Social

Πως να χάσετε κιλά κατά τη διάρκεια της εμμηνόπαυσης

Ποια είναι η ιδανική δίαιτα για να ακολουθήσετε για απώλεια βάρους και καλή υγεία

menopause 111

Η απώλεια βάρους κατά την εμμηνόπαυση για πάρα πολλές γυναίκες φαντάζει σχεδόν αδύνατο. Τα συμπτώματα όπως οι ορμονικές διαταραχές, στρες και άγχος, η καθιστική ζωή και η αίσθηση ότι πλησιάζουμε στη μέση ηλικία είναι παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά, καθώς και κυρίως την ψυχολογία μας.

Οι εξαντλητικές δίαιτες ή οι δίαιτες εξπρές συνήθως δεν δουλεύουν και δεν έχουν μακροπρόθεσμο αποτέλεσμα, πράγμα σύντομα θα σας απογοητεύσει. Ρίχνουν το μεταβολισμό, χάνετε κυρίως μυϊκή μάζα και αυξάνετε το κίνδυνο οστεοπόρωσης.

Ωστόσο τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο. Με σωστά βήματα μπορούμε σίγουρα να έχουμε το αποτέλεσμα που προσδοκούμε. Αυτά είναι τα εξής:

  • Οι ενεργειακές ανάγκες μας μειώνονται, έτσι χρειαζόμαστε λιγότερες θερμίδες από τις γυναίκες αναπαραγωγικής ηλικίας. Είναι σημαντικό λοιπόν να μειώσουμε το φαγητό και μάλιστα από συγκεκριμένες ομάδες τροφίμων, ειδικά των επεξεργασμένων δημητριακών (ψωμί, ρύζι, ζυμαρικά, κλπ) και του προστιθέμενου λίπους.

  • Προτιμάμε τρόφιμα χαμηλότερων θερμίδων όπως τα λαχανικά, όσπρια, φρούτα που είναι παράλληλα πλούσια και σε φυτοοιστρογόνα, βιταμίνες αλλά και αντιοξειδωτικές βιταμίνες. Αντικατάστησε ένα γεύμα της ημέρας σου με μια φρουτοσαλάτα ή μια σαλάτα με διάφορα λαχανικά, έτσι θα βοηθήσεις το σώμα σου να αποβάλλει τις περιττές θερμίδες και να ενισχυθεί το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Τα αποτελέσματα θα είναι σίγουρα εμφανή και από την πρώτη κιόλας εβδομάδα.

  • Οι πρωτεΐνες είναι απαραίτητες για την διατήρηση της μυϊκής μας μάζας όμως επίλεξε λευκό κρέας και ψάρι, μειώνοντας έτσι την πρόσληψη κορεσμένων λιπαρών οξέων και αυξάνοντας παράλληλα την πρόσληψη ω-3 λιπαρών που ενισχύουν την υγεία της καρδιάς μας.

  • Η μείωση του νατρίου, του κύριου συστατικού του επιτραπέζιου αλατιού είναι ένα απαραίτητο στοιχεία για την μείωση των κατακρατήσεων, την μείωση της πίεσης, αλλά και την υγεία των οστών και των νεφρών μας. Απόφυγε λοιπόν την κατανάλωση αλλαντικών, έτοιμων σνακ, κράκερ και φυσικά την υπερβολική κατανάλωση αλατιού. Αντικατάστησε το αλάτι με λεμόνι και ξύδι.

  • Αύξησε το κάλιο. Τα τρόφιμα με κάλιο όπως πολλά φρούτα, μπανάνα, πορτοκάλι, αλλά και το γιαούρτι συμβάλλουν στην αποβολή του περιττού νατρίου από τον οργανισμό, του κύριου συστατικού του αλατιού που συμβάλλει στην κατακράτηση υγρών.

  • Απόφυγε γενικά τα κακά λιπαρά, από μαργαρίνες, βιομηχανοποιημένα προϊόντα φούρνου και ζαχαροπλαστείου πλούσια σε τρανς λιπαρά οξέα. Προτίμησε το ελαιόλαδο, το αβοκάντο και τους ξηρούς καρπούς, που είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε.

  • Αυγό το θαυματουργό. Μην παραλείπεις να βράζεις και να καταναλώνεις 2 -4 αυγά την εβδομάδα. Αποτελούν την πιο πλούσια πηγή πληθώρας βιταμινών που συμβάλλουν στην αποβολή των τοξινών από το σώμα μας. Μας προσφέρουν τις απαραίτητες πρωτεΐνες για την ανάπλαση του δέρματος και συμβάλλουν στην μείωση των πόντων καθώς μας διατηρούν χορτάτους για ώρα

  • Περιόρισε την κατανάλωση καφέ και ροφημάτων πλούσιων σε καφεΐνη καθώς μπορεί να εντείνουν τις εξάψεις και τα προβλήματα του ύπνου. Το ίδιο ισχύει για τα πολύ καυτερά φαγητά.

  • Όσον αφορά στο αλκοόλ χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή καθώς μπορεί να επιδεινώσει ορισμένα συμπτώματα της εμμηνόπαυση όπως οι εξάψεις, τα καταθλιπτικά συναισθήματα, αλλά και την αϋπνία. Ενώ το 1 ποτηράκι την ημέρα φαίνεται να είναι προστατευτικό και για την υγεία των οστών, η κατανάλωση πάνω από 2 ποτήρια την ημέρα σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης.

  • Πιες νερό! Μην αντικαθιστάς το νερό με χυμούς, αναψυκτικά, ροφήματα πλούσια σε ζάχαρη. Το νερό είναι απαραίτητο για όλες αυτές τις διεργασίες του οργανισμού που θα σας βοηθήσει και θα ενισχύσει την προσπάθειά σας για απώλεια πόντων. Επίσης θεωρείται το σημαντικότερο λάθος που κάνουμε και προκαλούμε την κυτταρίτιδα!

Δείτε επίσης