Τουρισμός

Virtuoso: Τα ταξίδια εκτός σεζόν σε δημοφιλείς προορισμούς είναι η Νο1 νέα τάση

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα του αμερικανικού δικτύου πολυτελών διακοπών η πλειονότητα των ταξιδιωτών επιθυμούν πλέον να αποφύγουν την υψηλή τουριστική περίοδο.

Virtuoso: Τα ταξίδια εκτός σεζόν σε δημοφιλείς προορισμούς είναι η Νο1 νέα τάση
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Τα ταξίδια εκτός σεζόν σε δημοφιλείς προορισμούς είναι η Νο1 νέα τάση, σύμφωνα με την νέα έρευνα για ταξίδια και διακοπές με τον τίτλο «Travel Trends 2023» που διενήργησε η αμερικανική εταιρεία ταξιδιών πολυτελείας και παροχής τουριστικών συμβουλών, Virtuoso.

Στην σχετική έρευνα, η πλειοψηφία των ταξιδιωτών της Virtuoso δήλωσε ότι θα ήταν πρόθυμοι να επισκεφθούν έναν δημοφιλή προορισμό κατά τη διάρκεια της περιόδου που θεωρείται εκτός εποχής, προκειμένου να αποφύγουν τον συνωστισμό, τις υψηλές τιμές και τις άσχημες εμπειρίες από την υπερβολική συγκέντρωση τουριστών στις ίδιες παραλίες, περιοχές, εστιατόρια και μπαρ.

Ιδιαίτερα οι νέες ηλικιακές ομάδες (18-29 ετών και 30-35 ετών) θεωρούν ότι ο υπερ-τουρισμός συγκεκριμένων δημοφιλών προορισμών είναι η βασική αιτία για την κακή ποιότητα υπηρεσιών, την κίνηση σε δρόμους, τουριστικά αξιοθέατα και παραλίες, όπως επίσης και σε μία σειρά από άλλα κρίσιμα ζητήματα που καθορίζουν την συνολικά εμπειρία ενός ταξιδιού.

Σύμφωνα με έρευνα της Virtuoso, 7 από τους 10 κορυφαίους διεθνείς προορισμούς αυτό το καλοκαίρι βρίσκονταν στην Ευρώπη, με την Ιταλία και τη Γαλλία να ηγούνται στο Top10. Η αύξηση των κρατήσεων έχει κάνει ορισμένους προορισμούς, όπως η Ιταλία, να ανησυχούν (πλέον) σοβαρά για τις επιπτώσεις του υπερ-τουρισμού.

Ως αποτέλεσμα, οι επαγγελματίες ταξιδιωτικοί πράκτορες στην Ιταλία -το δεύτερο πιο δημοφιλές σημείο για φθινοπωρινά ταξίδια- παροτρύνουν τους ταξιδιώτες να την επισκεφθούν εκτός εποχής. Αυτή είναι μια επιλογή που προσφέρει οφέλη και στις δύο πλευρές (τουρίστες-επιχειρήσεις). Κυρίως όμως για τους ταξιδιώτες που μπορούν να δουν αγαπημένα μέρη χωρίς τα πλήθη.

Ως απάντηση σε αυτή τη συσσωρευμένη ζήτηση, οι ταξιδιώτες κλείνουν τους τελευταίους μήνες τα ταξίδια τους κατά μέσο όρο 58 ημέρες πριν από τη διαμονή τους σε ξενοδοχεία στο εσωτερικό και 80 ημέρες για τα διεθνή ταξίδια. Μια σημαντική αλλαγή σε σύγκριση με τις 44 και 60 ημέρες που ήταν τα αντίστοιχα στοιχεία του 2019, που της πανδημίας του κορωνοϊού.

«Έχουμε δει τόσο μεγάλη ζήτηση της τελευταίας στιγμής και κυριολεκτικά δεν υπάρχει χώρος...για να απολαύσουν τις διακοπές τους. Βλέπουμε ότι οι άνθρωποι είναι πλέον πρόθυμοι να σκεφτούν πράγματα για το 2023 αντί να σχεδιάζουν τόσο τελευταία στιγμή» δήλωσε η σύμβουλος της Virtuoso, Μπεθ Ουάσινγκτον.

Τέλος, στην ίδια έρευνα, το 74% των ταξιδιωτών της Virtuoso δήλωσε ότι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για να ταξιδέψουν με βιώσιμο τρόπο, αν γνωρίζουν πως αξιοποιούνται τα χρήματά τους, ενώ το 70% συμφώνησαν ότι τα ταξίδια με βιώσιμο τρόπο βελτιώνουν πραγματικά την εμπειρία των διακοπών τους. Οι ταξιδιώτες δεσμεύονται όλο και περισσότερο για ταξίδια με σκοπό, και όχι μόνο με την αυστηρά οικολογική έννοια. Αναζητούν επίσης εταιρείες και εμπειρίες που επικεντρώνονται στο «όφελος των τοπικών πληθυσμών και της οικονομίας» και στη «διατήρηση της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς».

Γι΄ αυτό και οι τουρίστες όλων των ηλικιών είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα για υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας - όπως ένας έμπειρος ταξιδιωτικός σύμβουλος ή ένα εξειδικευμένο γραφείο.

Στην πρόσφατη έρευνα της Virtuoso, το 76% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι έχουν ήδη αποδεχθεί ότι «ζούμε σε μια "νέα κανονικότητα", γεγονός που εξηγεί την αυξανόμενη ζήτηση ενός ειδικού συμβούλου που μπορεί να γλιτώσει (τους ταξιδιώτες) από χαμένο χρόνο, κόπο και προβλήματα για τις ενέργειες από τον σχεδιασμό μέχρι τις επιβεβαιώσεις των κρατήσεων σε έναν προορισμό».

Δείτε επίσης