Τουρισμός

Quality Travel Fair 2022: «Αποθέωση» της Ελλάδας στη διεθνή έκθεση τουρισμού της Κοπεγχάγης

Τεράστια ήταν προβολή της χώρα μας μετά την εξαιρετική φετινή παρουσία του υπουργείου Τουρισμού, του ΕΟΤ και Περιφερειών

Η Ελλάδα στη διεθνή έκθεση τουρισμού «Quality Travel Fair 2022»
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Στο επίκεντρο της δημοσιότητας στην Δανία και στις σκανδιναβικές χώρες βρέθηκε τις τελευταίες ημέρες ο ελληνικός τουρισμός μετά την εντυπωσιακή παρουσία της Ελλάδας στη Διεθνή Έκθεση «Quality Travel Fair 2022», που διοργανώθηκε στην Κοπεγχάγη από το περιοδικό «VAGABOND» σε συνεργασία με κυβερνητικούς φορείς.

Φέτος η χώρα μας έδωσε δυναμικό παρόν με τον ΕΟΤ και το υπουργείο Τουρισμού να προωθούν τόσο την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό για διαφορετικές ηλικίες και κοινωνικές ομάδες, παρέχοντας πολλές και διαφορετικές επιλογές (διακοπές, αναψυχή, πολιτισμό, κτλ) όσο και περιοχές της ελληνικές επικράτειες, οι εκπροσωπήθηκαν από Περιφέρειες αλλά και επιλεγμένους δήμους.

Όπως τονίζεται σε ανακοίνωση του ΕΟΤ, «οι διοργανωτές δημιούργησαν, με δική τους πρωτοβουλία, ένα ειδικό χώρο ξεκούρασης για τους επισκέπτες, κοντά στο περίπτερο μας με Ελληνικά χρώματα και background wall» λόγω της άριστης συνεργασίας της Υπηρεσίας Ε.Ο.Τ. Σκανδιναβίας και ως ευχάριστη έκπληξη για την συμμετοχή μας.

Στον συγκεκριμένο χώρο τοποθετήθηκε διαφημιστικό υλικό ενώ η Περιφέρεια Κρήτης παρουσίασε τουριστικούς προορισμούς, περιοχές αλλά και εναλλακτικές επιλογές, προσφέροντας μάλιστα και τοπικά, αυθεντικά, κρητικά κεράσματα στους επισκέπτες.

Επιπλέον, η έκδοση Οκτωβρίου του περιοδικού «VAGABOND», το οποίο διανέμεται δωρεάν σε όλους τους επισκέπτες της φετινής έκθεσης, είχε ως εξώφυλλο μία επιβλητική φωτογραφία από την Σαντορίνη.

Η έκθεση «Quality Travel Fair» διοργανώνεται από το 2004 από το δανέζικο περιοδικό ταξιδιωτικού ενδιαφέροντος «VAGABOND» που κυκλοφορεί από το 1994 και στην οποία συμμετέχουν προορισμοί από όλο τον κόσμο, ταξιδιωτικά γραφεία, μέσα ενημέρωσης, αεροπορικές εταιρείες, εταιρείες κρουαζιέρας, κλπ.

Φέτος συμμετείχαν -εκτός της Ελλάδας - δέκα χώρες μέσω των αντίστοιχων Κρατικών Τουριστικών Οργανισμών, όπως Κύπρος, Φιλιππίνες, Νορβηγία, Πολωνία, Τσεχία, Τυνησία Σεϋχέλλες, Ταϊλάνδη, Τανζανία, Ουγκάντα καθώς και 26 τουριστικά γραφεία εκ των οποίων τα τρία έχουν στο πρόγραμμα τους την Ελλάδα. Στο περίπτερο του Ε.Ο.Τ. φιλοξενήθηκαν φέτος η Περιφέρεια Κρήτης καθώς και αντιπροσωπεία του δήμου Καρπάθου.
Στο πλαίσιο της έκθεσης έγιναν επαγγελματικές συναντήσεις (B2B workshop) και οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας Κρήτης είχαν επαφές με δημοσιογράφους από τα μεγαλύτερα μέσα ενημέρωσης της Δανίας και τουριστικούς πράκτορες.

Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία η Κρήτη παραμένει ο αγαπημένος τουριστικός προορισμός των Δανών στην Ελλάδα καθώς ξεπέρασαν σε αριθμό αφίξεων τις λοιπές Σκανδιναβικές αγορές το πρώτο ενιάμηνο του 2022. Μία τάση που φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και την επόμενη τουριστική περίοδο, με βάση το τεράστιο ενδιαφέρον στην φετινή διεθνή έκθεση «Quality Travel Fair».

Η αγορά της Δανίας

Η Δανία με 5,8 εκατ. κατοίκους, αποτελεί σημαντική αγορά για την Ελλάδα καθώς καταγράφει ανά έτος ισχυρή ανοδική αύξηση της προτίμησης των Δανών για διακοπές στην Ελλάδα. Το 2016 οι αφίξεις Δανών πολιτών ανήλθαν σε 389.243 άτομα. Το 2019, ο αριθμός αυτός παρουσίασε αύξηση κατά 26, 46% (δηλ. 492.266 άτομα ή σχεδόν το 8,44 % του συνολικού της πληθυσμού). Συγκριτικά με τον συνολικό αριθμό αφίξεων από τις Σκανδιναβικές χώρες κατά την περίοδο της πανδημίας του Covid-19, οι αφίξεις από την Δανία ανήλθαν σε:

• 118.477 άτομα (ή μερίδιο 47,8 % το 2020),
• το 2021 σε 250.804 άτομα ή ποσοστό 48,21%
• το πρώτο επτάμηνο του 2022 σε 219.833 άτομα ή 34,53 % επί του συνολικού αριθμού αφίξεων από την Σκανδιναβία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία 9μηνου, σημαντικός αριθμός ταξιδιωτών ήταν ηλικίας άνω των 60 και πολλοί ήταν συνταξιούχοι (πάνω από 8.500 άτομα),οι οποίοι ταξιδεύουν 2-3 φορές τον χρόνο και διαθέτουν χρόνο και οικονομική άνεση (δηλ. ομάδα τουρισμού υψηλού επιπέδου) ενώ όπως προκύπτει από την σχετική ανάλυση των δεδομένων μεγάλο ποσοστό επισκεπτών από την Δανία αναζητούσε νέους προορισμούς στην ενδοχώρα της Ελλάδας, με κριτήριο την έλλειψη πολυκοσμίας και την συνολική επιβάρυνση από τον μαζικό τουρισμό.

Δείτε επίσης