Τουρισμός

Expedia: Πολλές «εκπλήξεις» στις νέες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2023

Τα απροσδόκητα αποτελέσματα της έρευνας του πολυεθνικού ομίλου για τις δημοφιλείς επιλογές των τουριστών από τις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Ασία

Expedia: Πολλές «εκπλήξεις» στις νέες ταξιδιωτικές τάσεις για το 2023
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Εντυπωσιακά και απρόσμενα ήταν τα ευρύματα της έρευνας του Ομίλου Expedia για τις νέες τουριστικές τάσεις των ταξιδιωτών για το 2023, όπως προκύπτουν από δεδομένα κρατήσεων και αγορών στις πλατφόρμες που ανήκουν στο «χαρτοφυλάκιο» του αμερικανικού ομίλου.

Σύμφωνα με στοιχεία που προέρχονται από τις εταιρείες Expedia.com, Vrbo, Hotels.com, Hotwire.com, Orbitz, Travelocity, trivago and CarRentals.com καθώς και από επαγγελματίες του κλάδου σε 17 χώρες, το 40% των ταξιδιωτών εμπνέεται από ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές που προβάλλονται μέσω streaming (Netflix, Hulu, AppleTV+, Disney+, Amazon Prime, HBO), ενώ ένα άλλο 31% επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, Linkedin, Snapchat, WeChat, κ.ά).

Ειδικά, στις ΗΠΑ το 68% των ταξιδιωτών σκέφτηκαν να επισκεφθούν έναν προορισμό αφού τον είδαν προηγουμένως σε μια εκπομπή, ντοκυμαντέρ, σειρά ή ταινία, με το 61% να το ακολουθούν και να κάνουν κράτηση για ταξίδι!

Ουσιαστικά, δηλαδή, η μικρή οθόνη θεωρείται πλέον εξίσου σημαντική με τις συστάσεις από φίλους και μέλη της οικογένειας για την επιλογή τουριστικού ταξιδιού ή προορισμού διακοπών.

Σε άλλες περιοχές του πλανήτη (Ευρώπη, Ασία, Ν. Αφρική, Μέση Ανατολή) το ποσοστό ποικίλει όχι μόνο ανά γεωγραφική περιοχή αλλά και ανά χώρα, με τις κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές διαφορές να επηρεάζουν σημαντικά τις τελικές επιλογές των προτιμήσεων των ταξιδιωτών, με την Ευρώπη να παρουσιάζει στοιχεία παρόμοια με την Βόρεια Αμερική και παρόμοιες τάσεις, όπως η επιρροή των ταινιών και τηλεοπτικών σειρών και η επίδραση των social media.

«Όταν εξετάζουμε τα δεδομένα της Expedia, της Hotels.com και της Vrbo μαζί, βλέπουμε μια λεπτομερή και ισχυρή εικόνα των ταξιδιών μέχρι το 2023» δήλωσε ο Πρόεδρος της Expedia Brands, Τζον Γκιέζελμαν και προσέθεσε: «Βλέπουμε μια αύξηση των ταξιδιών σε πολιτιστικές πρωτεύουσες, ένα νέο κύμα ενδιαφέροντος για καταφύγια ευεξίας και μια αύξηση της ζήτησης για υπαίθριους προορισμούς πέρα από τις παραλίες και τα βουνά, όχι μια νέα κανονικότητα, αλλά οι άνθρωποι διακλαδίζονται σε απροσδόκητες τάσεις σε αυτό που ονομάζουμε "μη κανονικότητα" στον τομέα μας».

Οι τάσεις της μετα-πανδημίας εποχής

Με την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, οι περισσότεροι προορισμοί που είδαν τις σημαντικότερες αυξήσεις είναι εκείνοι, όπου οι εορταστικές εκδηλώσεις τέχνης και πολιτισμού βρίσκονται και πάλι σε πλήρη εξέλιξη. Με βάση τη ζήτηση των ταξιδιωτών, οι περισσότερες από τις πόλεις που βλέπουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις είναι όσες έχουν πλούσιο ιστορικό και αρχαιολογικό υπόβαθρο και προσφέρουν πολλές επιλογές σε επίπεδο πολιτισμού, με επίκεντρο τις καλλιτεχνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

«Παρατηρούμε πλέον μια αύξηση στα ταξίδια σε πολιτιστικές πρωτεύουσες, ένα νέο κύμα ενδιαφέροντος για τα καταφύγια ευεξίας και μια αύξηση της ζήτησης για υπαίθριους προορισμούς πέρα από παραλίες και βουνά» εξηγεί ο Πρόεδρος της Expedia Brands, Τζον Γκιέζελμαν.

Ανάμεσα στις κορυφαίες πόλεις με την μεγαλύτερη αύξηση εξαιτίας των δυνατοτήτων πολιτιστικού τουρισμού, είναι: το Εδιμβούργο (Μεγ. Βρετανία/Σκωτία), η Λισαβόνα (Πορτογαλία), το Τόκιο (Ιαπωνία), το Δουβλίνο (Ιρλανδία), η Νέα Υόρκη (ΗΠΑ), Σίδνεϊ (Αυστραλία), το Ντουμπάι (ΗΑΕ), το Μόντρεαλ (Καναδάς), το Μόναχο (Γερμανία) και η Μπανγκόκ (Ταϊλάνδη).

Μία άλλη -λιγότερο απρόσμενη και απροσδόκητη- τάση είναι η επιδίωξη των ταξιδιωτών είναι η εξοικονόμηση χρημάτων στις διακοπές. Για παράδειγμα, το 32% των Αμερικανών να δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο από ποτέ για την αξία και το ενδιαφέρον για ξενοδοχεία τριών αστέρων να αυξάνεται κατά περίπου 20% παγκοσμίως.

Ειδικά για το 2023, τα στοιχεία δείχνουν ότι το 40% των Αμερικανών ταξιδιωτών σκοπεύουν να μείνουν σε ξενοδοχεία 1-3 αστέρων και το 34% σκοπεύουν να κάνουν κράτηση για διακοπές με πρόσθετες παροχές αξίας, όπως δωρεάν στάθμευση ή πρωινό.

Επιπλέον, το 43% φαίνεται ότι προτιμάει καταλύματα με δυνατότητες για προσωπική παρασκευή πρωϊνού και γευμάτων (κουζίνα), προκειμένου τόσο να μειώσει το κόστος παραμονής όσο και να προσαρμόσει του φαγητό στις καθημερινές συνήθειες και τις γαστρονομικές του επιλογές και όχι το αντίστροφο.

Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία από την ανάλυση δεδομένων από την πλατφόρμα Hotels.com, το 53% των Αμερικανών αναζητούν διαλείμματα ευεξίας, αλλά επικαλούνται την πλήξη με τα παραδοσιακά καταφύγια και θέλουν να βιώσουν κάτι πιο συναρπαστικό το 2023. Οι Millennials είναι οι κορυφαίοι οδηγοί αυτού του φαινομένου, καθώς το 60% των ηλικιωμένων 25-34 ετών αναζητούν εναλλακτικές αποδράσεις ευεξίας.

Τέλος, η ζήτηση για σπίτια στην πλατφόρμα Vrbo σε προορισμούς των δυτικών ΗΠΑ αυξήθηκε κατά περισσότερο από 30% από τον Σεπτέμβριο του 2021 έως τον Αύγουστο του 2022, καθώς οι ταξιδιώτες επιδιώκουν να επανασυνδεθούν με τη φύση ενώ το 42%των ταξιδιωτών βρίσκουν έμπνευση σε προορισμούς του εξωτερικού με εντυπωσιακά τοπία, ιδιαίτερη φυσική ομορφιά και χωρίς πολυκοσμία από την υπερβολική τουριστική «αξιοποίηση».

Δείτε επίσης