Τουρισμός

ΕΟΤ: Αύξηση 31% του τουριστικού ρεύματος από την Ολλανδία προς την Ελλάδα

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία πρόσφατης έρευνας, η χώρα μας κατέλαβε την 2η θέση στις προτιμήσεις των προορισμών για διακοπές μέσα στο 2022

ΕΟΤ: Αύξηση 31% του τουριστικού ρεύματος από την Ολλανδία προς την Ελλάδα
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Εντυπωσιακή αύξηση 31 % σημείωσε συνολικά το «τουριστικό ρεύμα» από την Ολλανδία προς την Ελλάδα το 2022 σε σχέση με το 2019, η οποία αποτέλεσε την «χρονιά των ρεκόρ όλων των εποχών» για την χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και του Ολλανδικού Συμβούλιο Τουρισμού και Συνεδρίων (NBTC).

Μάλιστα, στην σχετική κατάταξη των προορισμών για διακοπές του 2022 η Ελλάδα κατέκτησε την δεύτερη θέση πίσω από την Ισπανία, ενώ την 3η θέση κατέλαβε η Τουρκία.

Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ), ο εισερχόμενος τουρισμός από την Ολλανδία ήταν 948.000 επισκέπτες από τον Ιανουάριο ως και τον Οκτώβριο 2022 έναντι 723.000 επισκεπτών την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Σε επίπεδο αφίξεων και εσόδων η Ολλανδία είναι σημαντική αγορά για την Ελλάδα καθώς κατατάσσεται στην 6η θέση στο σύνολο των αγορών που υποστηρίζουν τον ελληνικό τουρισμό σύμφωνα με μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ (Απρίλιος 2022). Η πλειοψηφία των επισκεπτών εντάσσεται στην ηλικιακή κατηγορία 25-54 έτη σε ποσοστό 36,5% ενώ οι επισκέπτες άνω των 55 ετών αντιστοιχούν σε ποσοστό 41,5%.

Εξίσου σημαντικό στοιχείο για το υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ είναι πως οι τουρίστες από την Ολλανδία ανήκουν στα μεσαία και υψηλά εισοδήματα, είναι μεσαίου και ανώτερου επιπέδου εκπαίδευσης και διαμένουν σε ξενοδοχεία και όχι σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, κάμπινγκ ή άλλου είδους καταλύματα.

Όπως ανέφεραν στελέχη ταξιδιωτικών γραφείων και τουριστικών ομίλων στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού «Vakantiebeurs 2023», που φιλοξενήθηκε στην Ουτρέχτη, η τουριστική αγορά της Ολλανδίας βασίζεται κυρίως σε μεγάλους tour operators, ανεξάρτητα πρακτορεία και ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Στο επίκεντρο ο θεματικός τουρισμός

Όλες οι έρευνες για τον τουρισμό στην Ολλανδία την τελευταία διετία δείχνουν πως η ζήτηση για εξειδικευμένες διακοπές είναι μεγαλύτερη σε σχέση με την περίοδο προ πανδημίας ενώ αυξημένες είναι επίσης και οι απαιτήσεις για ποιοτικές υπηρεσίες καθώς και για την συνολική ταξιδιωτική εμπειρία σε σχέση με προηγούμενα χρόνια.

Μάλιστα, πρόσφατη μελέτη της Red Online Marketing για λογαριασμό του οργανισμού Vakantiebeurs έδειξε ότι στην Ολλανδία «οι καταναλωτές επιλέγουν όλο και περισσότερο τις διακοπές τους με βάση το θέμα», όπως για παράδειγμα «Διακοπές μόνο για Ενήλικες», «Διακοπές all-inclusive» και οδοιπορικά για νέες ταξιδιωτικές εμπειρίες («road trip»).

Τέλος, είναι επίσης εντυπωσιακό ότι οι Ολλανδοί αναζητούν στο διαδίκτυο διακοπές «all-inclusive» 1,5 φορά συχνότερα σε σχέση με τα προηγούμενη έτη, ενώ άλλα δημοφιλή θέματα αναζήτησης αφορούν σε οδικά ταξίδια (+52%), σε κράτηση διακοπών μόνο για ενήλικες (+35%) ενώ οι λεγόμενες «διακοπές της τελευταίας στιγμής» έχουν επίσης γίνει πιο δημοφιλείς καταγράφοντας αύξηση 43% σε σχέση με το 2019.

Δείτε επίσης