«Η Βραδυνή της Κυριακής»

Κρυφές ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ: Ίδια τιμή, μικρότερη ποσότητα

Κρυφές ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ με λιγότερο περιεχόμενο στις συσκευασίες

Κρυφές ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ: Ίδια τιμή, μικρότερη ποσότητα
Αρθρογράφος: Φάνης Καραμπατσάκης
Από Φάνης Καραμπατσάκης

Πιο... ελαφριά έχουν γίνει αρκετά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αφού βιομηχανίες και βιοτεχνίες βάζουν λιγότερο περιεχόμενο στις ίδιες συσκευασίες, όπως καταγγέλλουν καταναλωτές και καταναλωτικές ενώσεις.

Οι τιμές, μάλιστα, έχουν μείνει ίδιες ή σε κάποιες περιπτώσεις έχουν πάρει και την ανηφόρα.

Σύμφωνα με το ΙΝ.ΚΑ.:

  • Συσκευασίες με πατατάκια έχουν 20% λιγότερο προϊόν και σε πιο μικρά σακουλάκια.
  • Μπουκάλια αναψυκτικών 2 λίτρων είναι πλέον 1,75 λίτρα.
  • Συσκευασίες με παξιμάδια, αντί για 1 κιλό δίνονται στα 800 γραμμάρια ή από 800 στα 500 γραμ.
  • Μαργαρίνες – βούτυρα από 500 γραμμάρια έχουν γίνει 450 γραμμάρια στις ίδιες συσκευασίες.
  • Γιαούρτια έχουν μειωθεί από 200 στα 180 γραμμάρια.
  • Φρούτα συσκευασμένα από 1 κιλό, 800 γραμμάρια.
  • Ξηροί καρποί από 500 γραμμάρια, 480 ή και 450 γραμμάρια.
  • Δημητριακά από 400 γραμμάρια προσφέρονται σε σετ των 360.
  • Χαρτιά υγείας από 1 κιλό και 200 γραμμάρια, 1 κιλό και 100 γραμμάρια.
  • Χαρτοπετσέτες, από 120 στα 100 γραμμάρια.
  • Οδοντόκρεμες, από 100 στα 90 γραμμάρια.
  • Απορρυπαντικά, στην ίδια συσκευασία, οι 90 μεζούρες έχουν γίνει 75.
  • Καλλυντικά, τα 150 ml έγιναν 120 ml και τα 120 ml είναι πλέον 100 ml.

Το φαινόμενο της «συρρίκνωσης» των ποσοτήτων, το οποίο μάλιστα πολλές φορές γίνεται με τρόπο που δεν επιτρέπει στον καταναλωτή να είναι επαρκώς ενημερωμένος, έχει γίνει γνωστό με την αγγλοσαξονική λέξη shrinkflation, από το shrink (συρρίκνωση/μείωση) και το inflation (πληθωρισμός).

«Δεν φτάνει η ακρίβεια που έχει πλήξει και πλήττει τον Έλληνα καταναλωτή, αλλά οι βιομηχανίες και βιοτεχνίες ξεκίνησαν μία νέα τακτική: να μειώνουν τις ποσότητες στις συσκευασίες τροφίμων και άλλων ειδών κατανάλωσης», δηλώνει στη «Βραδυνή της Κυριακής» ο πρόεδρος του ΙΝ.ΚΑ., Γιώργος Λεχουρίτης. «Αυτό είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει το υπουργείο Ανάπτυξης, γιατί επί της ουσίας γίνεται παραπλάνηση στο καταναλωτικό κοινό, που πιστεύει ότι άλλα έχει η συσκευασία και άλλα, τελικά, αγοράζει. Είναι σαν αυτό που λέμε: “δεν φτάνει η ακρίβεια στα καύσιμα, έχουν και τη νοθεία από πάνω”»...

Διαβάστε περισσότερα στη «Βραδυνή της Κυριακής» που κυκλοφορεί από αυτό το Σάββατο, 17 Σεπτεμβρίου 2022

Δείτε επίσης