικά με τις πληρότητες των πτήσεων, αυτές εμφανίζουν σταδιακά μια θετική εξέλιξη μεταξύ Ιουνίου, Ιουλίου και όπως διαφαίνεται, και τον Αύγουστο, εκτιμάται όμως ότι θα παραμείνουν σημαντικά χαμηλότερες από τα συνήθη επίπεδα. Η συνεισφορά τους όμως θα είναι θετική, ώστε να μετριασθούν οι απώλειες σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες.

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Γερογιάννης υπογράμμισε ότι : «Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε λόγω της πανδημίας του Covid 19, τόσο εμείς όσο και η παγκόσμια κοινότητα, δεν έχουν προηγούμενο.

Όμως οι ενέργειες μας για τη βελτίωση της ταμειακής θωράκισης της εταιρείας, τη μείωση του συνολικού μας κόστους και την προσαρμογή του προϊόντος και του δικτύου μας στις σημερινές συνθήκες, συνεχίζονται και σταδιακά παράγουν αποτέλεσμα.

Η προβλεψιμότητα για μεγάλο χρονικό διάστημα παραμένει ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς η ζήτηση επηρεάζεται από τις επιδημιολογικές εξελίξεις.

Η αξιοπιστία, η φιλοσοφία και η συνολική συμπεριφορά ενός αερομεταφορέα απέναντι στους ανθρώπους του και τους επιβάτες του, αποδεικνύονται ακόμα πιο σημαντικές αξίες σε τέτοιες περιόδους κρίσης».

TAGS

Δείτε επίσης