Μ. Παπαδόπουλος στη «ΒτΚ»: «Πιο αυστηρές ποινές για κόκκινο και αλκοόλ»
«Η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά έχει περιορίσει ήδη το κυκλοφοριακό πρόβλημα στους δρόμους γύρω από το Λιμάνι», δηλώνει στη «ΒτΚ» ο υφυπουργός Μεταφορών

Για το μεγάλο έργο που συντελείται στις μεταφορές, αλλά και την αλλαγή του ΚΟΚ, ο οποίος θα τεθεί σε διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα, μίλησε στη «Βραδυνή της Κυριακής» ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Αναδημοσίευση από τη «Βραδυνή της Κυριακής»
Αναφέρθηκε εκτενώς και στις διαδικασίες που έχουν γίνει, έτσι ώστε να υποστηρίξει η χώρα μας την κίνηση οχημάτων με υδρογόνο, στην επίδραση που έχουν στο κυκλοφοριακό οι νέοι σταθμοί του Μετρό στον Πειραιά, αλλά και στην πορεία των προεκτάσεων στις Γραμμές 3 και 4. Κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ για τοξικό κλίμα και εκτιμά ότι οι εκλογές θα διεξαχθούν στην ώρα τους.
Εν μέσω ενεργειακής κρίσης κάθε χώρα ψάχνει τρόπους για να προχωρήσει η ενεργειακή μετάβαση. Εσείς έχετε προκρίνει πολλές φορές το υδρογόνο, το οποίο και αποκαλείται «καύσιμο του μέλλοντος» όχι μόνο για τις δημόσιες μεταφορές, αλλά και για τα Ι.Χ. Πόσο εύκολο είναι να προχωρήσει αυτό, και πόσο άμεσα; Τι σχεδιάζετε;
«Η Ελλάδα πρωτοπορεί στον ενεργειακό μετασχηματισμό, και αυτό αποδεικνύεται με τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απέναντι στην ενεργειακή κρίση, και βρίσκουν τώρα ευρεία ανταπόκριση στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Το υδρογόνο μπορεί να συμβάλει στην ενεργειακή αυτονομία της Ευρώπης και, ταυτόχρονα, στην αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, αντικαθιστώντας ρυπογόνες μορφές Ενέργειας. Υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί στις αστικές συγκοινωνίες, στα ελαφρά φορτηγά διανομής και βαρέα οχήματα, όπως τα απορριμματοφόρα, στα τρένα, αλλά και σε ιδιωτικά οχήματα. Η κυκλοφορία λεωφορείων υδρογόνου συνεπάγεται σήμερα υψηλά κόστη, αλλά, όπως έχει πει ο υπουργός Κώστας Καραμανλής, θα εξεταστεί ένα πρόγραμμα για λεωφορεία υδρογόνου, ώστε να είμαστε έτοιμοι όταν η διείσδυση της νέας τεχνολογίας θα φέρει και τις τιμές σε πιο προσιτά επίπεδα. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διαμορφώνει από σήμερα τις προϋποθέσεις για τη μελλοντική χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου μεταφορών, με δεδομένο ότι μπορεί να υποστηρίξει το 1/3 της κατανάλωσης Ενέργειας του τομέα, συμπεριλαμβανομένης της Ναυτιλίας».
Με το Μετρό πού βρισκόμαστε; Έχετε κάνει μία πρώτη αποτίμηση από τη λειτουργία των νέων σταθμών στον Πειραιά; Ποιες είναι οι επόμενες επεκτάσεις που περιμένουμε; Σε ποιες περιοχές;
«Η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά έχει περιορίσει ήδη το κυκλοφοριακό πρόβλημα στους δρόμους γύρω από το Λιμάνι, και μακροπρόθεσμα θα συμβάλει στη μείωση των ρύπων στην ατμόσφαιρα της Αττικής, καθώς εκτιμάται ότι κυκλοφορούν περίπου 23.000 λιγότερα Ι.Χ. Μέσα σε τρία χρόνια κατασκευάσθηκε ένα πολύ δύσκολο τεχνικά έργο και παραδόθηκε στους πολίτες της πρωτεύουσας την ίδια ημέρα που έγιναν τα εγκαίνια. Γιατί η κυβέρνηση της Ν.Δ. εγκαινιάζει έργα, όχι μουσαμάδες! Ήδη, ξεπεράστηκαν οι εμπλοκές και κατασκευάζεται η Γραμμή 4 του Μετρό προς Άλσος Βεΐκου - Γουδή, που θα εξυπηρετεί καθημερινά 340.000 επιβάτες. Σε τροχιά υλοποίησης είναι και η επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, με 3 νέους σταθμούς και 3,5 χλμ. σήραγγας, η οποία θα αναβαθμίσει σημαντικά τις συγκοινωνιακές υπηρεσίες στην περιοχή».
Ένα μείζον θέμα είναι ο νέος ΚΟΚ και πολύ επίκαιρο. Πότε θα δοθεί για διαβούλευση; Μπορείτε να μας πείτε μερικές σημαντικές αλλαγές που θα βελτιώσουν την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων; Επίσης, εν όψει χειμώνα έχει γίνει μεγάλο θέμα με τις αντιολισθητικές αλυσίδες και την υποχρεωτικότητά τους.
«Το νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πριν από τα Χριστούγεννα, προκειμένου να συζητήσουμε όλες τις προτάσεις στο κρίσιμο αυτό ζήτημα που άπτεται της Οδικής Ασφάλειας. Χρειάζεται να αντιμετωπίσουμε με περισσότερη αυστηρότητα τις επικίνδυνες παραβάσεις, και γι’ αυτό σχεδιάζεται ένα ανάλογο πλαίσιο ποινών για παραβάσεις όπως η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη και οι αντικανονικές προσπεράσεις. Ταυτόχρονα, προκρίνουμε την “απενοχοποίηση” του αυτοκινήτου, που σημαίνει ότι σε κάποιες παραβάσεις που τιμωρούνται σήμερα με αφαίρεση πινακίδων, θα πρέπει η τιμωρία να επιβαρύνει τον οδηγό που έκανε το λάθος. Βασικό μέλημα είναι να διαμορφώσουμε μία νέα κουλτούρα οδηγικής συμπεριφοράς, με έμφαση στην εκπαίδευση και στην πρόληψη. Αυτό κάναμε και με τις αντιολισθητικές αλυσίδες. Δεν γίνεται να ξεκινάει κάποιος με χιονιά να διασχίσει ορεινό δρόμο χωρίς αλυσίδες».
Η Τουρκία δεν σταματά, σε καθημερινή βάση πλέον, να προκαλεί τη χώρα μας και να αντιστρέφει πολλές φορές την πραγματικότητα κατηγορώντας μας για απάνθρωπη συμπεριφορά στους μετανάστες και για πλείστα άλλα. Τελευταίο επεισόδιο η «κράτηση» του Απόστολου Τζιτζικώστα επί ώρες στη Σμύρνη. Ανησυχείτε για κάτι χειρότερο;
«Το τελευταίο περιστατικό με την κράτηση, ουσιαστικά, του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας στη Σμύρνη, καταδεικνύει ότι η προκλητικότητα της Τουρκίας έχει λάβει θεσμικό χαρακτήρα. Αν διαβάσει κανείς, μάλιστα, και τις τοποθετήσεις των ανώτατων Τούρκων αξιωματούχων επί του θέματος, θα διαπιστώσει ότι υιοθετούν φθηνές προφάσεις επιχειρώντας να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα. Ανάλογη επιχειρηματολογία, άλλωστε, χρησιμοποιούν οι γείτονες και στο Μεταναστευτικό. Νομίζω ότι η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός προσωπικά, έχει διαμηνύσει ότι η Ελλάδα διατηρεί ένα ανοιχτό παράθυρο διαλόγου, αλλά κρατά σταθερά κλειστή την πόρτα σε προκλήσεις και απειλές. Επομένως, η ένταση που προκαλεί η Άγκυρα δεν επιτρέπει εφησυχασμό, αλλά είμαι πεπεισμένος ότι τόσο σε επίπεδο αμυντικής θωράκισης όσο και διπλωματικά, η Ελλάδα είναι ισχυρή και παραμένει ο βασικός παράγοντας σταθερότητας στην περιοχή μας».
Οδεύοντας προς τις εκλογές βλέπουμε το κλίμα να είναι ιδιαίτερα τοξικό, με την αξιωματική αντιπολίτευση να εξαπολύει επιθέσεις στην κυβέρνηση τόσο για θέματα βαριάς πολιτικής, όπως οι υποκλοπές, όσο και για θέματα καθημερινότητας, κατηγορώντας τον πρωθυπουργό προσωπικά για την ακρίβεια. Πώς απαντάτε σε αυτά; Αν πολωθεί και άλλο το κλίμα βλέπετε πρόωρες κάλπες;
«Το κλίμα πράγματι κινδυνεύει να γίνει τοξικό, γιατί η αξιωματική αντιπολίτευση έχει επιλέξει να πολιτεύεται με ακραία διχαστικό λόγο, να εξαπολύει βαριές κατηγορίες χωρίς καμιά τεκμηρίωση, όπως άλλωστε έκανε και όταν ήταν κυβέρνηση, και να υπόσχεται στους πολίτες μαγικές λύσεις σε όλα τα προβλήματα. Οι Έλληνες έχουν την εμπειρία της διακυβέρνησης του κ. Τσίπρα και μπορούν να κρίνουν και να συγκρίνουν. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δώσει όλες τις απαντήσεις στη Βουλή, και για την ακρίβεια και για το θέμα των παρακολουθήσεων, και τα πυρά που εκτοξεύει ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκουν στο κενό. Ο πρωθυπουργός σέβεται τους θεσμούς, και επανέλαβε μόλις πριν από λίγες ημέρες, πως οι εκλογές θα γίνουν στην ώρα τους και αυτό πιστεύω ότι θα συμβεί».