Οικονομία

ΟΛΘ Α.Ε : Πρωταγωνιστικός ο ρόλος του λιμένα στην εξωστρέφεια της χώρας

«Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης επενδύει στην ανάπτυξη, στηρίζει την κοινωνία και δημιουργεί ευκαιρίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τη χώρα στο σύνολό της» είπε ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος

ΟΛΘ-ΑΕ-Πρωταγωνιστικός-Ρόλος

Του Γιάννη Χαλκιαδάκη...

Στις εξαιρετικές προοπτικές του λιμένα της Θεσσαλονίκης λόγω της στρατηγικής του θέσης ως κύρια θαλάσσια πύλη της Ν.Α. και Κεντρικής Ευρώπης, εστίασε ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, Γιάννης Σμυρλής, κατά τη συνάντηση ενημέρωσης με τη Διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., επισημαίνοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο του λιμένα στην εξωστρέφεια της χώρας.

«Το υπουργείο Εξωτερικών θα συμβάλλει τα μέγιστα για την ενίσχυση της θέσης του λιμένα στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και τον κλάδο της εφοδιαστικής», σημείωσε ο κ. Σμυρλής

Στη συνάντηση συμμετείχαν, ο εκτελεστικός πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Θάνος Λιάγκος, ο διευθύνων σύμβουλος - γενικός εκτελεστικός διευθυντής Franco Nicola Cupolo, η επικεφαλής εταιρικής επικοινωνίας Θεοδώρα Ρήγα και άλλα στελέχη.

Παίρνοντας τον λόγο, ο κ. Λιάγκος ευχαρίστησε θερμά το γενικό γραμματέα για την εποικοδομητική συνάντηση υπογραμμίζοντας πως:

«Η ΟΛΘ Α.Ε. είναι ένας αξιόπιστος και γρήγορα αναπτυσσόμενος οργανισμός προσηλωμένος στο όραμα και τις αξίες που πρεσβεύει και μεριμνά για τους ανθρώπους του, καινοτομεί, παράγει οικονομικές υπεραξίες και είναι ενεργός και κοινωνικά υπεύθυνος.

Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης επενδύει στην ανάπτυξη, στηρίζει την κοινωνία και δημιουργεί ευκαιρίες για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τη χώρα στο σύνολό της». Να σημειωθεί, πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για πάνω από 2300 χρόνια, από της ιδρύσεως του το 315/6 πΧ έως σήμερα, αποτελεί τον σημαντικότερο λιμένα της Μακεδονίας και της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Λόγω της πλεονεκτικής γεωγραφικής του θέσης και των εξαιρετικών οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του, είναι ο μεγαλύτερος λιμένας διαμετακομιστικού εμπορίου της χώρας και εξυπηρετεί τις ανάγκες των 15 περίπου εκατ. κατοίκων της διεθνούς ενδοχώρας του.

Βρίσκεται στο εσώτατο σημείο του Θερμαϊκού κόλπου, στο βόρειο τμήμα της ανατολικής Μεσογείου, προς τα δυτικά του κέντρου της πόλης της Θεσσαλονίκης. Η προσέγγιση των πλοίων πραγματοποιείται με φυσικό κανάλι μεγάλου βάθους το οποίο δεν χρειάζεται εκβάθυνση, καταλαμβάνοντας χώρο έκτασης 1,5 εκατ. τμ και εκτείνεται σε μήκος 3,5 χιλιομέτρων.

Οι εγκαταστάσεις του περιλαμβάνουν έξι προβλήτες, κρηπιδώματα μήκους 6200 μέτρων με βύθισμα της θάλασσας έμπροσθεν αυτών έως 12 μέτρα και κλειστούς και ανοικτούς αποθηκευτικούς χώρους συνολικής επιφάνειας 600.000 τμ, κατάλληλες για την εξυπηρέτηση όλων των ειδών των φορτίων και την εξυπηρέτηση της επιβατικής κίνησης.

Διαθέτει επίσης εγκαταστάσεις για τη διακίνηση υγρών καυσίμων και είναι συνδεδεμένο με τον διασυνοριακό αγωγό μεταφοράς υγρών καυσίμων, βρίσκεται δε κοντά στον διεθνή αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου.

Λόγω του εύκρατου κλίματος, της καλά προστατευμένης από καιρικές συνθήκες πρόσβασης, της ύπαρξης κυματοθραύστη μήκους 1000 μ που προστατεύει από τους νοτίους ανέμους, της σχεδόν μηδαμινής παλίρροιας (μέγιστο ύψος 0,7 μ) και των ασφαλών εγκαταστάσεων του λιμένος η φορτοεκφόρτωση των εμπορευμάτων και η αποβίβαση/ επιβίβαση των επιβατών σε πλοία, πραγματοποιείται απρόσκοπτα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

Τμήμα του λιμένος αποτελεί η Ελεύθερα Ζώνη (ελέγχου τύπου Ι: ύπαρξη περίφραξης, τελωνειακός έλεγχος των εμπορευμάτων στα σημεία εσόδου- εξόδου, έλεγχος προσώπων και οχημάτων) του λιμένος της Θεσσαλονίκης, η οποία από το 1995 λειτουργεί σύμφωνα με Κοινοτικό Τελωνειακό Κώδικα.

Διαθέτει πυκνό οδικό δίκτυο, το οποίο ενώνεται απευθείας, παρακάμπτοντας την πόλη, με το εθνικό και διεθνές οδικό δίκτυο. Όλα τα κρηπιδώματα του λιμένος διαθέτουν διπλές/ τριπλές σιδηροδρομικές γραμμές και είναι συνδεδεμένα με το εθνικό και διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο.

Δείτε επίσης