Τουρισμός

Έρευνα: Ποια είναι η κυρίαρχη τάση στον τουρισμό της κρουαζιέρας το 2023

Η σημαντικότερη «επιρροή» της επόμενης χρονιάς στον συγκεκριμένο κλάδο για τις επιλογές των πελατών θα είναι οι προορισμοί ως ταξιδιωτικές εμπειρίες

Έρευνα: Ποια είναι η κυρίαρχη τάση στον τουρισμό της κρουαζιέρας το 2023
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Ο προορισμός θα είναι η "κυρίαρχη επιρροή" για τους πελάτες που κλείνουν διακοπές κρουαζιέρας το επόμενο έτος, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνα που έγινε στην Μεγ. Βρετανία από τον δημοφιλή ταξιδιωτικό οργανισμό cruise.co.uk σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία δημοσκοπήσεων.

Σχεδόν οι μισοί (44%) από τους ερωτηθέντες σχετικά με τα κριτήρια που χρησιμοποιούν για να επιλέξουν κρουαζιέρα για το 2023 απάντησαν πως ο τελικός προορισμός (ή οι προορισμοί, από το λιμάνι επιβίβασης μέχρι τους ενδιάμεσους σταθμούς) είναι ο «κύριος παράγοντας» στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για τις διακοπές τους.

Ουσιαστικά, η επικρατούσα τάση του 2023 είναι η συνολική εικόνα των πόλεων, λιμανιών και προορισμών μίας κρουαζιέρας και τι προσφέρουν ως ταξιδιωτικές εμπειρίες στους τουρίστες του συγκεκριμένου είδους διακοπών.
Αντιθέτως, απάντησαν αρνητικά αν θα έθεταν ως πρώτη προτεραιότητα το κόστος, τις προσφορές, τις παροχές του ταξιδιού ή την πολυτέλεια του κρουαζιερόπλοιου.

Το ένα τέταρτο (25%) των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η τιμή ήταν και παραμένει η πιο σημαντική «επιρροή», ενώ μόλις το 20% απάντηση ότι η επωνυμία της εταιρείας ή η ονομασία του κρουαζιερόπλοιου θα ήταν ο καθοριστικός παράγοντας επιρροής της τελικής επιλογής του.

Μάλιστα, όπως έδειξε η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 1000 άτομα, που είχαν εμπειρίες από κρουαζιέρες και είχαν εκφράσει την πρόθεσή τους να κάνουν ένα ταξίδι με κρουαζιερόπλοιο και το 2023, την χαμηλότερη κατάταξη στις επιλογές του τουριστών του κλάδου είχαν το πλοίο (5%) και η ημερομηνία αναχώρησης (5%).

Ακόμα η συγκεκριμένη έρευνα έδειξε ότι πάνω από το 50% των ερωτηθέντων είχαν ταξιδέψει με τρεις ή περισσότερες εταιρείες κρουαζιέρας αλλά λιγότερο από το 20% έκανε κρατήσεις σε μια εταιρεία. Σε αυτή την ερώτηση («κριτήρια επιλογής εταιρείας για κρουαζιέρα») απάντησαν ότι η επιλογή για τις διακοπές τους έγιναν με κριτήρια τον προορισμό (ή την διαδρομή) και το κόστος.

«Η κρουαζιέρα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δει κανείς τον κόσμο, οπότε είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί ο προορισμός ήταν ο καλύτερος στην έρευνά μας» δήλωσε ο αναπληρωτής CEO της cruise.co.uk, Τόνι Άντριου και συμπλήρωσε: «Η δυνατότητα να φτάσετε σε όλες τις γωνιές του πλανήτη από την άνεση ενός πλοίου, σε συνδυασμό με την αξία των χρημάτων που προσφέρουν οι διακοπές στη θάλασσα, σημαίνει ότι βλέπουμε τους πελάτες να επιστρέφουν ξανά και ξανά για να ανακαλύψουν νέους προορισμούς ή να επισκεφθούν ξανά τους αγαπημένους τους».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα κατέχει πλέον σημαντική θέση στον τουρισμό κρουαζιέρας τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Μεσόγειο, ενώ στο ταξιδιωτικό οργανισμό cruise.co.uk, στην κατηγορία «Περιοχή Μεσογείου» κατέχει δύο από τις 11 θέσεις στην κατάταξη με τα κορυφαία λιμάνια (άφιξης ή ενδιάμεσους σταθμούς) του 2022.

Δείτε επίσης