Πολιτική

Τέμπη: Η «σταγόνα» που ξεχείλισε το ποτήρι για την κυβέρνηση–«Κόκκινο πανί» ο Σπίρτζης

Με γοργούς ρυθμούς υλοποιούνται οι εξαγγελίες για την υλοποίηση των μέτρων στήριξης των οικογενειών των θυμάτων και τραυματιών της τραγωδίας

Τέμπη: Η «σταγόνα» που ξεχείλισε το ποτήρι για την κυβέρνηση–«Κόκκινο πανί» ο Σπίρτζης
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Οργή έχει προκαλέσει στο κυβερνητικό στρατόπεδο η άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να αναλάβει μέρος της ευθύνης που του αναλογεί για την τραγωδία των Τεμπών. Στο Μέγαρο Μαξίμου τονίζουν ότι παρότι η κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε με ξεκάθαρο ειλικρινή και ευθύ τρόπο σε αυτές τις δύσκολες στιγμές μεγάλο μέρος της ευθύνης για την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο και την απώλεια τόσων ανθρώπινων ζωών, ο ΣΥΡΙΖΑ χωρίς να έχει πάρει κανένα «μάθημα από το παρελθόν» εξακολουθεί να ενδύεται τον «μανδύα της αθώας περιστεράς» και να «δείχνει με το δάχτυλο» τη ΝΔ για όλα τα δεινά του τόπου.

Η «σταγόνα» που ξεχείλισε το «ποτήρι» ήταν η εμφάνιση μετά από 10 ολόκληρες ημέρες του επί 4,5 χρόνια υπουργού Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη ο οποίος σε τηλεοπτική εκπομπή με κυνικό τρόπο, όπως λένε αλλά και με ψέματα προσπάθησε να αποσείσει όλες τις ευθύνες που του αναλογούν λέγοντας μάλιστα ότι «δεν φταίμε εμείς σε τίποτα».

Μιλάνε για περίσσευμα θράσους εκ μέρους του κ. Σπίρτζη, καθώς όπως τονίζουν χαρακτηριστικά: «Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί».

Μάλιστα, στην κυβέρνηση επιμένουν ότι ειδικά αυτές τις μέρες η κομματική αντιπαράθεση είναι άχαρη και εντελώς αχρείαστη αλλά από την στιγμή που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τηρεί στάση ευθύνης οφείλουν να απαντήσουν.

«Οι μονόλογοι δεν είναι καλό πράγμα», έλεγαν κυβερνητικές πηγές και εξηγούσαν ότι για τον λόγο αυτό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προκάλεσε τον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, σε κατ´ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικράτειας, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση.

Τα ψέματα Σπίρτζη

Για αισχρά ψεύδη κατηγορεί η ΝΔ τον πρώην υπουργό Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Σπίρτζη και μάλιστα η οδό Πειραιώς απάντησε σε όλα όσα ισχυρίστηκε ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης ως εξής:

Ψέμα: «Παραδώσαμε το 68% του έργου, αλλά η Αlstom δεν υπέγραφε τις μελέτες»
Αλήθεια: Η σύμβαση, η οποία ξεκίνησε στο τέλος του 2014, ενώ θα έπρεπε να ολοκληρωθεί ως το 2016, αναπτύχθηκε έως το 2017 μερικώς. Είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου, στο οποίο δυστυχώς, όμως, «υπήρχαν σοβαρότατα σφάλματα, κατ' αποτέλεσμα ένα ποσοστό όχι πάνω από 18% ήταν αυτό που ήταν γνήσια λειτουργικό τα δύο αυτά χρόνια. Το υπόλοιπο χρειαζόταν να ανακατασκευασθεί. Το 2017 σταματά στην πραγματικότητα η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν σοβαρότατα λάθη στην εφαρμογή». Επιπλέον, το περίφημο 68% αναφέρεται σε ποσοστά απορρόφησης των χρηματοδοτήσεων και όχι σε λειτουργικά τμήματα τα οποία παραδόθηκαν επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΣΕ για χρήση. Συγκεκριμένα: επί θητείας ΣΥΡΙΖΑ παραδόθηκαν 17 σταθμοί, σε σύνολο 52, εκ των οποίων οι μισοί ανακατασκευάστηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ αδαπάνως για το δημόσιο και κατασκευάστηκαν 19 επιπλέον. Σχετικά με το ETCS, μέχρι το 2020 είχαν παραδοθεί μηδέν (0) σταθμοί, ενώ μεταξύ 2020-2023 παραδόθηκαν 21 σταθμοί για χρήση στον ΟΣΕ, ήτοι το 40% του έργου.

Ψέμα: «Στη Λάρισα υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν».
Αλήθεια: Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε πλήρως από τον Νοέμβριο του 2022. Το 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε ο τοπικός σταθμός σηματοδότησης στη Λάρισα. Η τηλεδιοίκηση ήταν ενεργή, όμως, σύμφωνα με έγγραφο του ΟΣΕ, δεν λειτουργούσε, δεν τους επέτρεπε να δουν τίποτα πλην ενός πολύ μικρού τμήματος, μέχρι την πυρκαγιά του 2019, οπότε και καταστράφηκε. Ο νέος τοπικός σταθμός παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ τον Νοέμβριο του 2022 και έκτοτε ήταν πλήρως λειτουργικός. Άρα ο σταθμάρχης θα μπορούσε και να χαράξει ηλεκτρονικά την πορεία και να δει το τρένο για 5.5 χιλιόμετρα. Δεν έκανε τίποτα από τα δύο. Την ίδια ημέρα τα υπόλοιπα δρομολόγια έγιναν κανονικά με αυτόματη χάραξη, κάτι που αποδεικνύει ότι το σύστημα λειτουργούσε πλήρως.

Ψέμα: «Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν πάντα 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό»
Αλήθεια: Ποτέ δεν υπήρχε υποχρέωση για δύο σταθμάρχες. Αρκεί να κοιτάξει κάποιος τους πίνακες υπηρεσίας για να το διαπιστώσει. Υπάρχουν 3 βάρδιες στις οποίες επιμερίζεται το έργο. Το ρυθμιστικό πλαίσιο προβλέπει ότι ο προϊστάμενος είναι εκείνος που καθορίζει τις βάρδιες. Ο ΣΥΡΙΖΑ ουδέποτε άλλαξε το πλαίσιο για να καταστήσει τους 2 σταθμάρχες υποχρεωτικό.

Ψέμα: «Κάναμε ειδική πρόσκληση για να βγουν έκπτωτοι οι εργολάβοι»
Αλήθεια: Αυτό είναι κάτι που ποτέ δεν έκανε ο κ. Σπίρτζης. Είναι ένα ακόμη από τα πολλά που ο ΣΥΡΙΖΑ εκ των υστέρων προβάλλει, αλλά ουδέποτε έπραξε.

Ψέμα: «Όταν ήμουν Υπουργός μπορούσες να δεις πού ήταν το κάθε τρένο»
Αλήθεια: Ο κ. Σπίρτζης συγχέει το σύστημα τηλεδιοίκησης που δείχνει ακριβώς πού βρίσκεται κάθε αμαξοστοιχία, δηλαδή σε ποια συγκεκριμένη γραμμή ανόδου ή καθόδου, και το σύστημα απλής πλοήγησης το οποίο δείχνει μόνο τη γενική θέση ενός οχήματος. Στην πραγματικότητα, υπήρχε ένα σύστημα GPS το οποίο όμως δεν έδειχνε σε ποιες ράγες κινείται το τρένο, αλλά απλά το στίγμα της τοποθεσίας του. Άρα, όταν υπάρχουν δύο γραμμές, όπως εν προκειμένω, δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση ο σταθμάρχης να δει αν κινείται στη σωστή ή στη λάθος γραμμή. Συνεπώς, δεν είχε απολύτως κανένα ωφέλιμο αποτέλεσμα. Αντιθέτως, στο τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, που είναι σε λειτουργία από τον Νοέμβριο του 2022 στη Λάρισα, ο κάθε σταθμάρχης μπορεί να δει ακριβώς τη γραμμή πάνω στην οποία κινείται η αμαξοστοιχία, πριν την είσοδο του τρένου στον σταθμό και μετά την αναχώρησή του. Αυτό το σύστημα έως τον Σεπτέμβριο θα έχει εγκατασταθεί σε όλον τον κύριο άξονα.

Έχει απευθυνθεί πρόσκληση στον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Μεταφορών και Εμπορίου της Βουλής σε κατ’ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για θέματα μεταφορών κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Ο κ. Γεραπετρίτης θα είναι εκεί. Ο κ. Σπίρτζης θα είναι;»

Θεσμικά βήματα

Την ίδια ώρα, υλοποιούνται με γοργούς ρυθμούς όλα όσα εξαγγέλθηκαν από την κυβέρνηση έτσι ώστε να εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, να προχωρήσει να έρευνα σε βάθος και να ριχτεί άπλετο φως έτσι ώστε οι οικογένειες των θυμάτων να μάθουν ποιος ευθύνεται και να αποδοθούν ευθύνες εκεί που πρέπει, ενώ ανακοινώθηκαν και τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης για τις οικογένειες των θυμάτων στα Τέμπη αλλά και των τραυματιών.

«Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά ανάμεσα σ’ εμάς και στον ΣΥΡΙΖΑ», τόνιζαν κυβερνητικές πηγές και θύμιζαν την άρνηση ανάληψης οποιασδήποτε ευθύνης αλλά και στήριξης των οικογενειών των θυμάτων στο Μάτι από την τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.

«Και αυτό θα κρίνουν και θα συγκρίνουν οι πολίτες», σημείωναν χαρακτηριστικά οι ίδιες πηγές.

Ήδη ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Γιώργος Γεραπετρίτης με επιστολές του στους αρχηγούς των κομμάτων αλλά και στον Πρόεδρο της Βουλής δηλώνει πως είναι στην διάθεσή τους για να τους ενημερώσει για την πορεία των ερευνών στην υπόθεση της τραγωδίας των Τεμπών.

Τα μέτρα στήριξης

Με την θέση ότι η ανθρώπινη ζωή δεν αποτιμάται αλλά αποτελεί ελάχιστο χρέος της Πολιτείας, σε αυτές τις συνθήκες, να ανακουφίσει και να στηρίξει, με σεμνότητα και σεβασμό, τους συγγενείς των θυμάτων και τους τραυματίες του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών, η κυβέρνηση άπλωσε ένα «δίχτυ προστασίας» στους συμπολίτες μας που βιώνουν τραγικές στιγμές.

Χθες, ανακοινώθηκαν 11 μέτρα για την στήριξη των οικογενειών των θυμάτων αλλά και των τραυματιών.
Μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται η ειδική σύνταξη υπέρ των οικογενειών που έχασαν δικούς τους ανθρώπους αλλά και σε όσους έχει επέλθει μόνιμη αναπηρία άνω του 50% από το δυστύχημα.

Eπίσης, διαγράφονται όλες οι ατομικές οφειλές σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία. Το ίδιο και όσον αφορά σε δάνεια ανεξάρτητα αν εξυπηρετούνται ή όχι. Στα μέτρα στήριξης περιλαμβάνεται και το δικαίωμα διορισμού στον Δημόσιο Τομέα για ένα μέλος των οικογενειών των θανόντων, έως και β’ βαθμού συγγένειας. Όσον αφορά στους φοιτητές θα ισχύσουν μέτρα όπως μετεγγραφές, προτεραιότητα στις φοιτητικές εστίες αλλά και για τους υποψηφίους των πανελλαδικών επιπλέον μοριοδότηση.

Όσον αφορά στην ειδική σύνταξη αυτή θα καταβληθεί αναδρομικά από την 1η Μαρτίου και το ποσό της θα είναι το τετραπλάσιο της εθνικής σύνταξης και θα αναπροσαρμόζεται ετησίως, με την αύξηση της εθνικής σύνταξης. Αυτό που επίσης ξεχωρίζει είναι το γεγονός ότι θα επισπευστούν οι διαδικασίες της καταβολής αποζημιώσεων μέσω της δικαστικής οδού και με νόμο θα εκτελούνται οι αποφάσεις από τον πρώτο βαθμό, ενώ παρέχεται δωρεάν νομική βοήθεια στα θύματα και στους συγγενείς τους, εφόσον το επιθυμούν.

Δείτε επίσης