Κορκίδης: Σε κόμβο τεχνολογίας εξελίσσεται η «τρίαινα» Σκαραμαγκάς-Ελευσίνα-Σύρος
Προσπάθεια βρίσκεται σε εξέλιξη, προκειμένου η Ελλάδα να επανέλθει στο γκρουπ των κρατών με δυνατή ναυπηγική βιομηχανία
Το γεγονός ότι η «τρίαινα» Σκαραμαγκάς-Ελευσίνα-Σύρος εξελίσσεται σε κόμβο ναυπηγικής και τεχνολογίας με ευρύτερο διεθνή χαρακτήρα, όπως τόνισε Βασίλης Κορκίδης σε συνέντευξή του στο ιταλικό κανάλι Rai.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς έκανε ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναφορικά με την προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη, προκειμένου η Ελλάδα να επανέλθει στο γκρουπ των κρατών με δυνατή ναυπηγική βιομηχανία.
Το πρώτο βήμα, όπως τόνισε, έγινε από τον Πάνο Ξενοκώστα με την ΟΝΕΧ στο Νεώριο Σύρου και ακολούθησε ο πλοιοκτήτης Γιώργος Προκοπίου με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Υπενθύμισε ότι πριν από λίγες ημέρες ανακοινώθηκε η σύμπραξη της ONEX με την ιταλική Fincantieri, που είναι ο 4ος μεγαλύτερος ναυπηγικός όμιλος στον κόσμο, και τη στήριξη της αμερικανικής εταιρείας Χρηματοδότησης Διεθνούς Ανάπτυξης DFC (International Development Finance Corporation).
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, υπογράμμισε ότι η «τρίαινα» Σκαραμαγκάς-Ελευσίνα-Σύρος εξελίσσεται σε κόμβο ναυπηγικής και τεχνολογίας με ευρύτερο διεθνή χαρακτήρα, αφού συνδυαστικά τα τρία ναυπηγεία θα αποκτήσουν καθετοποίηση παραγωγής από το στάδιο της σχεδίασης, όπου θα έχουν πλατφόρμες έτοιμες την κατασκευή και την υποστήριξη των πλοίων. Για τα δρώμενα και την επόμενη μέρα της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα, μίλησε πρόσφατα και ο Έλληνας πρωθυπουργός κατά τη συμμετοχή του στις εργασίες της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή COP26.
Τέλος, αναφέρθηκε στην παγκόσμια πρωτοκαθεδρία του ελληνόκτητου εμπορικού στόλου, ως μιας θαλάσσιας υπερδύναμης που αντιστοιχεί στο 58% του ευρωπαϊκού και στο 20% του παγκόσμιου στόλου και επισήμανε την πρωτοβουλία της Ελλάδας για την απανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών.
Έκανε εκτενή αναφορά στην επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, στο ενδιαφέρον αντίστοιχων επενδύσεων σε ιταλικά λιμάνια, στην αρρυθμία της εφοδιαστικής αλυσίδας και στο υψηλό μεταφορικό κόστος των containers από την Κίνα στην Ευρώπη.