Υγεία

Βρώμη: Πώς επηρεάζει την χοληστερόλη - Ποια τα οφέλη της

Όσα πρέπει να γνωρίζετε

Βρώμη: Πώς επηρεάζει την χοληστερόλη - Ποια τα οφέλη της
Αρθρογράφος: vradini
Από vradini

Σε περίπτωση που δεν το ξέρετε, το πλιγούρι βρώμης αποτελεί έναν φυσικό τρόπο ώστε να μειωθεί η χοληστερόλη.

Ωστόσο, το πράγμα γίνεται λίγο πιο περίπλοκο όταν εξετάζουμε όλες τις αλλαγές που συμβαίνουν σε διαφορετικούς τύπους χοληστερόλης στο σώμα σας.

Όταν κάνετε εξετάσεις αίματος, λαμβάνετε τέσσερις διαφορετικούς αριθμούς για την χοληστερόλη:

-LDL
-HDL
-ολική χοληστερόλη
-τριγλυκερίδια

Ο καθένας από αυτούς τους αριθμούς περιγράφει κάτι διαφορετικό:

-Η LDL αποκαλείται συχνά “κακή” χοληστερόλη, επειδή είναι αυξημένη συνήθως σε άτομα με καρδιακή νόσο
-Η HDL είναι “καλή” χοληστερόλη, επειδή βοηθά στον καθαρισμό της χοληστερόλης στο σώμα
-Η ολική χοληστερόλη είναι ένας συνδυασμένος αριθμός όλων των τύπων χοληστερόλης στο σώμα
-Τα τριγλυκερίδια είναι ένας τύπος λίπους που βρίσκεται στο σώμα και συχνά ομαδοποιείται στα αποτελέσματα εργαστηριακών εργασιών για τη χοληστερόλη

Πώς η βρώμη επηρεάζει την χοληστερόλη

Η βρώμη δεσμεύει τη χοληστερόλη στο έντερο

Η υψηλή χοληστερόλη ξεκινά επί της ουσίας στο έντερο. Όταν καταναλώνουμε μια διατροφή πλούσια σε δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως η βρώμη, μια ορισμένη ποσότητα χοληστερόλης δεσμεύεται κατά την πέψη.

Έτσι, αυτή η διαδικασία μειώνει τη χοληστερόλη, επειδή αποβάλλεται αντί να απορροφάται. Η βρώμη περιέχει μια σημαντική πηγή διαλυτών φυτικών ινών, που βοηθούν στην απέκκριση της χοληστερόλης μέσω της πέψης.

Η LDL χοληστερόλη μειώνεται

Οι διαλυτές φυτικές ίνες λειτουργούν ως “δεσμοί” που αποτρέπουν την απορρόφηση και την κυκλοφορία της “κακής” χοληστερόλης.

Η επιλογή τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε διαλυτές ίνες όπως βρώμη, πλιγούρι βρώμης και προϊόντα που περιέχουν βρώμη αλλάζουν την ποσότητα της χοληστερόλης που απορροφάται από το σώμα.

Η συνολική χοληστερόλη μειώνεται

Οι συνολικοί αριθμοί χοληστερόλης περιλαμβάνουν όλους τους τύπους χοληστερόλης στο σώμα, τόσο την καλή όσο και την κακή.

Επειδή η LDL χοληστερόλη εν μέρει αποτελεί τα συνολικά επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, η ολική χοληστερόλη μειώνεται επίσης με χαμηλότερες τιμές LDL.

Η HDL χοληστερόλη δεν επηρεάζεται

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε διαλυτές ίνες επηρεάζουν σημαντικά την LDL χοληστερόλη, αλλά ουσιαστικά δεν έχουν άμεση επίδραση στην HDL χοληστερόλη.

Ωστόσο, η αναλογία της καλής προς την κακή χοληστερόλη αλλάζει με μια υγιεινή διατροφή για την καρδιά και αυτό παίζει ρόλο στη συνολική χοληστερόλη και την αναλογία LDL/HDL.

Όσο υψηλότερη είναι η αναλογία, τόσο υψηλότερος είναι ο κίνδυνος καρδιακής νόσου.

Τα τριγλυκερίδια μειώνονται

Τα τριγλυκερίδια, αν και δεν είναι ακριβώς χοληστερόλη, σχετίζονται με αυτήν, καθώς είναι η πιο διαδεδομένη πηγή λίπους στο σώμα μας.

Τα τριγλυκερίδια είναι συχνά αυξημένα λόγω της υπερβολικής ζάχαρης, των απλών υδατανθράκων και των κορεσμένων λιπαρών στη διατροφή. Έτσι, η επιλογή πηγών υδατανθράκων που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες μπορεί να εμποδίσει την αύξηση των τριγλυκεριδίων.

Δείτε επίσης