Οικονομία

Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου

patra_pirgos

Το έργο θα ενταχθεί στον ήδη παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας

Την έγκρισή της για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρας - Πύργου έδωσε η Κομισιόν.

Το έργο είχε «σαλαμοποιηθεί» σε οκτώ τμήματα τα προηγούμενα χρόνια και θα κατασκευαστεί ως ένα ενιαίο έργο από την Ολυμπία Οδό. Επίσης, θα ενταχθεί στον ήδη παραχωρημένο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας – Κορίνθου – Πάτρας. Τα έργα θα ξεκινήσουν μέσα στο 2022 και θα διαρκέσουν 3 έτη.

Το έργο πέρασε περίπου μια διετία στις κοινοτικές υπηρεσίες, αφού έπρεπε να αποφασιστεί αν η απευθείας ανάθεσή του στην Ολυμπία Οδό συνιστούσε παράνομη κρατική ενίσχυση ή όχι.

Το έργο περιλαμβανόταν στην αρχική σύμβαση παραχώρησης του 2008 (όπου ο αυτοκινητόδρομος έφθανε μέχρι την Τσακώνα Μεσσηνίας) και στη συνέχεια «απεκόπη» με τη συμφωνία επανεκκίνησης των έργων το 2013.

Αρχικά, επί κυβέρνησης Νέας Δημοκρατίας είχε δημοπρατηθεί ως ένα ενιαίο έργο (καθώς η τότε κυβέρνηση αποφάσισε να μην το αναθέσει απευθείας στην Ολυμπία Οδό, επιλογή που έδινε η συμφωνία του 2013), στη συνέχεια όμως ο διαγωνισμός ακυρώθηκε και επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και το έργο «σαλαμοποιήθηκε» σε 8 τμήματα.

Η υπόθεση έγινε ακόμα πιο περίπλοκη, εξαιτίας της ανάθεσης των μισών τμημάτων σε εταιρεία του Ομίλου Καλογρίτσα, υπόθεση που προκάλεσε πολιτική σύγκρουση ανάμεσα στη Νέα Δημοκρατία και τον ΣΥΡΙΖΑ. Με την αλλαγή της κυβέρνησης οι οκτώ διαγωνισμοί ακυρώθηκαν και αποφασίστηκε να ζητηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η «επανένταξη» του έργου στη σύμβαση παραχώρησης.

Όσον αφορά τις λεπτομέρειες της συμφωνίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «η δημόσια στήριξη θα συνίσταται σε:

i) επιχορήγηση ύψους 216,6 εκατ. ευρώ,

ii) παροχή υψηλότερου μεριδίου εσόδων από διόδια για την παραχωρησιούχο βάσει της σύμβασης παραχώρησης για να στηριχθούν ορισμένες συμφωνημένες και συμβατικές ανώτατες δαπάνες, και απόδοση για την παραχωρησιούχο που να αντικατοπτρίζει την κατασκευή του πρόσθετου τμήματος και

iii) πιθανή τριετή παράταση της περιόδου παραχώρησης βάσει της σύμβασης σε περίπτωση που η παραχωρησιούχος δεν επιτύχει ορισμένη απόδοση έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου παραχώρησης».

Η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης αναμένεται να έρθει στη Βουλή πριν το τέλος του έτους. Ακολούθως θα υπογραφεί η σύμβαση και θα ξεκινήσει να μετρά το χρονοδιάγραμμα των τριών ετών για την κατασκευή του έργου, που έχει μήκος 74 χλμ.

Δείτε επίσης