«World Travel Market»: Οι νικητές στα «Greek Travel Awards» 2022
Για πρώτη φορά ο ΕΟΤ διοργάνωσε ειδικά βραβεία για την ανάδειξη των πιο δημοφιλών προορισμών της Ελλάδας σε συνεργασία με κορυφαίους tours operators
Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρέθηκε η Ελλάδα στην φετινή διεθνή τουριστική έκθεση «World Travel Market» του Λονδίνου, που ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ, δημιουργώντας νέα ρεκόρ επισκεπτών και εκθετών, σύμφωνα με σημερινά βρετανικά δημοσιεύματα.
Στην πολυσύνθετη βρετανική αγορά, η Ελλάδα προσφέρεται ως ταξιδιωτικός προορισμός από περισσότερους από 75 Tour Operators και ειδικευμένους Tour Operators, όπως οι: Cyplon, CVVillas και Ionian & Aegean Island Holidays και Sunvil που προσφέρει τα τελευταία 50 έτη, πάνω από 70 ελληνικούς προορισμούς.
Το προηγούμενο τριήμερο ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) μέσω του Γραφείου του ΕΟΤ στο Ηνωμένο Βασίλειο & την Ιρλανδία σε συνεργασία με 7 σπεσιαλίστες Tour Operators διοργάνωσε για πρώτη φορά στην συγκεκριμένη τουριστική έκθεση ειδικά βραβεία: τα «Greek Travel Awards».
Σκοπός της διοργάνωσης των βραβείων ήταν να έρθει σε επικοινωνία με τους πελάτες τους που είχαν επισκεφθεί την Ελλάδα και να λάβουν μέρος στην ψηφοφορία για τους ελληνικούς προορισμούς, διαμορφώνοντας με την συμμετοχή τους τις σειρές κατάταξης ανά κατηγορία και την ανάδειξη των κορυφαίων προορισμών της Ελλάδας μέσα από τις εμπειρίες, τις γνώσεις και την αξιολόγηση των τουριστών που έκαναν διακοπές στην χώρα μας ή την επισκέφθηκαν για λόγους αναψυχής.
Στα φετινή βραβεία συμμετείχαν εξειδικευμένοι στο είδος τους Tour Operators, όπως ο Sovereign για τον τουρισμό πολυτέλειας, ο Barrhead που θεωρείται ο δημοφιλέστερος Tour Operator στη Σκωτία και ο Broadway Τravel, ένας από τους μεγαλύτερους Tour Operator που προσφέρει ταξίδια στην Ελλάδα και πρόσφατα γιόρτασε τα 70 χρόνια λειτουργίας του στη βρετανική αγορά.
Μάλιστα, όπως αναφέρουν τα σχετικά ρεπορτάζ ξένων ιστοσελιδών, εφημερίδων και καναλιών, στην απονομή για τα πρώτα «Ελληνικά Τουριστικά Βραβεία» παρευρέθηκαν 80 εκπρόσωποι των βρετανικών media, βρετανικών Tour Operators, επαγγελματίες του Τουρισμού, Έλληνες ανταποκριτές στο Λονδίνο και συνεκθέτες του ελληνικού περιπτέρου.
Επαγγελματικές επαφές έγιναν σε μία ατμόσφαιρα ελληνικής φιλοξενίας, με ανάδειξη της μαστίχας Χίου μέσα από την ξεχωριστά κοκτέιλς και γευσιγνωσίας της ελληνικής γαστρονομίας, με δημιουργίες της σεφ Ειρήνης Τζώρτζογλου, νικήτριας του διαγωνισμού του BBC «Masterchef UK» το 2019.
Σύμφωνα με την ψηφοφορία των Βρετανών Tour Operators η δεκάδα των νικητών ανά κατηγορία ήταν:
1.Best City Breaks Destination: Αθήνα
2.Best Walking Destination: Αρκαδία/Πελοπόννησος
3.Best Sailing Destination: Λευκάδα
4.Best Gastronomy Destination: Χανιά
5.Best Luxury Destination: Σαντορίνη
6.Best Outdoors Destination: Κεφαλονιά
7.Best Culture Destination: Αθήνα
8.Best Sustainable Destination: Ικαρία
9.Best Diving Destination: Αλόννησος
10.Best Beach Holidays Destination: Κρήτη
Στόχος της εκδήλωσης απονομής Βραβείων ήταν η προβολή στα βρετανικά μέσα διαφορετικών προορισμών της Ελλάδας και η προώθηση των ελληνικών προορισμών σε συγκεκριμένες ομάδες στόχους που ενδιαφέρονται για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, καθώς και η εξειδικευμένη παρουσίαση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος για την ανάδειξη νέων προορισμών σε επαναλαμβανόμενους επισκέπτες της χώρας μας.
Η ψηφοφορία λειτούργησε παράλληλα και ως βαρόμετρο για τις προτιμήσεις των Βρετανών σε ειδικές κατηγορίες και ως έναυσμα για τη μεγαλύτερη και εντονότερη προβολή του ΕΟΤ μέσω των στοχευμένων ετήσιων διαφημιστικών εκστρατειών απευθείας στα ΜΜΕ για τους ελληνικούς προορισμούς, τις δραστηριότητες και τις ξεχωριστές εμπειρίες των επισκεπτών στην Ελλάδα.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η προτίμηση του κοινού για την Ικαρία, παγκοσμίως γνωστή ως μία από τις 5 «blue zones» στον κόσμο, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον για τη μακροζωία, καθώς αποτελεί έναν από τους 17 στόχους του ΟΗΕ για τη βιωσιμότητα. Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Σκιάθος, Χαλκιδική, Άνδρος, Νάξος, Ρόδος, Κως, Λέσβος, Ζάκυνθος, Μύκονος ήταν φιναλίστ στις ανωτέρω κατηγορίες, επιβεβαιώνοντας την ποικιλία του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και την αγάπη του κοινού για την Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το τριήμερο 7-9 Νοεμβρίου, η έκθεση «World Travel Market» συγκέντρωσε στο Λονδίνο αντιπροσωπείες απ’ όλο τον κόσμο αλλά όλοι οι εκπρόσωποι του ελληνικού τουρισμού θεωρούν ότι η Ελλάδα πρωταγωνίστησε και κέρδισε τις εντυπώσεις. Σε αυτό συνετέλεσε και το γεγονός πως επέδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον ΜΜΕ και διεθνή δίκτυα (π.χ. National Geographic Food Traveller, Wanderlust Magazine, TTG, Telegraph, Travel Weekly, Travel Gossip) αλλά και εκατοντάδες travel & leisure influencers που επέλεξαν την εκδήλωση της Ελλάδας μεταξύ δεκάδων προσκλήσεων για να την προβάλλουν κατά την διάρκεια της διεθνούς έκθεσης.