F1 GP Εμίλια Ρομάνα: Η αντίσταση του Bottas (vid)
Ο Valtteri Bottas σημείωσε την 15η pole position της καριέρας του στην Imola μπροστά από το Lewis Hamilton, με τη Mercedes να «κλειδώνει» ένα ακόμα 1-2

Μοιάζει πολύ δύσκολο να νικήσεις το Lewis Hamilton αυτές τις μέρες, αλλά ο Valtteri Bottas κατάφερε να βρει μόλις 97 χιλιοστά του δευτερολέπτου στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3 στην Imola και να κατακτήσει την 15η pole position της καριέρας του.
Ο Φιλανδός έμοιαζε αποφασισμένος στην ιστορική Ιταλική πίστα, που επέστρεψε στο καλεντάρι για πρώτη φορά μετά το 2006, και παρότι στις πρώτες προσπάθειες στο Q3 ήταν ελάχιστα πίσω από τον Hamilton, κατάφερε στο τέλος να βρει το κάτι παραπάνω και να πάρει την 15η pole της καριέρας του.
Η Mercedes ήταν και πάλι σε μία κλάση από μόνη της στην Imola, με το Max Verstappen να κλειδώνει μετά από «περιπέτειες» στο Q2 (είχε απώλεια ισχύος με τη βλάβη να εντοπίζεται στο μπουζί) την 3η θέση σχεδόν μισό δευτερόλεπτο πίσω από τα μάυρα βέλη.
Εξαιρετική ήταν η παρουσία του Pierre Gasly, που θα παραμείνει πιλότος της AlphaTauri και για το 2021, με τον Γάλλο να σημειώνει εύκολα τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο. Αυτή είναι και η καλύτερη θέση εκκίνησης που έχει πετύχει μέχρι τώρα.
O Daniel Ricciardo με τη Renault θα εκκινήσει από την 5η θέση, ενώ δίπλα του στην τρίτη σειρά της εκκίνησης θα βρίσκεται ο Alexander Albon με τη δεύτερη Red Bull που δεν φάνηκε ικανοποιημένος από το μονοθέσιο του και είχε και αυτός αρκετά προβλήματα στο Q2. Οι φήμες, πάντως, θέλουν τον Albon εκτός ομάδας το 2021.

Η μόνη Ferrari που κατάφερε να μπει στο Q3, ήταν φυσικά αυτή του Charles Leclerc να καταφέρνει να σημειώσει τον 7ο ταχύτερο χρόνο μπροστά από την AlphaTauri του Daniil Kvyat. Σπάνιο, αλλά είδαμε και τις δύο AlphaTauri στο Q3 στην Imola.
Οι McLaren δεν φάνηκαν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές στις κατατακτήριες για το GP Εμίλια Ρομάνα, με το Lando Norris να είναι τελικά ελαφρώς ταχύτερος από τον team mate του Carlos Sainz και να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Αναλυτικά η κατάταξη:

Η επιστροφή της Formnula 1 στην Imola και οι επιλογές τις Pirelli
Για τον τελευταίο από τους τρεις φετινούς αγώνες στην Ιταλία – αυτό δεν έχει ξανασυμβεί – η Formula 1 επιστρέφει στην Imola, για πρώτη φορά από το 2006.
Επιλέχθηκαν οι τρεις μεσαίες γόμες της γκάμας. Η C2 ως P Zero λευκή/σκληρή, η C3 ως P Zero κίτρινη/μέση, και η C4 ως P Zero κόκκινη/μαλακή.
Ο συγκεκριμένος αγώνας είναι τελείως διαφορετικός απ’ αυτόν του προηγούμενου Σαββατοκύριακου στο Portimao.
Δεν θα υπάρχει δράση την Παρασκευή παρά μόνο μια περίοδος ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 90 λεπτών το Σάββατο, πριν τις κατατακτήριες δοκιμές.
Αντίστοιχα προσαρμόστηκαν και τα διαθέσιμα σετ ελαστικών. Αντί για τα συνήθη 13 σετ, είναι διαθέσιμα 10 σετ για κάθε οδηγό σ’ αυτό τον αγώνα: Δυο σετ σκληρής, δυο σετ μέσης και έξι σετ μαλακής γόμας.
Οι οδηγοί θα πρέπει μετά τις ελεύθερες δοκιμές να επιστρέψουν τρία σετ ελαστικών και θα έχουν όπως σ’ οποιονδήποτε άλλο GP, τα στάνταρ ελαστικά για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα.
Τα διαθέσιμα ενδιάμεσα και βρόχινα ελαστικά παραμένουν ίδια.
Οι μεσαίες γόμες της γκάμας επελέγησαν με βάση τα χαρακτηριστικά της Imola: μια διάσημη τεχνική πίστα με ευρεία ποικιλία στροφών που δοκιμάζει κάθε παράμετρο στην απόδοση του μονοθεσίου.

Χαρακτηριστικά διαδρομής
Όπως πολλές ιστορικές πίστες στην Ευρώπη έτσι και η Imola αρχικά δημιουργήθηκε ως αγώνας δρόμου αμέσως μετά το δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Μετέπειτα έγινε μόνιμη πίστα και φιλοξένησε για πρώτη φορά αγώνα Formula 1 το 1963 (δεν μετρούσε στο πρωτάθλημα).
Από τότε εξελίσσεται συνεχώς, μια σειρά από τροποποιήσεις έχουν γίνει και από τότε που η Formula 1 αγωνίστηκε εκεί πριν από 14 χρόνια.
Η παλιά Variante Bassa έχει καταργηθεί και η μεγάλη ευθεία που οδηγεί στην Tamburello έχει διακοπεί από δυο δεξιές στροφές.
Επιπλέον έχουν προστεθεί σημεία διαφυγής ειδικά στη Variante Alta ενώ έχουν φτιαχτεί και νέα κτίρια πιτ: Μόνο ο παλιός πύργος στα χρώματα της Marlboro έχει απομείνει από το παλιό συγκρότημα της εκκίνησης.
Το ασυνήθιστο για την Imola είναι η φορά της, αντίθετη μ’ αυτή των δεικτών του ρολογιού με 12 αριστερές στροφές και 9 δεξιές στροφές.
Räikkönen και Giovinazzi και το 2021 στην Alfa Romeo

Σε αντίθεση με το Portimao το πλάτος της πίστας είναι σχετικά μικρό σε πολλά σημεία, αυτό καθιστά δύσκολα τα προσπεράσματα και επικεντρώνει την προσοχή στην στρατηγική.
Η πίστα έχει ξαναστρωθεί με άσφαλτο από την τελευταία φορά που η F1 είχε αγώνα εκεί. Αυτό σημαίνει πως γενικά η άσφαλτος θα είναι λεία και δε θα καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά.
Εξαιτίας αυτού επελέγησαν οι μεσαίες γόμες της γκάμας μας, που ταιριάζουν καλά σ’ αυτές τις απαιτήσεις.
Παραταύτα υπάρχουν αναπηδήσεις στην επιφάνεια και μερικά μεγάλα kerbs.
Είναι σημαντικό να βρει κάποιος ένα ρυθμίσιμο σετάρισμα και να μη πατά εκτός αγωνιστικής γραμμής.
Η τελευταία ομάδα Formula 1 που βρέθηκε στην Imola ήταν η AlphaTauri, που έκανε διαφημιστικό γύρισμα στην πίστα (και δοκιμές με παλιότερο μονοθέσιο) φέτος το καλοκαίρι, πριν την έναρξη του πρωταθλήματος στην Αυστρία.
Παραταύτα είναι η πρώτη φορά που η σημερινή γενιά των υπερτροφοδοτούμενων υβριδικών αυτοκινήτων θα αγωνιστεί στην Imola.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και Αγώνων Αυτοκινήτου
«Οι δοκιμές που κάναμε την προηγούμενη εβδομάδα στο Porimao με τα ελαστικά του 2021 πήγαν καλά όπως το περιμέναμε.
Τώρα βρισκόμαστε στη φάση ανάλυσης των δεδομένων που συγκεντρώσαμε, καθώς την 1η Νοεμβρίου πρέπει να ορίσουμε τις γόμες για τη νέα χρονιά.
Αυτό το Σαββατοκύριακο στην Imola θα πρέπει να συνηθίσουμε σε πολλά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.
Επιστρέφοντας από την Πορτογαλία οι ομάδες θα πρέπει να προσαρμοστούν σε μια νέα διαμόρφωση προγράμματος με μειωμένη διάρκεια ελεύθερων δοκιμών.
Όλα αυτά σε μια νέα πίστα για τους περισσότερους οδηγούς, το ίδιο σενάριο βέβαια αντιμετώπισαν πριν λίγο καιρό στο Nurburgring.
Formula 1: Θρύλος ο Χάμιλτον – Ξεπέρασε τον Σουμάχερ σε νίκες!

Όπως θα το περίμενε κανείς από μια πίστα με τόσο μεγάλη ιστορία, η Imola έχει μια αίσθηση παλιάς σχολής σαν το Mugello, πιστεύουμε πως θα αρέσει πολύ στους οδηγούς ο αγώνας εκεί.
Το να βρεις το σωστό σετάρισμα όσο πιο γρήγορα γίνεται θα είναι το κλειδί της επιτυχίας.
Η τεχνική φύση της πίστας απαιτεί σημαντικούς συμβιβασμούς και είναι δύσκολο να βρεθεί η κατάλληλη ισορροπία.
Το προσπέρασμα μπορεί να είναι δύσκολο και ο καιρός αυτή την εποχή είναι απρόβλεπτος.
Οπότε η στρατηγική θα παίξει σημαντικό ρόλο, πρέπει να είναι ευέλικτη ώστε να προσαρμόζεται εύκολα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.»
O αγώνας της Κυριακής αρχίζει στις 14.10 ώρα Ελλάδας.
