Οικονομία

myTAKE: Όλα όσα θέλεις να ξέρεις για την επικουρική σου ασφάλιση με ένα κλικ - Τί είναι και πως λειτουργεί ο «ατομικός κουμπαράς»

102.000 νέοι έχουν βρει δουλειά το τελευταίο 8μηνο - Για τι πληροφορείται ο ασφαλισμένος μέσω της πλατφόρμας - «Έρχεται» και το mobile app myTEK

myTAKE: Όλα όσα θέλεις να ξέρεις για την επικουρική σου ασφάλιση με ένα κλικ - Τί είναι και πως λειτουργεί ο «ατομικός κουμπαράς»
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

«Με ένα κλικ» οι εργαζόμενοι θα έχουν πλέον την πλήρη εικόνα της επικουρικής τους ασφάλισης, αξιοποιώντας το νέο ψηφιακό εργαλείο του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το οποίο παίρνει σάρκα και οστά με χρηματοδότηση του Ταμείου Eπικουρικής Κεφαλαιοποιητικής Ασφάλισης (ΤΕΚΑ).

Πρόκειται για μια καινοτόμο εφαρμογή που παρέχει εξατομικευμένη πληροφόρηση στους πολίτες».

Με μια ματιά ο ασφαλισμένος ενημερώνεται για:


• το σύνολο των εισφορών που έχει καταβάλει ο ίδιος ή/και ο εργοδότης του
• Το κέρδος από τις αποδόσεις των επενδύσεών του
• Το ιστορικό εισφορών
• Την κίνηση λογαριασμού

Το myteka.gov.gr είναι διαθέσιμο προς το παρόν για μη μισθωτούς, ενώ έως το τέλος του 2022 θα είναι διαθέσιμο για το σύνολο των ασφαλισμένων που έχουν ενταχθεί στο ΤΕΚΑ. Η νέα υπηρεσία είναι επίσης προσβάσιμη μέσω του gov.gr, στην ενότητα «Εργασία και ασφάλιση» και την υποενότητα «Συνταξιοδότηση». Την άνοιξη του 2023 θα είναι διαθέσιμο και το mobile app myTEKA. Επιπλέον, από το 2023 θα είναι ορατή η εξέλιξη των επενδύσεων.

Τι είναι και πώς λειτουργεί ο «ατομικός κουμπαράς»

Σύμφωνα με τον οδηγό που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας «η νέα εφαρμογή myTEKA είναι ο κόμβος προσωποποιημένης ενημέρωσης του ασφαλισμένου για την επικουρική του σύνταξη. Ο ασφαλισμένος συνδέεται στην διεύθυνση myteka.gov.gr με τους προσωπικούς του κωδικούς TaxisNet. Μπαίνοντας στην υπηρεσία, του ζητείται να εισάγει και το ΑΜΚΑ του για δεύτερη ταυτοποίηση».

1) Στα αριστερά της αρχικής σελίδας αναφέρεται το ονοματεπώνυμο του
ασφαλισμένου και οι επιλογές του μενού που μπορεί να περιηγηθεί.

Πατώντας την επιλογή «Επικοινωνία», μεταβαίνει στη σελίδα του Οδηγού του Πολίτη 1555. Από εκεί μπορεί να ενημερωθεί και να απευθύνει ερωτήματα.
Οι επιλογές του Μενού είναι:

• Αρχική
• Ιστορικό Εισφορών
• Κίνηση Λογαριασμού
• Προφίλ
• Το ΤΕΚΑ με μια ματιά
• Συχνές Ερωτήσεις
• Αποσύνδεση

Στην αρχική σελίδα του myTΕΚΑ ο ασφαλισμένος ενημερώνεται με μία ματιά για τις εισφορές που έχει καταβάλει ο ίδιος ή/και ο εργοδότης του, καθώς και για το κέρδος από τις αποδόσεις των επενδύσεών του. Στην περίπτωση που είναι μη μισθωτός ενημερώνεται για τις εισφορές που έχει καταβάλει για τον εαυτό του. Οι εισφορές εργοδότη σε αυτή την περίπτωση είναι μηδενικές.

Στην περίπτωση που ο χρήστης είναι μισθωτός ενημερώνεται για τις εισφορές που έχουν παρακρατηθεί από το μισθό του και τις καταβάλει ο εργοδότης για αυτόν, επιπρόσθετα των εισφορών που έχει καταβάλει ο εργοδότης του. Σημειώνεται πως από το 2023 θα φαίνονται οι αποδόσεις των επενδύσεων μείον το κόστος διαχείρισης του χαρτοφυλακίου.

Στη συνέχεια ο ασφαλισμένος μπορεί να δει την εξέλιξη του ατομικού του
κουμπαρά. Στο διάγραμμα φαίνονται οι εγγυημένες εισφορές του, καθώς και η εξέλιξη των εισφορών με την προσθήκη των αποδόσεων που έχουν οι επενδύσεις του. Σημειώνεται πως στο συγκεκριμένο διάγραμμα απεικονίζεται ένα υποθετικό σενάριο εξέλιξης επενδύσεων και εισφορών.

Επιπλέον, στα δεξιά της αρχικής σελίδας εμφανίζεται το σύνολο των
αποταμιεύσεων που βρίσκονται στον κουμπαρά του ασφαλισμένου, ενώ
ενημερώνεται και για το αν υπάρχουν τυχόν ανεξόφλητες εισφορές.
Τέλος, παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες στον χρήστη σχετικά με την σύνταξή του.

2) Επιλέγοντας από μενού το «Ιστορικό Εισφορών», ο ασφαλισμένος ενημερώνεται λεπτομερέστερα για τις εισφορές του. Μπορεί να φιλτράρει τα αποτελέσματα που θέλει βάσει έτους, μήνα και εργοδότη.

Ενημερώνεται σχετικά με τα σύνολα των «Εισφορών που έχουν εξοφληθεί», των «Εισφορών που Οφείλονται», των «Εισφορών του Ασφαλισμένου», των «Εισφορών του Εργοδότη», των «Συνολικών Εισφορών» και των «Ημερών Ασφάλισης».

3) Επιλέγοντας από μενού την «Κίνηση Λογαριασμού», ο ασφαλισμένος ενημερώνεται για τις πληρωμές που έχουν γίνει για το λογαριασμό του.

Ο χρήστης μπορεί να επιλέξει μέσα από 3 tabs και να ενημερωθεί σχετικά με την κίνηση του λογαριασμού του ανά:

• Μήνα Πίστωσης και Εργοδότη
• Μήνα Πίστωσης
• Έτος Πίστωσης

4) Επιλέγοντας το «Προφίλ» μπορεί να ενημερωθεί για τα προσωπικά του στοιχεία που έχει δηλωμένα και στον ΕΦΚΑ, καθώς και για το ΑΦΜ, ΑΜΚΑ και ΙΒΑΝ.

5) Από την επιλογή «Το ΤΕΚΑ με μια ματιά» ο ασφαλισμένος οδηγείται σε ενημερωτική σελίδα με συνοπτικές λειτουργίες του Ταμείου.

6) Επιλέγοντας τις «Συχνές Ερωτήσεις» βρίσκει απαντήσεις για ερωτήματα που μπορεί να έχει.

Δείτε επίσης