Οικονομία

Black Friday 2022: Ποιά προϊόντα κυριάρχησαν στις πωλήσεις στην ελληνική αγορά

Όλες οι αγοραστικές τάσεις της περιόδου των προσφορών όπως καταγράφηκαν από την γνωστή πλατφόρμα σύγκρισης τιμών μέχρι και χθες το βράδυ

Black Friday 2022: Ποιά προϊόντα κυριάρχησαν στις πωλήσεις στην ελληνική αγορά
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Αν και η «Black Friday» είναι παραδοσιακά η τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, φέτος στην Ελλάδα ξεκίνησε πολύ νωρίτερα και έγινε «περίοδος προσφορών» αφού η έναρξή της έγινε την Κυριακή 13 Νοεμβρίου και ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ (28/11), μία ημέρα γνωστή διεθνώς και ως «Cyber Monday».

Αυτή η παρατεταμένη περίοδος προσφορών προσέλκυσε το ενδιαφέρον των καταναλωτών στην Ελλάδα, γεγονός που αντικατοπτρίζεται στην αύξηση των ηλεκτρονικών (online και mobile) πωλήσεων κατά 40% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας της δημοφιλούς πλατφόρμας σύγκρισης τιμών BestPrice.gr για την ελληνική αγορά.

Επίσης, όπως αναφέρει η σχετική έρευνα φέτος καταγράφηκε και αύξηση στην αξία του μέσου «καλαθιού» (επιλογή προϊόντων προς αγορά) κατά 21%.

Η φετινή «Black Friday» κέντρισε το ενδιαφέρον των καταναλωτών, όπως προκύπτει και από τα στοιχεία σχετικά με την αύξηση των επισκέψεων για έρευνα αγοράς στο BestPrice.gr κατά 66% σε σχέση με μια τυπική Παρασκευή.

Ωστόσο, η επισκεψιμότητα δεν κατάφερε να ξεπεράσει τα περυσινά επίπεδα (2021) καθώς υπήρξε διπλός «άτυπος ανταγωνισμός» από τα τα ανοικτά φυσικά καταστήματα το σαββατοκύριακο (δηλ. και την Κυριακή) αμέσως μετά την Παρασκευή των προσφορών του «Black Friday» - για πρώτη χρονιά μετά την πανδημία με ελεύθερη είσοδο - και στην...επέκτασή των προσφορών μέχρι και την Δευτέρα, με αφορμή την νέα γιορτή του eshopping «Cyber Monnday».

Οι κατηγορίες που σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση ή κέρδισαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των καταναλωτών την περίοδο των προσφορών του «Black Friday» ήταν:

1. Action Cameras +751%
2. Gaming Headsets + 310%
3. Καρέκλες Gaming + 220%
4. Σκούπες Ρομπότ +198%
5. Καραόκε +198%
6. Γυαλιά Ηλίου +176%
7. Στεγνωτήρια +174%
8. Φριτέζες Αέρος
9. Gaming Πληκτρολόγια +151%
10. Μηχανές Espresso +139%

Οι τάσεις ανά τομέα

Οι καταναλωτές αποφάσισαν να αγοράσουν κυρίως σε προϊόντα τεχνολογίας καθώς επίσης βρεφικά και παιδικά είδη, όπως φαίνεται από τα στοιχεία της έρευνας της BestPrice.gr ενώ σημαντική αύξηση σημείωσαν και τα προϊόντα μόδας αλλά και τα είδη σπιτιού. Οι τομείς που σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση ή κέρδισαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των καταναλωτών την περίοδο των προσφορών του «Black Friday» ήταν:

1. Τεχνολογία +51.80%
2. Παιδικά - Βρεφικά +40.97%
3. Μόδα +36.34%
4. Σπίτι & Κήπος +25.04%
5. Υγεία & Ομορφιά +12.31%
6. Hobby, Αθλητισμός +7.65%

Τα επίπεδα τιμών και οι προσφορές

Σε μία περίοδο που χαρακτηρίζεται από τον καλπάζοντα πληθωρισμό και την ενεργειακή κρίση, πολλοί καναλωτές περίμεναν τις προσφορές της «Black Friday» για να αποκτήσουν τα προϊόντα από τη λίστα επιθυμιών τους, να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του νοικοκυριού τους ή να πάρουν δώρα στα αγαπημένα τους πρόσωπα ενόψει εορτών. Κατά συνέπεια, παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η διακύμανση των τιμών στα προϊόντα που οδηγήσαν στους καταναλωτές στο πολυπόθητο checkout.
Από τα προϊόντα που προτίμησαν οι καταναλωτές κατά την περίοδο της Black Friday, το 22,64% αγοράστηκε σε χαμηλότερες τιμές σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο (>5% χαμηλότερα), το 72,41% αγοράστηκε περίπου στην ίδια τιμή ή με ελάχιστη έκπτωση (με απόκλιση κάτω από 5%), ενώ αντιθέτως το 4,95% είχε τελικά ακριβότερη τιμή σε σχέση με την έναρξη της περιόδου των προσφορών.

Τo «μείγμα» των κορυφαίων προϊόντων

Τα προϊόντα που αναζήτησαν περισσότερο οι καταναλωτές, ανά κλάδο ή τομέα την περίοδο - και όχι απλά την ημέρα- της «Black Friday»,ήταν:

1. Τεχνολογία: Apple iPhone 11 64GB
2. Σπίτι και κήπος: Kumtel KS-2710 Black
3. Υγεία και ομορφιά: L'Oreal Professionnel & Rowenta Salon SteamPod V3
4. Μόδα: Nike Sportswear Tech Fleece Full-Zip Hoodie CU4489-410
5. Βρεφικά και παιδικά είδη: Nike Air Force 1 PS 314193-117
6. Χόμπυ και αθλητισμός: Xiaomi Mi 1S

Τέλος, τα Top-10 προϊόντα που αναζήτησαν οι καταναλωτές και είχαν μέχρι και 10πλάσιες επισκέψεις σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα πριν την περίοδο της «Black Friday»,ήταν:

1. Philips HD9200/90
2. Huawei Watch GT Runner Black
3. Nike Sportswear Tech Fleece Full-Zip Hoodie CU4489-410
4. Morris MDB-10100HI
5. Sony PlayStation 5 & FIFA 23
6. Samsung Galaxy S20+ 8GB 128GB Dual
7. Apple iPhone 12 mini 256GB
8. Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2 Basic White
9. Xiaomi Redmi Note 11S NFC 64GB
10. Nike Air Force 1 PS 314193-117

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο θεσμός της «Μαύρης Παρασκευής» («Black Friday») ξεκίνησε από τις ΗΠΑ το 1932 και συνεχίζεται δυναμικά ως και σήμερα σε όλο τον κόσμο. Είναι με διαφορά η αγαπημένη ημέρα των αγοραστών στον Δυτικό κόσμο, γιατί τους δίνει την ευκαιρία να εντοπίσουν εγκαίρως τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και την κατάλληλη να τα αποκτήσουν σε χαμηλότερες τιμές ως εκπτωτικές προσφορές.

Όμως, ουσιαστικά «Black Friday» είναι το ανεπίσημο όνομα της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, δηλαδή η τέταρτη και τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, η οποία θεωρείται στην Βόρεια Αμερική από το 1952 ως η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών.

Δείτε επίσης