Οικονομία

GM: Επενδύει 2,3 δισ. δολάρια σε νέο εργοστάσιο μπαταριών με την LG Chem

H νέα μονάδα θα δημιουργηθεί στο Τένεσι και θα υποστηρίζει την παραγωγή του crossover μοντέλου Cadillac Lyriq της GM

gm

Περισσότερα από 2,3 δις. δολάρια θα επενδύσουν η General Motors και η νοτιοκορεατική LG Chem, για ένα δεύτερο εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα στις ΗΠΑ.

Ειδικότερα, η νέα μονάδα για την κοινοπραξία Ultium Cells LLC των δύο εταιρειών θα δημιουργηθεί στο Τένεσι και θα υποστηρίζει την παραγωγή του crossover μοντέλου Cadillac Lyriq της GM, καθώς και άλλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της εταιρείας που θα παράγει μελλοντικά.

«Η προσθήκη του δεύτερου καινούργιου εργοστασίου παραγωγής κυψελών μπαταρίας Ultium στις ΗΠΑ με τον εταίρο μας LG Energy Solution είναι ένα ακόμη σημαντικό βήμα στη μετάβασή μας σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Mary Barra.

Οι εργασίες για την κατασκευή των νέων εγκαταστάσεων, οι οποίες θα καλύπτουν μια έκταση περίπου 2,8 εκατ. τετραγωνικών μέτρων, θα ξεκινήσουν άμεσα, ενώ η ανέγερση του πρώτου εργοστασίου της κοινοπραξίας στο Λόρντσταουν του Οχάιο, βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη.

Η νέα εργοστασιακή μονάδα αναμένεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2023, ανοίγοντας 1.300 θέσεις εργασίας, με τη προμήθεια και παραγωγή κυψελών μπαταρίας, να είναι ζωτικής σημασίας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που στρέφονται προς τα ηλεκτρικά οχήματα.

Στο μεταξύ στην Ευρώπη, οι πελάτες της Opel έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν μοντέλα με ηλεκτροκινητήρα ή κινητήρα εσωτερικής καύσης εδώ και δέκα χρόνια.

Η αρχή έγινε με το Opel Ampera το 2011, ακολούθησαν τα Ampera-e, Corsa-e και Zafira-e Life, ενώ συγχρόνως με τα ηλεκτρικά οχήματα, η εταιρία εξέλιξε ένα τεχνικό κέντρο για τη συντήρηση μπαταριών υψηλής τάσης.

Η εγκατάσταση, που δημιουργήθηκε πριν από δέκα χρόνια για το Ampera έχει εκσυγχρονιστεί σημαντικά. Το κέντρο τώρα ελέγχει και, αν χρειαστεί, επισκευάζει μπαταρίες όλων των μοντέλων που βασίζονται στην πλατφόρμα eCMP (μέχρι τώρα τα Opel Corsa-e, Mokka-e), καθώς και τα Combo-e Vivaro-e και Zafira-e Life.

Έως το τέλος του έτους, η εταιρία θα έχει στους δρόμους εννέα ηλεκτρικά μοντέλα, ενώ θα προσφέρει μία εξηλεκτρισμένη έκδοση για κάθε μοντέλο μέχρι το 2024.

Η Opel έχει επεκτείνει και εκσυγχρονίσει σημαντικά το «Κέντρο Ανακατασκευής Μπαταριών» στο Rüsselsheim. Όλοι οι εργαζόμενοι είναι εξειδικευμένοι στην ηλεκτρική ενέργεια και έχουν λάβει εκπαίδευση στην υψηλή τάση (πιστοποίηση επιπέδου 5).

Οι τεχνικοί στο Κέντρο Μπαταριών αναλαμβάνουν περιπτώσεις τις οποίες οι επισκευαστές από όλη την Ευρώπη δεν δύνανται να διαχειριστούν. Πέρυσι, ο αριθμός ανήλθε σε περίπου 100 βλάβες (σε οχήματα ηλικίας έως και δέκα ετών), που αφορούσαν είτε τη μονάδα ελέγχου ή στη χειρότερη περίπτωση μία κυψέλη μπαταρίας.

Η μπαταρία φτάνει στο Rüsselsheim σε στεγανοποιημένη συσκευασία, η οποία ανοίγεται από τους ειδικούς στην υψηλή τάση. Η ελαττωματική κυψέλη αντικαθίσταται και ολόκληρη η μπαταρία επιστρέφει στον πελάτη.

Σε περίπτωση σοβαρότερης ζημιάς – όπως μετά από μία σύγκρουση – ένας ικανός αριθμός από ανακατασκευασμένες μπαταρίες είναι πάντα διαθέσιμος στο Rüsselsheim για αντικατάσταση. Ο πελάτης παραλαμβάνει μία μπαταρία ανακατασκευής για αντικατάσταση.

Δείτε επίσης