Πολιτική

Αλήθειες και ψέματα για τα Τέμπη - Αποκαλύψεις Γεραπετρίτη για το μοιραίο βράδυ

Τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης για την πλήρη διαλεύκανση του φριχτού δυστυχήματος και την απόδοση ευθυνών

Αλήθειες και ψέματα για το δυστύχημα στα Τέμπη - Αποκαλύψεις Γεραπετρίτη για το μοιραίο βράδυ
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Μια μαραθώνια συνεδρίαση ήταν αυτή της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής την οποία ενημέρωσε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη. Επί τουλάχιστον πέντε ώρες ο Γιώργος Γεραπετρίτης δεχόταν τις ερωτήσεις των βουλευτών όλων των κομμάτων και ο ίδιος τόσο στην εισαγωγική του τοποθέτηση – ενημέρωση όσο και στην δευτερολογία του όπου έδωσε πολλές απαντήσεις και περιέγραψε όχι μόνο τα επόμενα βήματα της κυβέρνησης για την διαλεύκανση της υπόθεσης αλλά και αποκάλυψε λεπτομέρειες για το μοιραίο βράδυ.

Ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε ότι σε ένα μήνα θα είναι έτοιμο το πόρισμα της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων το οποίο όπως σημείωσε θα λειτουργήσει υποβοηθητικά στις έρευνες της δικαιοσύνης για να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που πρέπει. Επίσης, μέσα στην εβδομάδα θα προκηρυχθεί διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος για να στελεχωθεί σε ανώτατο επίπεδο διοίκησης ο ΟΣΕ. Και το πιο σημαντικό ότι από τον Οκτώβριο όλο το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα έχει τηλεδιοίκηση.

Ο σταθμάρχης επέλεξε την χειροκίνητη δρομολόγηση

Τα όσα όμως περιέγραψε ο υπουργός Επικρατείας για το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου ήταν εξόχως αποκαλυπτικά. Μίλησε για αλληλουχία λαθών αλλά ταυτόχρονα υπογράμμισε ότι «Κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να γίνει άλλοθι για τις καθυστερήσεις και τα λάθη».

Ειδικά για την αποφράδα νύχτα είπε «Την κρίσιμη νύχτα το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως. Πώς αποδεικνύεται; Όλα εκείνη την ημέρα έγιναν με αυτόματη χάραξη. Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει αυτόματη χάραξη, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση».

Και πρόσθεσε: «Δεν έγινε η αυτόματη χάραξη, ο σταθμάρχης θεώρησε ότι τα κλειδιά ήταν στη γραμμή ανόδου, αλλά ήταν στην κάθοδο και δεν βρέθηκε μπροστά στον πίνακα ελέγχου. Για 5,5 χλμ. είχε τη δυνατότητα να βρεθεί μπροστά στον πίνακα και να δει την κίνηση της αμαξοστοιχίας. Δεν υπήρξε και αντίδραση όταν η αμαξοστοιχία βρέθηκε στο ανάποδο διάζωμα. Η αυτόματη χάραξη που θα είχε γλιτώσει το κακό ήταν υποχρέωση από τη στιγμή που υπήρχε τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, προφανώς ήταν προσωπική επιλογή».

Το 2019 δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στην Λάρισα

Περιγράφοντας την κατάσταση που παρέλαβε η κυβέρνηση της ΝΔ ο υπουργός Επικρατείας είπε ότι το 2019 δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση στην Λάρισα καθώς όταν παραδόθηκε ήταν καμένη. Μάλιστα, υποστήριξε ότι δεν υπήρχε ποτέ υποχρέωση για 2 σταθμάρχες και προκάλεσε την αντιπολίτευση που το υποστηρίζει να το αποδείξει και εγγράφως, κάτι που δεν έγινε. Αποκάλυψε ακόμα ότι σήμερα δεν υπάρχει προϊστάμενος αμαξοστοιχίας γιατί καταργήθηκε τον Μάρτιο του 2019 λέγοντας χαρακτηριστικά: «Η κατάσταση το 2019 σίγουρα δεν ήταν ίδια με την σημερινή αλλά χειρότερη».

«Εγώ θα μπω στο πρώτο τρένο»

Αναφερόμενος σε θέματα ασφάλειας ο κ. Γεραπετρίτης είπε: «Εγώ θα μπω στο πρώτο τρένο που θα επανεκκινήσει. Κυρίως για λόγους ψυχολογικούς θα μπω μαζί με τους ανθρώπους για να μην νομίζουν ότι είναι προσχηματικό όλο αυτό».

Αυτό που τονίζουν κυβερνητικές πηγές είναι ότι για ακόμα μια φορά η αξιωματική αντιπολίτευση αρνείται πεισματικά να αναλάβει μέρος της ευθύνης που της αναλογεί και εμφανίζεται ως κατήγορος επιμένοντας ότι όλα δούλευαν ρολόι επι διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ στον σιδηρόδρομο.

Μάλιστα σημειώνουν ότι τα έγγραφα τα οποία κατέθεσε χθες στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο κ. Γεραπετρίτης αποδεικνύουν περίτρανα ότι το 2016 το μόνο που παραδόθηκε ήταν: 17 από 52 σταθμούς και μηδέν κέντρο τηλεδιοίκησης. Επίσης, από το 2017 ως το 2019 δεν έγινε τίποτα για συμπληρωματική σύμβαση.

Η συνέχεια θα δοθεί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής την ερχόμενη Δευτέρα όταν μαζί με τον κ. Γεραπετρίτη θα τοποθετηθεί και ο προσφάτως παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αλλά και οι προκάτοχοί του Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και Χρήστος Σπίρτζης με τον τελευταίο να μην είναι ακόμα γνωστό αν θα παραστεί.

Δείτε επίσης