Προ των πυλών το «Καλάθι του Νονού» - Τι θα περιλαμβάνει
Από τις 29 Μαρτίου θα τεθεί σε εφαρμογή - Στις 4 Απριλίου ξεκινά και το «Καλάθι του Πάσχα»

Στις 29 Μαρτίου αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή το «Καλάθι του Νονού», που θα περιέχει παιχνίδια και λαμπάδες σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης.
Ειδικότερα, το «καλάθι του νονού» θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων λαμπάδες, παιχνίδια και σοκολατένια αυγά. Κάθε κατάστημα μπορεί να επιλέξει να εντάξει στο καλάθι των νονών μια ή περισσότερες κατηγορίες προϊόντων ώστε να εφαρμοστεί το μέτρο και από μικρά καταστήματα.
Αναλυτικά τα προϊόντα που θα μπουν στο «καλάθι του νονού»
Το «καλάθι του νονού» στα καταστήματα παιχνιδιών δημιουργείται στα πρότυπα του «καλαθιού του Άϊ Βασίλη», που είχε τεθεί σε ισχύ την περίοδο των Χριστουγέννων. Θα περιλαμβάνει 12 συνολικά κατηγορίες παιχνιδιών, ως εξής: λαμπάδες και παιχνίδια, σοκολατένια αυγά, επιτραπέζια και παζλ, παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης), βρεφικά παιχνίδια, φιγούρες δράσης, παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας , οχήματα – τηλεκατευθυνόμενα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, αθλητικά παιχνίδια, λούτρινα και μουσικά παιχνίδια.
Στο «καλάθι του νονού» θα συμμετάσχουν υποχρεωτικά οι επιχειρήσεις παιχνιδιών με ετήσιο τζίρο άνω του 1.000.000 ευρώ, αλλά και εθελοντικά όσες, με μικρότερο τζίρο, το επιθυμούν.
Έρχεται και το «καλάθι του Πάσχα»
Ακόμη στις 4 Απριλίου θα είναι διαθέσιμο και το «Καλάθι του Πάσχα» που ουσιαστικά αντικαθιστά το «καλάθι της Σαρακοστής» και δημιουργείται για να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών στις αγορές τροφίμων για το πασχαλινό τους τραπέζι και θα περιλαμβάνει αρνί, τσουρέκια κτλ.
Μελέτη για τα το Καλάθι του Νοικοκυριού
Προς επίρρωσιν όλων των προαναφερθέντων, παρουσιάστηκε, κατά τη συνέντευξη Τύπου, μελέτη που εκπόνησαν το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Πανεπιστήμιο Philips της Κύπρου με θέμα: «Ανάλυση Συμπεριφοράς των Τιμών των Προϊόντων του Καλαθιού του Νοικοκυριού και Σύγκριση αυτών με τα Στοιχεία Τιμών της ΕΛΣΤΑΤ της Περιόδου Ιανουάριος 2022 – Ιανουάριος 2023».
Η επίμαχη έρευνα έγινε ανεξάρτητα και την παρουσίασαν ο καθηγητής του ΕΚΠΑ, Νικόλαος Ηρειώτης και ο πρόεδρος του Philips University, Φίλιππος Κωνσταντίνου.
Σύμφωνα με την μελέτη, η αξία του καλαθιού όλων των εταιρειών από την 1η εβδομάδα εφαρμογής του έως και την 15η εβδομάδα έχει μειωθεί για όλες τις εταιρείες, με μεγαλύτερη μεταβολή για την περίοδο να είναι -22,18% ενώ από τις 12 εταιρείες οι 11 είχαν μείωση πάνω από -7% και η εναπομείνασα μείωση -3,34%.
Από την έρευνα προέκυψε ότι η λειτουργία του καλαθιού υπήρξε επιτυχής, πως πρόκειται για ένα αποτελεσματικό εργαλείο στα χέρια της πολιτείας το οποίο λειτουργεί υπέρ των καταναλωτών δεν δημιουργεί προβλήματα στην λειτουργία της ελεύθερης οικονομίας ενώ η παρούσα έρευνα επιβεβαιώνει και ενισχύει τα αποτελέσματα της πρώτης που είχε αναδείξει τη θετική συμβολή του καλαθιού του νοικοκυριού στο καταναλωτικό κοινό.
Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, υπάρχουν βάσιμα στοιχεία ότι μεταξύ των εταιρειών υπήρξε ανταγωνισμός στην αξία Καλαθιών που προσέφεραν εβδομαδιαίως, ο οποίος λειτούργησε υπέρ των καταναλωτών. Αυτό συμβαίνει χωρίς να έχει ανακύψει πρόβλημα ανταγωνισμού καθώς βάσει ΕΛΣΤΑΤ, οι τιμές του σχετικού δείκτη εμφανίζουν αύξηση στις αξίες των αντίστοιχων αγαθών.