Λιανεμπόριο: Ποιοι κωδικοί έχασαν και ποιοι κέρδισαν στο οκτάμηνο
Μεικτά σινιάλα από τον κλάδο ως προς τις πωλήσεις
Μεικτές τάσεις ως προς τις πωλήσεις προϊόντων, κατάγραψε στο οκτάμηνο Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022 το ελληνικό λιανεμπόριο τροφίμων, καθώς μια σειρά κωδικών κινήθηκε έντονα πτωτικά, ενώ άλλοι, σημείωσαν αισθητή αύξηση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, τα κατεψυγμένα ψάρια, το χρώμα μαλλιών, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα, αλλά και το κρασί, είναι μερικές από τις κατηγορίες προϊόντων που ο όγκος των πωλήσεων τους στο εξεταζόμενο διάστημα μειώθηκε και σε ορισμένες περιπτώσεις ιδιαίτερα σημαντικά.Αντίθετη ήταν η πορεία, δηλαδή ανοδική (σ.σ. σε όγκους) της ζάχαρης, του καφέ εσπρέσο, της παιδικής πάνας, του συσκευασμένου κρέατος και των τσιπς.Τη μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις - με βάση τον όγκο - παρουσιάζει η κατηγορία των κατεψυγμένων ψαριών κατά 15%, παρά το γεγονός ότι η αξία των πωλήσεων της είναι μειωμένη κατά 7,3%.
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα με τη μεγαλύτερη αύξηση του όγκου των πωλήσεων στο ίδιο διάστημα, την πρώτη θέση «κατέχει» η ζάχαρη, σημειώνοντας αύξηση σε όγκο κατά 22,4% και 36,9% σε αξία.
Οι δέκα κατηγορίες προϊόντων που στη διάρκεια του οκταμήνου Ιανουαρίου - Αυγούστου παρουσίασαν τη μεγαλύτερη πτώση στον όγκο των πωλήσεων είναι εκτός από τα κατεψυγμένα ψάρια που όπως προαναφέρθηκε οι πωλήσεις σε όγκο περιορίστηκαν κατά 15%, το χρώμα μαλλιών που έχασε το 12,4% του όγκου, τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα με απώλειες 10%, το κρασί με 9,4%, τα φίλτρα του καφέ με επίσης 9,4%, τα καθαριστικά είδη κουζίνας και μπάνιου με 8,5%, οι ξηροί καρποί με 8,1%, οι πάνες με 7,4% και το γιαούρτι με 7%.Στις κατηγορίες των χαμένων περιλαμβάνονται ακόμη τα hair conditioners με 6,9%, οι κατεψυγμένες πίτες με 6,8%, το ουίσκι με επίσης 6,8%, το το λευκό γάλα με 6,4%, οι μαργαρίνες με 6,7%, αλλά και οι μπύρες με 5,6%.
Στον αντίποδα, στις κατηγορίες των κερδισμένων, εκτός της ζάχαρης που αυξήθηκε κατά 22,4%, βρίσκονται ο καφές εσπρέσο με αύξηση του όγκου της κατά 9,3% και της αξίας των πωλήσεων κατά 8,4%, ακολουθούν οι πάνες για μωρά με αύξηση 8,1%, το συσκευασμένο κρέας εκλεκτής ποιότητας με αύξηση 6,6%, και τα πατατάκια τσιπς με αύξηση 6,2%.
Στην ίδια κατηγορία, «τοποθετούνται» τα ζυμαρικά, που λόγω της χαμηλής τιμής του προϊόντος έχει αυξηθεί η κατανάλωση του, με 6,2%, οι τσίχλες με 5,7%, οι μπάρες δημητριακών με 5,5% και το προσυσκευασμένο ψωμί με 4,4%.