People & Style

Ένα άγριο γουέστερν προηγείται στην κούρσα των Όσκαρ

Τριπλός θρίαμβος για το Netflix με τις υποψηφιότητες που κέρδισαν το «The Power of the Dog», το «Don’t Look Up» και το «The Lost Daughter»

oscars-nom-2022

Αναδημοσίευση από τη «Βραδυνή της Κυριακής»

Υπάρχουν δύο πράγματα που πρέπει να συνυπολογίζονται σε κάθε συζήτηση για τα Όσκαρ. Το πρώτο είναι ότι το συγκλονιστικό δράμα «Πολίτης Κέιν» σε σκηνοθεσία του Όρσον Γουέλς δεν τιμήθηκε ποτέ με το βραβείο Καλύτερης Ταινίας, ενώ, αντίθετα, η άνευρη δραματική κομεντί «Ο σοφέρ της κυρίας Ντέιζι» απέσπασε συνολικά τέσσερα χρυσά αγαλματίδια. Αυτό, με απλά λόγια, σημαίνει ότι τα Όσκαρ, που ετοιμάζονται για την 94η απονομή τους την Κυριακή 27 Μαρτίου, είναι συχνά απρόβλεπτα και όχι πάντα αξιοκρατικά.

Η φετινή απονομή, που για πρώτη φορά από το 2018 θα έχει και πάλι οικοδεσπότη, το όνομα του οποίου ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί, φαίνεται πως ανήκει στην ταινία «The Power of the Dog» του Netflix, σε σκηνοθεσία της Τζέιν Κάμπιον, που ηγείται της οσκαρικής κούρσας με 12 υποψηφιότητες σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες.

Η καλύτερη ταινία της χρονιάς, όπως έχει χαρακτηριστεί από πολλούς κριτικούς κινηματογράφου, με πρωταγωνιστές τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, την Κίρστεν Ντανστ, τον Τζέσι Πλίμονς και τον Κόντι Σμιτ-Μακφί, δεν αποκαλύπτεται στον θεατή της από το πρώτο δευτερόλεπτο. Ξεκινά σαν ένα γουέστερν, που φλερτάρει με το να θεωρηθεί μία ρομαντική ταινία, που όμως καταλήγει σε ένα θρίλερ, το οποίο κόβει την ανάσα τόσο άξαφνα όσο ανατρεπτικό είναι το φινάλε του. Κεντρικός ήρωάς της ο χαρισματικός κτηνοτρόφος Φιλ Μπέρμπανκ, που προκαλεί φόβο και θαυμασμό στους γύρω του. Όταν ο αδελφός του, Τζορτζ, φέρνει στο σπίτι τη νέα του γυναίκα, τη χήρα Ρόουζ και τον θηλυπρεπή γιο της, Πίτερ, ο Φιλ τούς βασανίζει, μέχρι που έρχεται αντιμέτωπος με το ενδεχόμενο να ερωτευτεί.

Η ταινία βασίζεται σε ένα μυθιστόρημα του 1967 του Τόμας Σάβατζ και αντλεί τον τίτλο της, που στα ελληνικά μεταφράζεται ως «η Εξουσία του Σκύλου», από τη Βίβλο, τον Ψαλμό 22:20, για τον οποίο η Κάμπιον δήλωσε πρόσφατα: «Το συναρπαστικό πράγμα με αυτόν τον Ψαλμό είναι το πόσο φρικιαστικός και άγριος είναι. Είναι ένας σκληρός Ψαλμός για το πάθος με έναν πολύ θαρραλέο, ζωώδη τρόπο. Η εξουσία του σκύλου έχει να κάνει με ένα είδος πάθους – ένα ζωώδες ένστικτο που είναι σεξουαλικό και μοχθηρό, δυνατό και επικίνδυνο».

Να σημειωθεί ότι εκτός της Κάμπιον, που φέτος γράφει ιστορία, αφού είναι η πρώτη γυναίκα που έχει προταθεί για Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας περισσότερες από μία φορές, οι προαναφερόμενοι τέσσερις πρωταγωνιστές της ταινίας είναι όλοι τους υποψήφιοι για χρυσό αγαλματίδιο στις κατηγορίες Α’ και Β’ Ρόλου.

Ταινίες με μεγάλες αξιώσεις για πολλές βραβεύσεις θεωρούνται, επίσης, το επικό φιλμ επιστημονικής φαντασίας «Dune», του Ντένις Βιλενέβ, με πρωταγωνιστές τον Τιμοτέ Σαλαμέ και τη Ζεντάγια, με 10 υποψηφιότητες, και η βρετανική κωμωδία και ταυτόχρονα δραματική ταινία ενηλικίωσης, «Belfast», με πρωταγωνιστή τον Τζέιμι Ντόρναν, που ανέδειξε τον σκηνοθέτη της Κένεθ Μπράνα στον μοναδικό καλλιτέχνη που έχει καταφέρει να προταθεί για βραβείο Όσκαρ σε 7 διαφορετικές κατηγορίες.

Εξίσου σημαντικές το «West Side Story», του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με επίσης 7 υποψηφιότητες, που αναβιώνει το παλιό μιούζικαλ, και το «Drive My Car», του Ιάπωνα Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, που στηρίζεται σε ιστορίες ανδρών που ζουν χωρίς τις γυναίκες που αγάπησαν, είτε επειδή έμειναν χήροι είτε επειδή εκείνες τούς εγκατέλειψαν για άλλους άνδρες. Το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας διεκδικούν, επίσης, τα φιλμ, «Coda», «Don’t Look Up», «King Richard», «Πίτσα Γλυκόριζα» και «Nightmare Alley».

Για την ιστορία, η κινηματογραφική μεταφορά της ομώνυμης νουβέλας της Έλενα Φεράντε, «The Lost Daughter», που γυρίστηκε στις Σπέτσες, από την Μάγκι Τζίλενχαλ, με πρωταγωνίστρια την Ολίβια Κόλμαν, είναι υποψήφια για 3 βραβεία, ενώ πολύ κοντά σε μία υποψηφιότητα, φέτος, έφτασε και η κωμική ταινία «Tango Shalom», της Δέσποινας Μοίρου, που έχει αποσπάσει ήδη 23 βραβεία σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δείτε επίσης