Οικονομία

Αυτή είναι η ψηφιακή κάρτα εργασίας: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 10 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ 24%) και υλοποιείται με πόρους του ΕΣΠΑ

Αυτή είναι η ψηφιακή κάρτα εργασίας: Όλα όσα θέλετε να ξέρετε
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Την ψηφιακή κάρτα του δημοσίου υπαλλήλου, ένα εξειδικευμένο σύστημα λογισμικού που θα καταγράφει ενιαία όλες τις λειτουργίες του ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο, υλοποιεί το υπουργείο Εσωτερικών σε συνεργασία με την Κοινωνία της Πληροφορίας (ΚτΠ).

Το Σύστημα Διαχείρισης Ανθρωπίνου Δυναμικού (HMRS), όπως είναι η πλήρης ονομασία του παρουσίασαν ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης και ο πρόεδρος της ΚτΠ, Δημήτρης Ασκούνης.

Το ΗRMS θα ενσωματώσει τις πληροφορίες που περιέχονται στο Μητρώο του Ανθρώπινου Δυναμικού (apografi.gov.gr), τα Ψηφιακά Οργανογράμματα κάθε υπουργείου και φορέα του Δημοσίου και τα περιγράμματα θέσης. Θα υπάρχουν πληροφορίες χρήσιμες για τον προγραμματισμό προσλήψεων, την κινητικότητα και την ενσωμάτωση νεοπροσλαμβανομενων, καθώς θα είναι άμεση η καταγραφή και ο έλεγχος των αναγκών σε προσωπικό. Στο νέο σύστημα θα ενσωματωθούν επίσης πληροφορίες για κάθε υπάλληλο, όπως οι σπουδές του, η ώρα προσέλευσης και αποχώρησης από την υπηρεσία του, οι απουσίες του, οι άδειες, η αξιολόγησή του και οι ηθικες ανταμοιβες που τυχόν έχει λάβει.

Θα παρακολουθεί, επιπλέον, τις προαγωγές και τις τοποθετήσεις προϊσταμένων, ενώ θα είναι συνδεδεμένο με τη στοχοθεσία και την αξιολόγηση και θα παρακολουθεί τις πειθαρχικές διαδικασίες.

Ο κάθε υπάλληλος θα έχει πρόσβαση στην ατομική του καρτέλα. Ταυτόχρονα, το σύνολο των πληροφοριών, νόμων, κανονισμών και εγγράφων που αφορούν στην διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της δημόσιας διοίκησης θα είναι προσβάσιμο στους πολίτες.

Όπως ανέφερε ο κ. Βορίδης στο παρελθόν έχουν γίνει τρεις ανεπιτυχείς προσπάθειες υλοποίησης του συγκεκριμένου έργου (τα έτη 1997, 2004, 2014), ενώ ενεργοποιήθηκε το 2019 με τη σύναψη προγραμματικής συμφωνίας με την ΚτΠ για την από κοινού οργάνωση, σχεδιασμό και παρακολούθηση του έργου. Ο κ. Ασκούνης είπε ότι ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση που περιλαμβάνει την ωρίμανση του έργου, την κατάρτιση των τεχνικών προδιαγραφών, την υλοποίηση της διαγωνιστικής διαδικασίας, την επιλογή του αναδόχου και την υπογραφή της σύμβασης.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα, το έργο θα πρέπει να παραδοθεί από τον ανάδοχο σε 36 μήνες, ενώ οι πρώτες λειτουργίες του συστήματος θα είναι έτοιμες προς χρήση σε 18 μήνες.

Το ΗRMS προβλέπεται ότι θα είναι διασυνδεδεμένο με άλλα συστήματα, σχετικά με τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού (ΑΣΕΠ, ΕΚΔΔΑ, Εθνικό Τυπογραφείο, e-ΔΑΥΚ της Υπηρεσίας Συντάξεων, Ενιαία Αρχή Πληρωμής, ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, Διαύγεια, ΓΓΠΣ κ.α.), με αποτέλεσμα το υπουργείο Εσωτερικών να αποκτήσει πλήρη εικόνα για τη διαχείριση του προσωπικού του Δημοσίου, ενώ σήμερα αυτή η εικόνα είναι αποσπασματική.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΚτΠ, Σταύρος Ασθενίδης με γραπτή δήλωσή του τόνισε ότι «το Σύστημα Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δημόσιας Διοίκησης αποτελεί μια από τις πλέον σημαντικές μεταρρυθμιστικές τομές στην λειτουργία του Δημοσίου Τομέα. Το συγκεκριμένο έργο κατέχει περίοπτη θέση στην ψηφιακή ατζέντα της κυβέρνησης και η υλοποίησή του θα συμβάλει με τον πλέον εμφατικό τρόπο στην ευρύτερη εθνική προσπάθεια για ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης, η οποία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη».

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 10 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ 24%) και υλοποιείται με πόρους του ΕΣΠΑ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δείτε επίσης