Οικονομία

Αισιόδοξοι οι έμποροι για το «ταμείο» των εκπτώσεων - Crash test το Σαββατοκύριακο

Εκπτώσεις έως και 60% - Στόχος και το «ξεστοκάρισμα» - Τι περιμένει η αγορά, ποιο το «ταμείο» των γιορτών

Αισιόδοξοι οι έμποροι για το «ταμείο» των εκπτώσεων - Crash test το Σαββατοκύριακο
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Βάσιμες προσδοκίες για την κάλυψη ενός μέρους του χαμένου τζίρου των προηγούμενων χρονιών, «τρέφει» ο εμπορικός κόσμος κατά τη φετινή χειμερινή περίοδο που ξεκίνησε από προχθές στις 9 Ιανουαρίου.

Τα μηνύματα από την περίοδο των γιορτών, μπορούν να εκληφθούν και ως θετικά παρότι δεν ήταν τα αναμενόμενα για το σύνολο του εμπορίου, ωστόσο η εικόνα που καταγράφηκε με τις χαμηλές πωλήσεις κυρίως στα είδη ένδυσης και υπόδησης, φαίνεται ότι θα αντιστραφεί στις επόμενες ημέρες. Και αυτό, διότι όπως επισημαίνει ο εμπορικός κόσμος, οι καταναλωτές, λόγω του καλού καιρού προτίμησαν να «ξοδέψουν» στη διασκέδαση, την εστίαση και τα ταξίδια, περιορίζοντας τις αγορές κυρίως σε δώρα και παιχνίδια.

Παράγοντες της αγοράς εξηγούν, ότι οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται για αγορές σε είδη ένδυσης και υπόδησης, οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, κράτησαν όσα ήταν να διαθέσουν για αυτά, για τις εκπτώσεις.

Πλέον, το μεγάλο στοίχημα για την αγορά, είναι η κίνηση που θα καταγραφεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο, όπου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά και την Κυριακή 15 Ιανουαρίου. Το διάστημα αυτό, θα κρίνει και το πώς θα κινηθούν οι επόμενες ημέρες έως και τη λήξη των εκπτώσεων στις 28 Φεβρουαρίου.

Τα ποσοστά των εκπτώσεων, που είναι «αναρτημένα» στις βιτρίνες των καταστημάτων, κρίνονται «δελεαστικά» καθώς σε πολλές περιπτώσεις αγγίζουν το 50% έως και το 60%. Προφανώς και τα ποσοστά αυτά, στοχεύουν στην προσέλκυση του καταναλωτικού κοινού, και ο εμπορικός κόσμος, επιθυμεί να «ξεστοκάρει» ώστε να μπει με καλύτερό βηματισμό στην εαρινή και ακολούθως στη θερινή περίοδο.

Εκτός από τις βιτρίνες, ανάλογες είναι και οι εκπτώσεις στα ηλεκτρονικά καταστήματα. Ωστόσο, φέτος, οι αγορές με φυσική παρουσία θα είναι σαφώς περισσότερες, διότι, μετά από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων, οι καταναλωτές επιθυμούν να επισκεφτούν και για λόγους ψυχαγωγίας τα εμπορικά καταστήματα.

Πάντως στα θετικά των ημερών, περιλαμβάνονται και οι προβλέψεις για την επιδείνωση του καιρού, κατάσταση που θα βελτιώσει τις αγορές ρούχων.

Μάλιστα όπως ανέφερε χθες έμπειρο στέλεχος της αγοράς, έως τώρα οι καταναλωτές δεν έχουν αγοράσει βαριά ρούχα, όπως παλτό, πουλόβερ, καθώς ως τώρα καλύπτονταν με τα φθινοπωρινά ρούχα. Κατά συνέπεια, η έλευση του χειμώνα, θα τονώσει την κίνηση στην αγορά για τα συγκεκριμένα είδη.

Η εορταστική περίοδος

Σε ό,τι αφορά την εορταστική περίοδο, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ) μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (26,4%) σημείωσε υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο του 2021- 2 2022, ενώ σχεδόν μία στις δύο (43,6%) επιχειρήσεις δεν κατέγραψε κάποια μεταβολή.

Ωστόσο, το 29,4% των επιχειρήσεων εμφάνισε επιδείνωση των πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να υπογραμμιστεί πως στο περυσινό δελτίο οι επιδόσεις των καταστημάτων συγκρίνονταν με εκείνες του 2020, οπότε η αγορά λειτουργούσε υπό τους ασφυκτικούς περιορισμούς της πανδημίας

Πιο αισιόδοξος, ωστόσο, εμφανίστηκε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ) Σταύρος Καφούνης λέγοντας ότι «δούλεψε η αγορά, ο κόσμος βγήκε έκανε τη βόλτα του ο καιρός βοήθησε. Το ταμείο των εορτών είναι θετικό, μας επιτρέπει να δούμε με αισιοδοξία αυτή τη νέα χρονιά. Γενικά η εμπορική αγορά λειτούργησε ευτυχώς γιατί είχαμε τρομάξει Οκτώβρη και Νοέμβριο. Τώρα το επόμενο μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε είναι οι εκπτώσεις. Αν ακολουθηθεί η ίδια πορεία που είχαμε και στις γιορτές νομίζω ότι μπορούμε να πούμε ότι θα έχουμε έναν καλό χρόνο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο κόσμος πρέπει να βγει εγκαίρως στις εκπτώσεις, να καλύψει τις ανάγκες του. «Ο καταναλωτής είναι ενημερωμένος, ξέρει, επιβραβεύει, ελέγχει, κάνει την έρευνα αγοράς. Όλοι έχουμε γίνει ευαίσθητοι στην τιμή, όλοι πλέον ξέρουμε να κάνουμε έρευνα αγοράς, όλοι οι καταναλωτές γνωρίζουν την τιμή του προϊόντος και επιβραβεύουν την μεγάλη έκπτωση» τόνισε.

Μάλιστα σημείωσε ότι «σε μια αγορά που ανατιμάται με περίπου 10-12-20 % στα τρόφιμα εάν μπούμε στους επιμέρους δείκτες του πληθωρισμού ανά κατηγορία θα δούμε ότι ένδυση –υπόδηση αυξήθηκε κατά 4,5% ή τα έπιπλα 3,5% αυτό σημαίνει ότι γίνεται μια τεράστια προσπάθεια να απορροφηθούν οι ανατιμήσεις όσο είναι δυνατόν μέσα στις εμπορικές επιχειρήσεις».

Δείτε επίσης