Τουρισμός

Μ. Κόνσολας: «Η ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού θα προσφέρει υπεραξία στην Ελλάδα

O Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών και βουλευτής Δωδεκανήσου της ΝΔ παρουσίασε 6 προτάσεις για την ανάπτυξή του στην χώρα μας

Μ. Κόνσολας: «Η ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού θα προσφέρει υπεραξία στην Ελλάδα»
Αρθρογράφος: Vradini.gr
Από Vradini.gr

Ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού, μια νέα και δυναμικά αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού υψηλού επιπέδου, θα πρέπει να δώσει η χώρα μας μέσα στα επόμενα χρόνια καθώς διαθέτει πολλά πλεονεκτήματα υπογράμμισε κατά την εισήγησή του στην ειδική θεματική συνεδρίαση της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής ο βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας και πρώην υφυπουργός Τουρισμού Μάνος Κόνσολας.

Ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Ιωάννη Ξιφαρά, της Γενικής Γραμματείας Υπουργείου Τουρισμού Ολυμπίας Αναστασοπούλου, του Διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Γεωργίου Δριτσάκου και εκπροσώπων αεροπορικών φορέων, παρουσίασε επίσημα και μία «πρόταση 6 σημείων» για την ένταξη του αεροπορικού τουρισμού στον εθνικό σχεδιασμό για την τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας.

Μάλιστα όπως επισήμανε στην εισήγησή του: «Η ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού θα προσφέρει υπεραξία στην χώρα που έχει αστείρευτες δυνατότητες».

Επιπλέον εξήγησε πως ο αεροπορικός τουρισμός, αν και δεν είναι ιδιαίτερα γνωστός και δημοφιλής ακόμα στην χώρα μας και δεν έχει αναπτυχθεί σημαντικά, όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ή στις ΗΠΑ, αποτελεί «ένα προνομιακό πεδίο σε μια νέα, δυναμική αναπτυσσόμενη μορφή τουρισμού. Οι χρήστες της Γενικής Αεροπορίας (σ.σ. τουρίστες) προέρχονται κυρίως από χώρες της Βόρειας Ευρώπης και οι προορισμοί που επιλέγουν είναι οι χώρες της Μεσογείου και της νότιας Ευρώπης. Πρόκειται για τουρίστες υψηλού εισοδήματος, που η προσέλκυσή τους είναι μια προσπάθεια επένδυσης στην ποιότητα για τον ελληνικό μας τουρισμό. Είναι δυναμικός τουρισμός».

Όπως αναφέρθηκε στην ειδική θεματική συνεδρίαση της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού, μόνο στην Ευρώπη υπάρχουν πάνω από 100.000 αεροσκάφη γενικής αεροπορίας και χιλιάδες πιστοποιημένοι χειριστές.

Τα περισσότερα από αυτά τα αεροσκάφη είναι αεροσκάφη 2 ατόμων ή ελαφρά αεροσκάφη 4-6 ατόμων, ενώ η πλειονότητα των αεροσκαφών γενικής αεροπορίας - και συνεπώς οι επισκέπτες- προέρχονται από τις χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Με βάση τα επίσημα στοιχεία ο προορισμός που επιλέγουν είναι συνήθως οι χώρες της Νότιας Ευρώπης και της Μεσογείου.

Γι' αυτό και η Ελλάδα θα μπορούσε να αποτελέσει τον προορισμό για αυτή την κατηγορία τουριστών υψηλού ως πολύ υψηλού επιπέδου, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που προσφέρει ως χώρα για την φιλοξενία τους.

Χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής Μάνος Κόνσολας ανέφερε ότι «στην Ιταλία υπάρχουν ήδη εν λειτουργία 470 μικρά αεροδρόμια, τα οποία χώρους προσγείωσης και απογείωσης για αυτά τα μικρά αεροσκάφη. Κι ως χώρα έχει καταφέρει ήδη να κατέχει ένα σημαντικό μερίδιο στον αεροπορικό τουρισμό».

Αντίθετα στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, λειτουργούν σήμερα περίπου «20 αδειοδοτημένα πεδία προσγείωσης για τον αεροπορικό τουρισμό» και όπως υπογράμμισε ο Μ. Κόνσολας και συμπλήρωσε: «Και αυτά χωρίς τις αναγκαίες υποδομές και υπηρεσίες, που υπάρχουν στην Ιταλία» ή σε άλλες ευρωπαϊκές χώρας.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε δύο από τα πλέον δημοφιλή και γνωστά ελληνικά νησιά παγκοσμίως, τα οποία φιλοξενούν εκατομμύρια τουρίστες κάθε χρόνο, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, δεν υπάρχουν καν πιστοποιημένα και αδειοδοτημένα αεροδρόμια για τον αεροπορικό τουρισμό!

«Αυτό σημαίνει ότι για να έρθει ένα τέτοιο μικρό ελαφρύ αεροσκάφος στην Ελλάδα, θα πρέπει να προσγειωθεί πρώτα στα μεγάλα αεροδρόμια σε αντίθεση με ότι ισχύει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες» συμπλήρωσε ο Μάνος Κόνσολας.

Πρόταση ανάπτυξης «6 σημείων»

Γι' αυτό ως Πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής αλλά και πρώην πρώην υφυπουργός Τουρισμού, κατέθεσε 6 προτάσεις για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού:

1.Δημιουργία ενός δικτύου μικρών αεροδρομίων σε όλη τη χώρα για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού. Για παράδειγμα η Αστυπάλαια, που το αεροδρόμιο της έχει ήδη ενταχθεί σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα για τον αεροπορικό τουρισμό. Πρέπει όμως να ενταχθούν σε αυτό το πρόγραμμα και νησιά όπως η Κάρπαθος, η Κάσος, το Καστελόριζο, η Κάλυμνος και η Λέρος ενώ στη Ρόδο υπάρχει το αεροδρόμιο των Μαριτσών ,αλλά και το παλιό ιταλικό αεροδρόμιο στη Νότια Ρόδο, που μπορούν να αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού. Μάλιστα, επισήμανε ότι μπορεί να ενταχθεί και η Πάτμος στο χάρτη του αεροπορικού τουρισμού, με την κατασκευή ενός αεροδρομίου για αυτού του είδους τα μικρά αεροσκάφη.

2. Αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Θα πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στην ελληνική τελωνειακή νομοθεσία, να ισχύσει και εδώ ό,τι ισχύει στην Ευρώπη σε ότι έχει σχέση με τις πτήσεις της γενικής αεροπορίας. Δηλαδή να θεωρούνται οι πτήσεις αυτές από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Schengen ως ενδο-ενωσιακές, να θεωρούνται δηλαδή ως πτήσεις εσωτερικού.

3. Ενίσχυση του προσωπικού της ΥΠΑ στα αεροδρόμια των νησιών, προκειμένου να μπορούν να λειτουργούν περισσότερες ώρες αυτά τα αεροδρόμια και να προσφέρονται καλύτερες υπηρεσίες για τον αεροπορικό τουρισμό.

4. Διαμόρφωση ενός πλαισίου προσέλκυσης επενδύσεων στο συγκεκριμένο τομέα, ιδιαίτερα για την κατασκευή αεροδρομίων, όπου δεν υπάρχουν π.χ. σε Πάτμο και Νότια Ρόδο που υπάρχει ήδη ενδιαφέρον, για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού.

5. Διορθωτικές παρεμβάσεις σε περιορισμούς της εναέριας κυκλοφορίας για την κατηγορία της Γενικής αεροπορίας σε σύγκριση με τις εμπορικές πτήσεις.

6. Εκπόνηση ενός στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του αεροπορικού τουρισμού με συνέργεια των Υπουργείων Τουρισμού, Μεταφορών και Άμυνας.

Τέλος, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών της Βουλής και βουλευτής Δωδεκανήσου της Νέας Δημοκρατίας και Μάνος Κόνσολας τόνισε πως «υπάρχουν ζητήματα που θα πρέπει να επιλυθούν, με πρώτο την έλλειψη υποδομών».

Κι αυτό γιατί στα μεγάλα αεροδρόμια, εκτός από λίγες εξαιρέσεις, δεν υπάρχουν υποδομές για την στάθμευση των αεροσκαφών Γενικής Αεροπορίας, στα οποία βασίζεται ο αεροπορικός τουρισμός. Ειδικά κατά την διάρκεια της θερινής περιόδου «τα περισσότερα αεροδρόμια και ιδιαίτερα τα περιφερειακά που έχουν μεγάλη κίνηση, δεν είναι διαθέσιμα για τα αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας», με ότι αυτό συνεπάγεται για την τελική επιλογή προορισμού χιλιάδων τουριστών υψηλού επιπέδου που θέλουν να έρθουν στην Μεσόγειο για ταξίδι ή διακοπές.

Δείτε επίσης