Πολιτική

Οι αλήθειες και τα ψέματα για τον σιδηρόδρομο-Πιάνει δουλειά η γαλάζια ομάδα κρούσης

Ποια μέτρα ανακοινώνει ο Γεραπετρίτης για τα τρένα

Οι ανακοινώσεις Γεραπετρίτη για την «επόμενη μέρα» των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Αντίστροφη μέτρηση για τις σημερινές ανακοινώσεις από τον υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για θέματα μεταφορών, Γιώργο Γεραπετρίτη μετά την αυτοψία που έκανε σε Λάρισα και Θεσσαλονίκη με στόχο την επόμενη μέρα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες χθες το απόγευμα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τους στενούς του συνεργάτες στο υπουργείο Υποδομών και στη συνέχεια ακολούθησε συνάντηση με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου.

Στη σημερινή συνέντευξη τύπου αναμένεται να παρουσιαστεί το πλαίσιο επαναλειτουργίας στα τρένα με νέα πρωτόκολλα ασφαλείας αλλά και οι αλλαγές που θα γίνουν συνολικά στον ΟΣΕ, με στόχο την αντιμετώπιση διαχρονικών παθογενειών στον οργανισμό. Παράλληλα «τρέχει» ήδη έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος στα Τέμπη με ταχείς ρυθμούς και στο πλαίσιο αυτό θα εξεταστούν όλα, προκειμένου να υπάρξει πλήρης διαφάνεια στο τι συνέβη, ποιες συμβάσεις δεν έχουν υλοποιηθεί και ποια έργα δεν έχουν προχωρήσει.

Από το κυβερνητικό στρατόπεδο αναμένεται να δοθούν απαντήσεις με στοιχεία στις επιθέσεις που δέχεται η κυβέρνηση αναλαμβάνοντας μεν το μερίδιο της ευθύνης που της αναλογεί αλλά και καταδεικνύοντας τις παραλείψεις όλων των κυβερνήσεων μέχρι σήμερα. Γι’ αυτό ο υπουργός Επικρατείας Θα αναφερθεί μεταξύ άλλων στην πορεία της περίφημης Σύμβασης «717» για τα συστήματα ασφαλείας των τρένων, λέγοντας «ποιες είναι οι αλήθειες και ποια τα ψέματα».

Μέσα σε αυτό το κλίμα θα συνεδριάσει αύριο (9/3) το υπουργικό συμβούλιο με αποκλειστικό θέμα τις εξελίξεις μετά την τραγωδία. Ο πρωθυπουργός θα περιγράψει τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες που θα ακολουθήσουν σε πολιτικό επίπεδο για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των πολιτών στις αρχές, στα μέσα σταθερής τροχιάς και στο κράτος, ενώ ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης θα ενημερώσει τα μέλη της κυβέρνησης για τα όσα έχουν γίνει τις τελευταίες ημέρες και στη συνέχεια θα ακολουθήσει μια ανοιχτή συζήτηση για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν άμεσα στον τομέα του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Η γαλάζια «ομάδα κρούσης»

Στην επικοινωνιακή αντεπίθεση βγαίνει σταδιακά η κυβέρνηση, καθώς βλέπει ότι στην αξιωματική αντιπολίτευση επιχειρείται κομματική εκμετάλλευση της τραγωδίας με την Πειραιώς να συλλέγει στοιχεία για τις ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ και τον Άδωνι Γεωργιάδη να τίθεται επικεφαλής μίας άτυπης ομάδας κρούσης μαζί με τον Δημήτρη Μαρκόπουλο και τη Σοφία Βούλτεψη.

Το γεγονός ότι μία σύμβαση από το 2016 που θα έπρεπε να είχε τελειώσει, έχει ολοκληρωθεί το 70%, αφορά ένα πλέγμα ενεργειών που δεν έγιναν, με μερίδιο ευθυνών της παρούσας κυβέρνησης αλλά όχι μόνο. Θα τονιστεί δε ότι η κυβέρνηση έκανε κινήσεις ενίσχυσης του προσωπικού του ΟΣΕ μέσα από θεσμικές διαδικασίες που πάσχουν βαριά σε ό,τι αφορά την ταχύτητα.

Τα «τυφλά» τρένα το 2017 και ο «εξαφανισμένος» Χρ. Σπίρτζης

Με αφορμή ερώτηση του Νίκου Νικολόπουλου από το 2017 που ήρθε στο φως της δημοσιότητας, η οποία απευθυνόταν στον τότε υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη η κυβέρνηση ανοίγει το φάκελο «ΣΥΡΙΖΑ», επισημαίνοντας ότι διόλου τυχαία ο Χρήστος Σπίρτζης είναι.. «εξαφανισμένος».

Ο ανεξάρτητος τότε βουλευτής ρωτούσε για «την αμαρτωλή σύμβαση 717/2014» και τα τρένα που «κυκλοφορούσαν τυφλά, με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων, όπως την εποχή του Τρικούπη». Είχε προηγηθεί το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο, με τον εκτροχιασμό τρένου που οδήγησε στον θάνατο τριών ανθρώπων.

«Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν λειτουργούσε το σύστημα σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης στην περιοχή του Άδενδρου δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα και δεν θα χάνονταν τόσο άδικα τρεις ανθρώπινες ζωές; Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι ενδεχομένως η πραγματική αιτία του τραγικού δυστυχήματος δεν είναι αυτή στην οποία αποδίδει το δυστύχημα η Προκαταρκτική Έκθεση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που δώσατε στη δημοσιότητα, αλλά η μη λειτουργία όλων των συστημάτων ασφαλείας, δηλαδή του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, του ψηφιακού GSM-R και του συστήματος προστασίας των τρένων ETCS, τα οποία έπρεπε, αν δεν υπήρχαν εγκληματικές καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των αντίστοιχων συμβάσεων, να βρίσκονται σε λειτουργία;» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Νικολόπουλος.

Μάλιστα, άφηνε αιχμές και κατά του Θάνου Βούρδα, κουμπάρου του Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος από διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ ανέλαβε γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών. Συγκεκριμένα, ο βουλευτής υποστήριζε ότι με το που ανέλαβε τα καθήκοντά του στο υπουργείο ο κ. Βούρδας έγινε δεκτή η πρότασή του για αντικατάσταση των συστημάτων και όχι για την ανάταξή τους.

Δείτε επίσης